Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
Cześć wszystkim!
Pacjent: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2018
Od miesiąca daje mi się we znaki tryb 2-cylindrowy. Serio, podczas zwykłej jazdy miejskiej, pozamiejskiej jest po prostu irytujący. Na wzniesieniu podczas ruszania potrafi załączyć się ten tryb i ciągnie aż do 3000 obrotów, DSG zmienia bieg i leci kolejny bieg od dołu na tym trybie. O oszczędnościach paliwa dzięki temu systemowi nie będę rozmawiał, bo wg mnie są znikome i raczej zostało to zastosowane ze względu norm emisji spalin jak cała reszta. Naprawdę lubię to auto, całokształtem mi odpowiada pod każdym względem i nie ma aut idealnych, ale no ten system w tym aucie to jakaś zmora. I co w przypadku jak auto ważące 1400kg jedzie na dwóch cylindrach na wzniesieniu 7-10% do 3000 obrotów i nie zeskakuje na normalną pracę silnika przy czterech cylindrach. Silnik wyje, stukają te dwa cylinderki i człowiek dostaje białej gorączki. Wibracje na kierownicy, na fotelu, jakieś stuknięcie lub cyknięcie podczas przełączania. Jak człowiek depnie to nie ma problemu, ale z tego co wiem to praca dwóch cylindrów miała się odbywać między ok. 1400-1700 obrotów i niskim zapotrzebowaniu mocy podczas jazdy. Oczywiście ASO nie widzi problemu (Jeździć obserwować). Btw. zauważyłem przez OBDeleven, że jest dostępna nowa wersja oprogramowania silnika i skrzyni (niżej zamieszczam ss). Wiadomo, włączyło się żalenie na forum, ale piszę z pewną prośbą.
1. Jak to jest u Was z tym systemem? (Chodzi mi wszystkich użytkowników, bez różnicy przedlift i polift)
2. Czy ktoś to już usuwał, wyłączał lub dezaktywował? (Jak to się ma do gwarancji?)
3. Jeżeli da się to usunąć raz na zawsze, czy zauważyliście jakąś zdecydowaną poprawę, jakieś wady i na jakiej zasadzie działa wyłączenie tego dziadostwa?
4. Czy możecie kogoś polecić od dezaktywacji tego systemu w Krakowie/małopolsce?
5. Czy możecie napisać jaką macie wersję oprogramowania silnika i skrzyni, czy może to mieć jakieś znaczenie w przypadku tego trybu? Niby lepiej to pracuje w nowszych Atecach.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pacjent: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2018
Od miesiąca daje mi się we znaki tryb 2-cylindrowy. Serio, podczas zwykłej jazdy miejskiej, pozamiejskiej jest po prostu irytujący. Na wzniesieniu podczas ruszania potrafi załączyć się ten tryb i ciągnie aż do 3000 obrotów, DSG zmienia bieg i leci kolejny bieg od dołu na tym trybie. O oszczędnościach paliwa dzięki temu systemowi nie będę rozmawiał, bo wg mnie są znikome i raczej zostało to zastosowane ze względu norm emisji spalin jak cała reszta. Naprawdę lubię to auto, całokształtem mi odpowiada pod każdym względem i nie ma aut idealnych, ale no ten system w tym aucie to jakaś zmora. I co w przypadku jak auto ważące 1400kg jedzie na dwóch cylindrach na wzniesieniu 7-10% do 3000 obrotów i nie zeskakuje na normalną pracę silnika przy czterech cylindrach. Silnik wyje, stukają te dwa cylinderki i człowiek dostaje białej gorączki. Wibracje na kierownicy, na fotelu, jakieś stuknięcie lub cyknięcie podczas przełączania. Jak człowiek depnie to nie ma problemu, ale z tego co wiem to praca dwóch cylindrów miała się odbywać między ok. 1400-1700 obrotów i niskim zapotrzebowaniu mocy podczas jazdy. Oczywiście ASO nie widzi problemu (Jeździć obserwować). Btw. zauważyłem przez OBDeleven, że jest dostępna nowa wersja oprogramowania silnika i skrzyni (niżej zamieszczam ss). Wiadomo, włączyło się żalenie na forum, ale piszę z pewną prośbą.
1. Jak to jest u Was z tym systemem? (Chodzi mi wszystkich użytkowników, bez różnicy przedlift i polift)
2. Czy ktoś to już usuwał, wyłączał lub dezaktywował? (Jak to się ma do gwarancji?)
3. Jeżeli da się to usunąć raz na zawsze, czy zauważyliście jakąś zdecydowaną poprawę, jakieś wady i na jakiej zasadzie działa wyłączenie tego dziadostwa?
4. Czy możecie kogoś polecić od dezaktywacji tego systemu w Krakowie/małopolsce?
5. Czy możecie napisać jaką macie wersję oprogramowania silnika i skrzyni, czy może to mieć jakieś znaczenie w przypadku tego trybu? Niby lepiej to pracuje w nowszych Atecach.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
Z tego co wiem to ten system załączany jest mechanicznie i i nie da się tego dezaktywować przynajmniej tak jest w 1.4 tsi
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
Tak na szybko... coś tu u Nas było o tym pisane że Ktoś wyłączył to sobie:
Więc może idzie to zrobić
Więc może idzie to zrobić
sailor 88 pisze: ↑02 lip 2022, 0:15Jeszcze przypomniałem sobie o jednym miejscu... mam na myśli Kreator Mocy ul. Młodnicka 31, 04-239 Warszawa. Znajomy robił tam dezaktywację ACT w 1.5 TSI i przy okazji podniósł sobie moc, bo w pakiecie było to opłacalne. Jest bardzo zadowolony, bo na ECO miał cały czas wibracje w trybie dwucylindrowym.
