Tryby pracy DSG
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Tryby pracy DSG
Chodzi przede wszystkim o to, żeby marki się nie "kanibalizowały", ale jednocześnie żeby klient i tak kupił VAGa, mając wybór różnych opcji w różnych cenach.
To trochę na zasadzie: mamy dla Ciebie Tiguana, który ma wszystkie opcje (chociaż nie do końca, bo akurat w Tiguanie nie ma kamer 360), ale jest najdroższy. Mamy też dla Ciebie Atecę i Skodę, które są tańsze od Tiguana, ale wycenione podobnie. Różnią się wyposażeniem, więc wybierz sobie co Ci bardziej pasuje.
Efekt jest taki, że człowiek i tak kupi tego VAGa, tylko będzie się gimnastykował co wziąć (przynajmniej ja tak miałem). Czy warto dopłacić 20tys do Tiguana? Czy jednak zrezygnować z kamer 360 i VC i wziąć Kuraka? A może jednak te kamery i VC się przydadzą, ale łączność z internetem nie będzie mi potrzebna i wezmę Atecę?
Nie rozumiem tylko jednego. Rzekomo Seat jest kierowany do "młodych i dynamicznych", a Skoda do statecznych ojców rodzin. Dlaczego więc Seat nie ma CarNetu (z którego jednak częściej będą korzystać młodzi), a Skoda go ma?
To trochę na zasadzie: mamy dla Ciebie Tiguana, który ma wszystkie opcje (chociaż nie do końca, bo akurat w Tiguanie nie ma kamer 360), ale jest najdroższy. Mamy też dla Ciebie Atecę i Skodę, które są tańsze od Tiguana, ale wycenione podobnie. Różnią się wyposażeniem, więc wybierz sobie co Ci bardziej pasuje.
Efekt jest taki, że człowiek i tak kupi tego VAGa, tylko będzie się gimnastykował co wziąć (przynajmniej ja tak miałem). Czy warto dopłacić 20tys do Tiguana? Czy jednak zrezygnować z kamer 360 i VC i wziąć Kuraka? A może jednak te kamery i VC się przydadzą, ale łączność z internetem nie będzie mi potrzebna i wezmę Atecę?
Nie rozumiem tylko jednego. Rzekomo Seat jest kierowany do "młodych i dynamicznych", a Skoda do statecznych ojców rodzin. Dlaczego więc Seat nie ma CarNetu (z którego jednak częściej będą korzystać młodzi), a Skoda go ma?
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Tryby pracy DSG
Masz rację, właśnie sprawdziłem. Nie wiem jakim cudem przegapiłem tą opcję wcześniej, próbując skonfigurować Tiguana pod siebie?
To tym bardziej potwierdza to, co napisałem - chcesz mieć wszystko? Kup sporo droższego VW. Chcesz taniej? Wybieraj między Skodą a Seatem, ale idąc na kompromis w kwestii wyposażenia, bo żadna z tych marek nie ma wszystkiego (porównując bezpośrednio modele w danej klasie).
To tym bardziej potwierdza to, co napisałem - chcesz mieć wszystko? Kup sporo droższego VW. Chcesz taniej? Wybieraj między Skodą a Seatem, ale idąc na kompromis w kwestii wyposażenia, bo żadna z tych marek nie ma wszystkiego (porównując bezpośrednio modele w danej klasie).
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3918
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
Re: Tryby pracy DSG
Dokładnie, albo facelifting ewentualnie trzeba czymś przyciągnąć klientów aby kupili Ateca II jeżeli takowa będzie.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 lis 2024, 12:14
- Samochód: Seat Ibiza
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Tryby pracy DSG
Jakie są warunki zmiany położenia lewarka skrzyni biegów na sport z położenia D/S. Lekko w prawo w tryb triptronic udaje mi się, natomiast w dół albo za lekko to robię albo niczym się nie objawia że wskoczył sport. Czy może tylko pokrętłem wystarczy a nie lewarkiem?
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI DSG - 2023r
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Tryby pracy DSG
Położenie S sprężynuje, czyli lewarek po pociągnięciu wraca do pozycji D a S wyświetla się na zegarach. Kolejne pociągnięcie do oporu przełącza znów na D.
- Ocena: 5%
-
- Posty: 2928
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 940 razy
- Otrzymał podziękowań: 1483 razy
Re: Tryby pracy DSG
Pociągnąć DZB do siebie do oporu, będzie słychać takie ciche kliknięcie, na zegarach wtedy pojawi się S z numerem aktualnego biegu. Nie zdziw się jeżeli od razu po zmianie na S bieg automatycznie spadnie o jeden, tak to czasami działa, zależy od aktualnej szybkości.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 lis 2024, 12:14
- Samochód: Seat Ibiza
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Tryby pracy DSG
Dzięki sprawdzone i działa. Jednak instukcja obsługi seata to dno, raz że tłumaczenie kuleje, dwa bardzo mało precyzyjna.
Ps. Znacie kanał na YT o nazwie CanalAteca? Gość tam cuda montuje w swojej.
Ps. Znacie kanał na YT o nazwie CanalAteca? Gość tam cuda montuje w swojej.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI DSG - 2023r
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Tryby pracy DSG
Zapewne większość osób stąd zna bardzo dobrze. Inna rzecz, że w autach z 2024 prawie nic już się tego nie da zrobić, bo OBD11 ich nie koduje.