Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
konrut96
Posty: 54
Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: konrut96 »

Cześć wszystkim!
Pacjent: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2018 ;)
Od miesiąca daje mi się we znaki tryb 2-cylindrowy. Serio, podczas zwykłej jazdy miejskiej, pozamiejskiej jest po prostu irytujący. Na wzniesieniu podczas ruszania potrafi załączyć się ten tryb i ciągnie aż do 3000 obrotów, DSG zmienia bieg i leci kolejny bieg od dołu na tym trybie. O oszczędnościach paliwa dzięki temu systemowi nie będę rozmawiał, bo wg mnie są znikome i raczej zostało to zastosowane ze względu norm emisji spalin jak cała reszta. Naprawdę lubię to auto, całokształtem mi odpowiada pod każdym względem i nie ma aut idealnych, ale no ten system w tym aucie to jakaś zmora. I co w przypadku jak auto ważące 1400kg jedzie na dwóch cylindrach na wzniesieniu 7-10% do 3000 obrotów i nie zeskakuje na normalną pracę silnika przy czterech cylindrach. Silnik wyje, stukają te dwa cylinderki i człowiek dostaje białej gorączki. Wibracje na kierownicy, na fotelu, jakieś stuknięcie lub cyknięcie podczas przełączania. Jak człowiek depnie to nie ma problemu, ale z tego co wiem to praca dwóch cylindrów miała się odbywać między ok. 1400-1700 obrotów i niskim zapotrzebowaniu mocy podczas jazdy. Oczywiście ASO nie widzi problemu (Jeździć obserwować). Btw. zauważyłem przez OBDeleven, że jest dostępna nowa wersja oprogramowania silnika i skrzyni (niżej zamieszczam ss). Wiadomo, włączyło się żalenie na forum, ale piszę z pewną prośbą.
1. Jak to jest u Was z tym systemem? (Chodzi mi wszystkich użytkowników, bez różnicy przedlift i polift)
2. Czy ktoś to już usuwał, wyłączał lub dezaktywował? (Jak to się ma do gwarancji?)
3. Jeżeli da się to usunąć raz na zawsze, czy zauważyliście jakąś zdecydowaną poprawę, jakieś wady i na jakiej zasadzie działa wyłączenie tego dziadostwa?
4. Czy możecie kogoś polecić od dezaktywacji tego systemu w Krakowie/małopolsce?
5. Czy możecie napisać jaką macie wersję oprogramowania silnika i skrzyni, czy może to mieć jakieś znaczenie w przypadku tego trybu? Niby lepiej to pracuje w nowszych Atecach.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Obrazek

Obrazek



Sponsor

Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Sponsor


patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: patryk7133 »

Z tego co wiem to ten system załączany jest mechanicznie i i nie da się tego dezaktywować przynajmniej tak jest w 1.4 tsi
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: Eleonor »

Tak na szybko... coś tu u Nas było o tym pisane że Ktoś wyłączył to sobie:
Więc może idzie to zrobić
sailor 88 pisze:
02 lip 2022, 0:15
Jeszcze przypomniałem sobie o jednym miejscu... mam na myśli Kreator Mocy ul. Młodnicka 31, 04-239 Warszawa. Znajomy robił tam dezaktywację ACT w 1.5 TSI i przy okazji podniósł sobie moc, bo w pakiecie było to opłacalne. Jest bardzo zadowolony, bo na ECO miał cały czas wibracje w trybie dwucylindrowym.
Za ten post autor Eleonor otrzymał podziękowanie:
konrut96 (14 wrz 2022, 16:58)
Ocena: 5.26%
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: Endrju »

ACT potrafi się załączyć nawet przy 120-130 warunkiem jest jednostajna jazda z minimalnym obciążeniem silnika, a każde wciśnięcie gazu i to nawet nie za mocne dezaktywuje system i załącza kolejne dwa cylindry. Niestety ale silnik nie działa prawidłowo ja bym spróbował pojechać do innego ASO.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: geranium »

patryk7133 pisze:
14 wrz 2022, 16:08
Z tego co wiem to ten system załączany jest mechanicznie i i nie da się tego dezaktywować przynajmniej tak jest w 1.4 tsi
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu
zgadzam się z toba w 100%, u mnie gdyby nie komunikat o trybie 2 cylindry nigdy bym na to nie wpadł że silnik tak pracuje
nie ma najmniejszej różnicy.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: patryk7133 »

