Głośność silnika 2.0 TSI
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
silnik jest tak glosny ze dzis uslyszalem ze w bagazniku cos lata. jak sie okazalo pod zapasowka latal jakis kamyczek
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sty 2019, 15:53
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI 190KM 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
A wracając do tematu - ASO stwierdziło brak usterki, zweryfikowali odgłosy z Leonem 2.0 TSI i stwierdzili, że tak samo brzmi mniej więcej, sprawdzili rolki, paski, itd. i nie było się do czego przyczepić.
Ja być może nie przyuważyłem tego wcześniej, stwierdzając, że 2.0 TSI chodziło ciszej niż obecnie (np. w środku nocy w długiej trasie po EU na światłach było bardzo cicho w kabinie - subiektywna opinia), ale być może odniosłem to wówczas do swojego poprzedniego Golfa 7 GTI, którego silnik w kabinie słychać w każdej sytuacji głośniej, a teraz nagle słyszę jego pracę i się czepiam?
Pytanie do posiadaczy 2.0 TSI z DSG - stojąc autem z wciśniętym hamulcem, w trybach D/R silnik/skrzynia (nie w momencie uruchomienia, po przejechaniu dowolnego odcinka, byle obroty spadły na zwykłe ~800) chodzi Wam głośniej niż w trybach P/N ? Bo ja tego wcześniej nie zauważałem, a teraz wydaje mi się, że chodzi "głośniej" niż wcześniej, a może tylko truję serwisantom, jak niejeden klient Janusz.
Ja być może nie przyuważyłem tego wcześniej, stwierdzając, że 2.0 TSI chodziło ciszej niż obecnie (np. w środku nocy w długiej trasie po EU na światłach było bardzo cicho w kabinie - subiektywna opinia), ale być może odniosłem to wówczas do swojego poprzedniego Golfa 7 GTI, którego silnik w kabinie słychać w każdej sytuacji głośniej, a teraz nagle słyszę jego pracę i się czepiam?
Pytanie do posiadaczy 2.0 TSI z DSG - stojąc autem z wciśniętym hamulcem, w trybach D/R silnik/skrzynia (nie w momencie uruchomienia, po przejechaniu dowolnego odcinka, byle obroty spadły na zwykłe ~800) chodzi Wam głośniej niż w trybach P/N ? Bo ja tego wcześniej nie zauważałem, a teraz wydaje mi się, że chodzi "głośniej" niż wcześniej, a może tylko truję serwisantom, jak niejeden klient Janusz.
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
Rzadko stoję z wciśniętym hamulcem (więc się wypowiem )....
U mnie, np. przy zatrzymaniu na światłach po włączeniu hamulca ręcznego widać delikatny spadek obrotów i jednocześnie słychać lekkie przyciszenie odgłosu silnika. Czuć też, że siada lekko pedał hamulca - spada chyba ciśnienie w układzie, bo pracę przejmuje hamulec ręczny, który jest elektryczny.
Czy gdybym stał dłużej w trybie D byłoby głośniej niż w N lub P to nie wiem, bo raczej ani nie stałem długo w D a jeśli stałem w N lub P to zwykle wysiadałem wtedy z samochodu za jakąś potrzebą.
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2018, 13:21
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
Ogólnie silnik jest głośny i moim zdaniem wynika to z dwóch rzeczy. Po pierwsze z ogólnego średniego wyciszenia kabiny (powinna być opcja "więcej waty" za dopłatą), pisze średniego bo bywa znacznie gorzej w innych markach. Po drugie oprogramowanie skrzyni DSG zbyt szybko wrzuca wyższy bieg przez co przy niskich obrotach silnik generuje nieprzyjemne, dławiące klekotanie. Dla porównania w BMW mam 3 litrową benzynę, która wydawała mi się głośna dopóki żona nie kupiła Ateki. Tera wydaje mi się bardzo cicha, prawie elektryk
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
- Lokalizacja: Świdnik
- Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
Dla mnie w 2.0TSI jest głośno dopiero powyżej 170km/h, ale jest czasami mysle ze lekko przygłuchy jestem bo jak syn wsiada do auta to cisza mi radio.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
Mam to samo u siebie tyle ze w Leonie 2.0 tsi 190. Do przebiegu 3 tyś km było cichutko ale od pierwszego dłuższego postoju w korku zaczęło się to stukanie (klekotanie). ASO wstępnie resetowało ustawienia DSG ale to pomagało tylko chwilowo. Przy kolejnej diagnostyce ustalono iż za to stukanie odpowiada koło dwumasowe więc przy przebiegu 6 tyś km ze samochodu wyleciała skrzynia biegów w celu wymiany wadliwej dwumasy. Po powrocie do domu ucieszony że auto zostało naprawione okazało się że wymiana nie przyniosła absolutnie żadnej poprawy bo przy pierwszym postoju w korku klekot występuje nadal Po powrocie kolejny raz do serwisu zrobiono nastawy sprzęgieł co zredukowało stukot o 50% ale występuje on nadal. Serwis na tą chwilę odpuściłem bo nie wiadomo co znowu bez potrzeby rozkręcą więc proszę mi tu się nie naśmiewać z kolegi bo z jego głową jest wszystko ok tylko z tymi skrzyniami jest coś nie takjarvis pisze: ↑07 lis 2019, 16:19A wracając do tematu - ASO stwierdziło brak usterki, zweryfikowali odgłosy z Leonem 2.0 TSI i stwierdzili, że tak samo brzmi mniej więcej, sprawdzili rolki, paski, itd. i nie było się do czego przyczepić.
