2 cylindry eco

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: 2 cylindry eco

Post autor: sailor 88 »

dario37 pisze:
14 wrz 2017, 17:30
Oki dzieki Sailor.A co dociska klocki hamulcowe w auto hold lub w elektr,ręcznym?
W Auto hold jest to ciśnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę hamulcową( i pośrednio przez Ciebie). Natomiast w ręcznym w zacisk hamulcowy wbudowany jest silniczek elektryczny, który w sposób mechaniczny (przekładnia śrubowa) dociska klocki do tarczy.


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: 2 cylindry eco

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2 cylindry eco

Post autor: Endrju »

W AH ciśnienie z układu hamulcowego a w ręcznym silniczki elektryczne. AH działa na 4 koła a ręczny tylko tylna oś
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: 2 cylindry eco

Post autor: patryk7133 »

auto hold dociska pompa ABS a ręczny ma osobny układ z silniczkami elektrycznymi

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: 2 cylindry eco

Post autor: tomal218 »

Tryb 2 cylindrowy czesto dziala ale wyswietlanie zalezy od tego co masz ustawiaone miedzy zegarami na wyswietlaczu ja mam predkosc wiec wyswietla sie eco a jak zmienie na spalanie to wyswietla tryb 2 cylindrowy
oso soplón !!! :lol:

Patt
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 6:57
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2 cylindry eco

Post autor: Patt »

Ja mam pytanie, które mi od jakiegoś czasu chodziło po głowie, czy te ten tryb eco nie wpływa negatywnie na żywotność silnika?
Bo jeśli więcej będą chodziły dwa cylindry a dwa inne mniej to wyjdzie różne zużycie podzespołów a nie wiem czy to dobrze;)
Panowie inżynierowie, ktoś rozwieje ewentualne obawy? No chyba, że przeniesiecie mnie do innego postu, który przegapiłem?:P

gharghoul
Posty: 84
Rejestracja: 12 mar 2018, 9:19
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2 cylindry eco

Post autor: gharghoul »

Patt pisze:
09 kwie 2018, 13:20
Ja mam pytanie, które mi od jakiegoś czasu chodziło po głowie, czy te ten tryb eco nie wpływa negatywnie na żywotność silnika?
Bo jeśli więcej będą chodziły dwa cylindry a dwa inne mniej to wyjdzie różne zużycie podzespołów a nie wiem czy to dobrze;)
Panowie inżynierowie, ktoś rozwieje ewentualne obawy? No chyba, że przeniesiecie mnie do innego postu, który przegapiłem?:P
Tyle było na pierwszej stronie tego tematu, nie wiem czy Cię to satysfakcjonuje:
Endrju pisze:
12 wrz 2017, 11:11
Mylę że nie będzie aż tak źle. Mój sąsiad ma warsztat i naprawia ciężarówki. Ten system ACT jest ściągniety z ciężarówek a ciężarówki przejeżdzaja bez problemu po 500 tys. km.

Patt
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 6:57
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2 cylindry eco

Post autor: Patt »

Dla mnie spoko, dzięki :))))

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 2 cylindry eco

Post autor: dario37 »

Ja słyszałem,że tłoki w trybie eco pracują normalnie,tylko nie dostaja mieszanki,więc zuzycie powinno byc jednakowe.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

jano
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2018, 14:18
Lokalizacja: SH
Samochód: Ateca FR 1.4 TSI DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2 cylindry eco

Post autor: jano »


Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: 2 cylindry eco

Post autor: Felix »

Coś się na razie ten tryb Eco u mnie nie sprawdza. Włącza się właściwie jedynie przy hamowaniu silnikiem (co akurat jest bez sensu!).
Wczoraj udało mi się na chwilkę "włączyć" go, jadąc z jednostajną prędkością 70km/h w trybie sport (utrzymuje wyższe obroty silnika, przez co nie jest on obciążony). W normalnych warunkach (jazda po krajówce 90km/h, normalna jazda po mieście, nie wspominając już o jeździe S-ką lub autostradą) właściwie nigdy się nie włącza.
Nie wiem, czy coś nie tak u mnie z silnikiem, czy może po całkowitym dotarciu nieco się "rozluźni" i będzie lepiej. W tym momencie nawet na biegu jałowym pali więcej niż Leon 1.4 TSI 122km. W Atece przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (klima itp.) waha się w granicach 0.6-0.7 l/h, w Leonie było to 0.4-0.5 l/h w takich samych warunkach.

ODPOWIEDZ