Chyba jednak da się to dezaktywować

http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12626

Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
14 wrz 2022, 16:08
Z tego co wiem to ten system załączany jest mechanicznie i i nie da się tego dezaktywować przynajmniej tak jest w 1.4 tsi
A u ciebie moim zdaniem coś jest nie tak z tym systemem Współczuję przepychanki z ASO oni nigdy nie widza problemu
Jak to się nie da? Oczywiście, że się da(w 1.4TSI również)...co prawda włączanie/wyłączanie tego trybu rzeczywiście odbywa się w sposób elektryczno-mechaniczny za pomocą cewki i przesuwnego rdzenia, ale realizacją tego, tylko w określonych trybach pracy silnika, zajmuje się ECU w oparciu o stosowny program, który da się modyfikować, tak samo jak wszystkie inne zmiany w oprogramowaniu, na przykład związane z podnoszeniem mocy czy usuwaniem DPF. Ale u kolegi, który zgłasza problem ewidentnie coś jest nie tak...ten tryb nie powinien być aktywny ani przy ruszaniu, ani przy obciążonym silniku, a tylko w stanach, które trafnie opisał@Endrju.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

MrNobody
Posty: 48
Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: MrNobody »

Ja również potwierdzam. U mnie jest dokładnie tak jak opisał to Endrju.
Prawdę mówiąc gdyby nie ikonka to bym nawet nie wiedział kiedy to się włącza

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: tomal218 »

konrut96 pisze:
14 wrz 2022, 13:56
Cześć wszystkim!
Pacjent: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2018 ;)
Od miesiąca daje mi się we znaki tryb 2-cylindrowy. Serio, podczas zwykłej jazdy miejskiej, pozamiejskiej jest po prostu irytujący. Na wzniesieniu podczas ruszania potrafi załączyć się ten tryb i ciągnie aż do 3000 obrotów, DSG zmienia bieg i leci kolejny bieg od dołu na tym trybie. O oszczędnościach paliwa dzięki temu systemowi nie będę rozmawiał, bo wg mnie są znikome i raczej zostało to zastosowane ze względu norm emisji spalin jak cała reszta. Naprawdę lubię to auto, całokształtem mi odpowiada pod każdym względem i nie ma aut idealnych, ale no ten system w tym aucie to jakaś zmora. I co w przypadku jak auto ważące 1400kg jedzie na dwóch cylindrach na wzniesieniu 7-10% do 3000 obrotów i nie zeskakuje na normalną pracę silnika przy czterech cylindrach. Silnik wyje, stukają te dwa cylinderki i człowiek dostaje białej gorączki. Wibracje na kierownicy, na fotelu, jakieś stuknięcie lub cyknięcie podczas przełączania. Jak człowiek depnie to nie ma problemu, ale z tego co wiem to praca dwóch cylindrów miała się odbywać między ok. 1400-1700 obrotów i niskim zapotrzebowaniu mocy podczas jazdy. Oczywiście ASO nie widzi problemu (Jeździć obserwować). Btw. zauważyłem przez OBDeleven, że jest dostępna nowa wersja oprogramowania silnika i skrzyni (niżej zamieszczam ss). Wiadomo, włączyło się żalenie na forum, ale piszę z pewną prośbą.
1. Jak to jest u Was z tym systemem? (Chodzi mi wszystkich użytkowników, bez różnicy przedlift i polift)
2. Czy ktoś to już usuwał, wyłączał lub dezaktywował? (Jak to się ma do gwarancji?)
3. Jeżeli da się to usunąć raz na zawsze, czy zauważyliście jakąś zdecydowaną poprawę, jakieś wady i na jakiej zasadzie działa wyłączenie tego dziadostwa?
4. Czy możecie kogoś polecić od dezaktywacji tego systemu w Krakowie/małopolsce?
5. Czy możecie napisać jaką macie wersję oprogramowania silnika i skrzyni, czy może to mieć jakieś znaczenie w przypadku tego trybu? Niby lepiej to pracuje w nowszych Atecach.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Obrazek

Obrazek
u mnie podobnie
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2022, 23:31 przez tomal218, łącznie zmieniany 1 raz.
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Tryb 2-cylindrowy - udręka 😪

Post autor: tomal218 »

Ja mam 1.4
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2022, 6:40 przez tomal218, łącznie zmieniany 4 razy.
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