Ja być może nie przyuważyłem tego wcześniej, stwierdzając, że 2.0 TSI chodziło ciszej niż obecnie (np. w środku nocy w długiej trasie po EU na światłach było bardzo cicho w kabinie - subiektywna opinia), ale być może odniosłem to wówczas do swojego poprzedniego Golfa 7 GTI, którego silnik w kabinie słychać w każdej sytuacji głośniej, a teraz nagle słyszę jego pracę i się czepiam?
Pytanie do posiadaczy 2.0 TSI z DSG - stojąc autem z wciśniętym hamulcem, w trybach D/R silnik/skrzynia (nie w momencie uruchomienia, po przejechaniu dowolnego odcinka, byle obroty spadły na zwykłe ~800) chodzi Wam głośniej niż w trybach P/N ? Bo ja tego wcześniej nie zauważałem, a teraz wydaje mi się, że chodzi "głośniej" niż wcześniej, a może tylko truję serwisantom, jak niejeden klient Janusz.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
Frodo pisze: ↑23 lis 2019, 15:43@mczelny2401 - czy tryb S rozwiązuje sprawę? Odnoszę wrażenie, że D jest dostosowany do większego silnika lub diesla i 2.0 TSI po prostu wyraża swoje „niezadowolenie” z tak niskich obrotów. Rozumiem, że naprawa DSG do końca nie pomogła, a ustawienia mogą mieć wpływ na pracę silnika...
Stukanie ze skrzyni biegów jest słyszane podczas postoju ze zapiętym trybem jazdy D lub R a nie podczas jazdy więc tryb S w niczym nie pomaga. Niskie obroty podczas jazdy to inna sprawa i dosyć często trzeba się ratować łopatkami lub trybem skrzyni S bo tak zamula że silnik prosi o litość swoim warczeniem
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sty 2019, 15:53
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI 190KM 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Głośność silnika 2.0 TSI
Nareszcie ktoś mnie rozumie. Wielka szkoda, że wspomniane nastawy sprzęgieł i inne próby nie wyleczyły stukotu - dobrze, że u Ciebie ASO chociaż przyznało, że dźwięk niepokoi (u mnie porównali z Leonem z placu twierdząc, że tak samo hałasuje w tych trybach i to "norma", czego nie mogę zaakceptować bo tak to nie hałasowało).mczelny2401 pisze: ↑23 lis 2019, 10:47
Mam to samo u siebie tyle ze w Leonie 2.0 tsi 190. Do przebiegu 3 tyś km było cichutko ale od pierwszego dłuższego postoju w korku zaczęło się to stukanie (klekotanie). ASO wstępnie resetowało ustawienia DSG ale to pomagało tylko chwilowo. Przy kolejnej diagnostyce ustalono iż za to stukanie odpowiada koło dwumasowe więc przy przebiegu 6 tyś km ze samochodu wyleciała skrzynia biegów w celu wymiany wadliwej dwumasy. Po powrocie do domu ucieszony że auto zostało naprawione okazało się że wymiana nie przyniosła absolutnie żadnej poprawy bo przy pierwszym postoju w korku klekot występuje nadal Po powrocie kolejny raz do serwisu zrobiono nastawy sprzęgieł co zredukowało stukot o 50% ale występuje on nadal. Serwis na tą chwilę odpuściłem bo nie wiadomo co znowu bez potrzeby rozkręcą więc proszę mi tu się nie naśmiewać z kolegi bo z jego głową jest wszystko ok tylko z tymi skrzyniami jest coś nie tak
I nie ma różnicy czy tryb to D/S czy R - w tych trzech jest wyraźniejszy, głośniejszy hałas ~skrzyni, który można ocenić jakby do silnika podłączono głośną instalację gazową.
Martwi to - co z tego, że jest na gwarancji, jeśli usterka jest nie rozpoznana. Będę próbować w kilku innych serwisach - może coś odpowiedzą.