- Ocena: 5.26%
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
ACT potrafi się załączyć nawet przy 120-130 warunkiem jest jednostajna jazda z minimalnym obciążeniem silnika, a każde wciśnięcie gazu i to nawet nie za mocne dezaktywuje system i załącza kolejne dwa cylindry. Niestety ale silnik nie działa prawidłowo ja bym spróbował pojechać do innego ASO.
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
zgadzam się z toba w 100%, u mnie gdyby nie komunikat o trybie 2 cylindry nigdy bym na to nie wpadł że silnik tak pracujepatryk7133 pisze: ↑14 wrz 2022, 16:08Z tego co wiem to ten system załączany jest mechanicznie i i nie da się tego dezaktywować przynajmniej tak jest w 1.4 tsi
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu
nie ma najmniejszej różnicy.
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
Jak to się nie da? Oczywiście, że się da(w 1.4TSI również)...co prawda włączanie/wyłączanie tego trybu rzeczywiście odbywa się w sposób elektryczno-mechaniczny za pomocą cewki i przesuwnego rdzenia, ale realizacją tego, tylko w określonych trybach pracy silnika, zajmuje się ECU w oparciu o stosowny program, który da się modyfikować, tak samo jak wszystkie inne zmiany w oprogramowaniu, na przykład związane z podnoszeniem mocy czy usuwaniem DPF. Ale u kolegi, który zgłasza problem ewidentnie coś jest nie tak...ten tryb nie powinien być aktywny ani przy ruszaniu, ani przy obciążonym silniku, a tylko w stanach, które trafnie opisał@Endrju.patryk7133 pisze: ↑14 wrz 2022, 16:08Z tego co wiem to ten system załączany jest mechanicznie i i nie da się tego dezaktywować przynajmniej tak jest w 1.4 tsi
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
Ja również potwierdzam. U mnie jest dokładnie tak jak opisał to Endrju.
Prawdę mówiąc gdyby nie ikonka to bym nawet nie wiedział kiedy to się włącza
Prawdę mówiąc gdyby nie ikonka to bym nawet nie wiedział kiedy to się włącza
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪
u mnie podobniekonrut96 pisze: ↑14 wrz 2022, 13:56Cześć wszystkim!
Pacjent: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2018
Od miesiąca daje mi się we znaki tryb 2-cylindrowy. Serio, podczas zwykłej jazdy miejskiej, pozamiejskiej jest po prostu irytujący. Na wzniesieniu podczas ruszania potrafi załączyć się ten tryb i ciągnie aż do 3000 obrotów, DSG zmienia bieg i leci kolejny bieg od dołu na tym trybie. O oszczędnościach paliwa dzięki temu systemowi nie będę rozmawiał, bo wg mnie są znikome i raczej zostało to zastosowane ze względu norm emisji spalin jak cała reszta. Naprawdę lubię to auto, całokształtem mi odpowiada pod każdym względem i nie ma aut idealnych, ale no ten system w tym aucie to jakaś zmora. I co w przypadku jak auto ważące 1400kg jedzie na dwóch cylindrach na wzniesieniu 7-10% do 3000 obrotów i nie zeskakuje na normalną pracę silnika przy czterech cylindrach. Silnik wyje, stukają te dwa cylinderki i człowiek dostaje białej gorączki. Wibracje na kierownicy, na fotelu, jakieś stuknięcie lub cyknięcie podczas przełączania. Jak człowiek depnie to nie ma problemu, ale z tego co wiem to praca dwóch cylindrów miała się odbywać między ok. 1400-1700 obrotów i niskim zapotrzebowaniu mocy podczas jazdy. Oczywiście ASO nie widzi problemu (Jeździć obserwować). Btw. zauważyłem przez OBDeleven, że jest dostępna nowa wersja oprogramowania silnika i skrzyni (niżej zamieszczam ss). Wiadomo, włączyło się żalenie na forum, ale piszę z pewną prośbą.
1. Jak to jest u Was z tym systemem? (Chodzi mi wszystkich użytkowników, bez różnicy przedlift i polift)
2. Czy ktoś to już usuwał, wyłączał lub dezaktywował? (Jak to się ma do gwarancji?)
3. Jeżeli da się to usunąć raz na zawsze, czy zauważyliście jakąś zdecydowaną poprawę, jakieś wady i na jakiej zasadzie działa wyłączenie tego dziadostwa?
4. Czy możecie kogoś polecić od dezaktywacji tego systemu w Krakowie/małopolsce?
5. Czy możecie napisać jaką macie wersję oprogramowania silnika i skrzyni, czy może to mieć jakieś znaczenie w przypadku tego trybu? Niby lepiej to pracuje w nowszych Atecach.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2022, 23:31 przez tomal218, łącznie zmieniany 1 raz.
oso soplón !!!