2 cylindry eco
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: 2 cylindry eco
U mnie pokazuje się bardzo często, zważywszy na to, że pokonuję wyłącznie trasy podmiejskie, ale i w mieście nie raz się załączy. Drażniący nieco jest fakt, że czuje wtedy lekkie wibracje na pedale gazu, coś jak by drżenie silnika...
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: 2 cylindry eco
Widzę już 2 wspólną przypadłość miedzy naszymi autami miałem dokładnie tak samo po przejechaniu 2900km zauważyłem ze prawie wcale nie załączał się tryb 2 cylindrowy a spalanie średni podniosło się prawie o 1 l na 100 km nie wiem czym było to spowodowane ale po przejechaniu kolejnych 60/70 km wszystko wróciło do normy podejrzewam że miało to coś wspólnego z trybem jazdy eco ponieważ do pierwszych 2900 km jeździłem prawie wyłącznie w trybie eco teraz używam tylko trybu normal i sport i jest Ok!
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: 2 cylindry eco
Gdzieś wyczytałem że tryb eco w jeździe miejskiej wykańcza skrzynie biegów naszego typu DQ200 radzili żeby w miastach podczas korków używać trybu sport
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: 2 cylindry eco
No ja tak samo ale w korkach włączam tryb sport nie do jazdy sportowej tylko po to by skrzynia nie musiała mieszać biegami bez potrzeby.
A i jeszcze jedna ważna uwaga jeśli jeździcie na wyłączonym Start-Stop i nie używacie Auto hold to dobrze duście hamulec na światłach aby skrzynia nie miała poślizgów
A i jeszcze jedna ważna uwaga jeśli jeździcie na wyłączonym Start-Stop i nie używacie Auto hold to dobrze duście hamulec na światłach aby skrzynia nie miała poślizgów
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2 cylindry eco
Dobra rada.A tak na marginesie to auto hold też bym nie nadużywał(ze względu na silniczki).patryk7133 pisze: ↑14 wrz 2017, 1:15No ja tak samo ale w korkach włączam tryb sport nie do jazdy sportowej tylko po to by skrzynia nie musiała mieszać biegami bez potrzeby.
A i jeszcze jedna ważna uwaga jeśli jeździcie na wyłączonym Start-Stop i nie używacie Auto hold to dobrze duście hamulec na światłach aby skrzynia nie miała poślizgów
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: 2 cylindry eco
Auto hold nie używa żadnych silniczków, to rodzaj hamulca hydraulicznego, sterowany systemem ABS. Zawory utrzymują ciśnienie w układzie hamulcowym, które ty sam wytworzysz, naciskając na pedał hamulca. Jeśli tego nie zrobisz, Auto hold nie zadziała.dario37 pisze: ↑14 wrz 2017, 9:44Dobra rada.A tak na marginesie to auto hold też bym nie nadużywał(ze względu na silniczki).patryk7133 pisze: ↑14 wrz 2017, 1:15No ja tak samo ale w korkach włączam tryb sport nie do jazdy sportowej tylko po to by skrzynia nie musiała mieszać biegami bez potrzeby.
A i jeszcze jedna ważna uwaga jeśli jeździcie na wyłączonym Start-Stop i nie używacie Auto hold to dobrze duście hamulec na światłach aby skrzynia nie miała poślizgów
Dopiero po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika, zostanie zaciągnięty hamulec ręczny, sterowany silniczkiem elektrycznym.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2 cylindry eco
A Sailor a jak nie naciskam hamulca to auto hold nie działa?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: 2 cylindry eco
Po pierwsze musisz włączyć go przyciskiem(za klawiszem ręcznego), a jak zatrzymasz się np. na skrzyżowaniu, musisz mocniej nacisnąć pedał hamulca (zapali się zielona kontrolka między zegarami na dole) to znak że hamulec trzyma. Ruszasz i automatycznie odpuszcza. Zatrzymujesz się i gasisz silnik, zaciąga się ręczny elektryczny (ta sama kontrolka świeci się na czerwono). Czyli nie zadziała jak nie włączysz przycisku, albo nie wciśniesz pedału hamulca po zatrzymaniu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2 cylindry eco
Oki dzieki Sailor.A co dociska klocki hamulcowe w auto hold lub w elektr,ręcznym?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL