Tryby pracy DSG
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Tryby pracy DSG
Mam pytanko jak jezdzi Wam sie w poszczegolnych trybach Eco/Normal/Sport?
Moje doswiadczenia sa takie - Eco porazka. Jechalem raz jak odebralem auto z serwisu i modlilem sie zeby na oparach ktorymi napelniono moj bak dojechac do stracji wiec wybralem ten tryb. Autko zachowuje sie w nim jakby ktos wlasnie obudzil je z zimowego snu. Oczywiscie nie mam pretensji tak mialo byc.
Normal. Tu takie male rozczarowanie bo wydawal mi sie trybem optymalnym. Jezdzilem na nim do dotarcia silnika. Kiedy depcze sie auto jest ok ale drazni mnie troche przy spokojniejszej jedzie. Kiedy samochod toczy sie bez gazu i chce sie go "dopedzic" np pod swiatla odczuwam na samym poczatku ze silnik jest lekko przeciazony. Nigdy nie bylem zwolennikiem ecodrivingu gdyz wychodze z zalozenia ze mozna tym narobic sobie wiekszego bigosu niz oszczednosci a tu czuje ze samochod na samym poczatku ma ten bieg ciut za wysoki.
Sport. Pomijam tu aspekt krecenia na wysokie obroty, chodzi mi bardziej ze w tym trybie najprzyjemniej mi sie wlasnie jedzi przy spokojnej jezdzie kiedy auto trzyma "na dole" te 2tys i oprocz milej pracy silnika bardzo ladnie reaguje na delikatne dodawanie predkosci.
Wydaje mi sie ze na miasto najoptymalniej jezdzilo by mi sie "dolem" trybu sport a gora "normal". Na trase zdecydowanie sport. Wiem ze mozna ustawic swoj wlasny profil ale jeszcze nie doczytalem na jakiej zasadzie to dziala. Czy macie moze jakies doswiadczenia praktyczne w tej dziedzinie aby tak jak pisalem z tych dwoch zrobic swoj?
Aha jeszcze jedno pytanko. Zostawiajac auto w trybie sport, kiedy go znow uruchomie, mimo ze reczne pokretlo jest nastawione na sport auto pracuje w trybie normal. Musze wtedy wlaczyc normal i znow wlaczyc sport. Czy jakis ekolog mieszal w tym palce by zmusic nas do spokojniejszej jazdy czy jest to gdzies do ustawienia, by zaczynac w trybie na ktorym skonczylo sie jazde?
Moje doswiadczenia sa takie - Eco porazka. Jechalem raz jak odebralem auto z serwisu i modlilem sie zeby na oparach ktorymi napelniono moj bak dojechac do stracji wiec wybralem ten tryb. Autko zachowuje sie w nim jakby ktos wlasnie obudzil je z zimowego snu. Oczywiscie nie mam pretensji tak mialo byc.
Normal. Tu takie male rozczarowanie bo wydawal mi sie trybem optymalnym. Jezdzilem na nim do dotarcia silnika. Kiedy depcze sie auto jest ok ale drazni mnie troche przy spokojniejszej jedzie. Kiedy samochod toczy sie bez gazu i chce sie go "dopedzic" np pod swiatla odczuwam na samym poczatku ze silnik jest lekko przeciazony. Nigdy nie bylem zwolennikiem ecodrivingu gdyz wychodze z zalozenia ze mozna tym narobic sobie wiekszego bigosu niz oszczednosci a tu czuje ze samochod na samym poczatku ma ten bieg ciut za wysoki.
Sport. Pomijam tu aspekt krecenia na wysokie obroty, chodzi mi bardziej ze w tym trybie najprzyjemniej mi sie wlasnie jedzi przy spokojnej jezdzie kiedy auto trzyma "na dole" te 2tys i oprocz milej pracy silnika bardzo ladnie reaguje na delikatne dodawanie predkosci.
Wydaje mi sie ze na miasto najoptymalniej jezdzilo by mi sie "dolem" trybu sport a gora "normal". Na trase zdecydowanie sport. Wiem ze mozna ustawic swoj wlasny profil ale jeszcze nie doczytalem na jakiej zasadzie to dziala. Czy macie moze jakies doswiadczenia praktyczne w tej dziedzinie aby tak jak pisalem z tych dwoch zrobic swoj?
Aha jeszcze jedno pytanko. Zostawiajac auto w trybie sport, kiedy go znow uruchomie, mimo ze reczne pokretlo jest nastawione na sport auto pracuje w trybie normal. Musze wtedy wlaczyc normal i znow wlaczyc sport. Czy jakis ekolog mieszal w tym palce by zmusic nas do spokojniejszej jazdy czy jest to gdzies do ustawienia, by zaczynac w trybie na ktorym skonczylo sie jazde?
-
- Administrator
- Posty: 738
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 976 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Tryby pracy DSG
Tak ma być (nie pytaj). Ale nie musisz zmieniać trybów, wystarczy że machniesz lewarkiem w dół i masz pełny tryb sport (po ponownym uruchomieniu on tylko przestawia skrzynię na D, pozostałe są w trybie sport).fuelcare pisze: ↑30 paź 2017, 11:34Aha jeszcze jedno pytanko. Zostawiajac auto w trybie sport, kiedy go znow uruchomie, mimo ze reczne pokretlo jest nastawione na sport auto pracuje w trybie normal. Musze wtedy wlaczyc normal i znow wlaczyc sport. Czy jakis ekolog mieszal w tym palce by zmusic nas do spokojniejszej jazdy czy jest to gdzies do ustawienia, by zaczynac w trybie na ktorym skonczylo sie jazde?
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tryby pracy DSG
Witajcie.Ja od pewnego czasu zacząłem jeżdzić w trybie sport,w mieście i na trasie.Jest ok.Nie wiem dlaczego po ponownym uruchomieniu przeskakuje CI na normal....?U mnie cały czs jest tryb sport i nie muszę nic zmieniać.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tryby pracy DSG
Doczytałem w instrukcji tak jak jak pisał Root, że u mnie "tak jest". Tryb jest niby sport co widać na pokrętle ale po ponownym uruchomieniu silnik i skrzynia wchodzą w tryb normalny mimo, że inne parametry ciągle trzymać będą ustawienia sportu. Sprawdź po starcie auta czy faktycznie na wyświetlaczu masz we wskaźniku biegów S zamiast D. To byłoby ciekawe czemu w 1.4 zestroili inaczej niż w 2.0? Mnie osobiście to drażni tak samo jak ponowne unieruchamianie start=stop.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3918
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tryby pracy DSG
Sorki Panowie I Panie.Dziś się przyjrzałem się dokładnie.Po ponownym uruchomieniu jest w trybie D (pokrętło w trybie sport).Na wyśiwietlaczu ikonka sport.I to mnie zmyliło.....
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3918
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy