Re: Głośność silnika 2.0 TSI
: 25 paź 2019, 19:41
silnik jest tak glosny ze dzis uslyszalem ze w bagazniku cos lata. jak sie okazalo pod zapasowka latal jakis kamyczek
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=23&t=365
Rzadko stoję z wciśniętym hamulcem (więc się wypowiem )....
Mam to samo u siebie tyle ze w Leonie 2.0 tsi 190. Do przebiegu 3 tyś km było cichutko ale od pierwszego dłuższego postoju w korku zaczęło się to stukanie (klekotanie). ASO wstępnie resetowało ustawienia DSG ale to pomagało tylko chwilowo. Przy kolejnej diagnostyce ustalono iż za to stukanie odpowiada koło dwumasowe więc przy przebiegu 6 tyś km ze samochodu wyleciała skrzynia biegów w celu wymiany wadliwej dwumasy. Po powrocie do domu ucieszony że auto zostało naprawione okazało się że wymiana nie przyniosła absolutnie żadnej poprawy bo przy pierwszym postoju w korku klekot występuje nadal Po powrocie kolejny raz do serwisu zrobiono nastawy sprzęgieł co zredukowało stukot o 50% ale występuje on nadal. Serwis na tą chwilę odpuściłem bo nie wiadomo co znowu bez potrzeby rozkręcą więc proszę mi tu się nie naśmiewać z kolegi bo z jego głową jest wszystko ok tylko z tymi skrzyniami jest coś nie takjarvis pisze: ↑07 lis 2019, 16:19A wracając do tematu - ASO stwierdziło brak usterki, zweryfikowali odgłosy z Leonem 2.0 TSI i stwierdzili, że tak samo brzmi mniej więcej, sprawdzili rolki, paski, itd. i nie było się do czego przyczepić.
Ja być może nie przyuważyłem tego wcześniej, stwierdzając, że 2.0 TSI chodziło ciszej niż obecnie (np. w środku nocy w długiej trasie po EU na światłach było bardzo cicho w kabinie - subiektywna opinia), ale być może odniosłem to wówczas do swojego poprzedniego Golfa 7 GTI, którego silnik w kabinie słychać w każdej sytuacji głośniej, a teraz nagle słyszę jego pracę i się czepiam?
Pytanie do posiadaczy 2.0 TSI z DSG - stojąc autem z wciśniętym hamulcem, w trybach D/R silnik/skrzynia (nie w momencie uruchomienia, po przejechaniu dowolnego odcinka, byle obroty spadły na zwykłe ~800) chodzi Wam głośniej niż w trybach P/N ? Bo ja tego wcześniej nie zauważałem, a teraz wydaje mi się, że chodzi "głośniej" niż wcześniej, a może tylko truję serwisantom, jak niejeden klient Janusz.
Frodo pisze: ↑23 lis 2019, 15:43@mczelny2401 - czy tryb S rozwiązuje sprawę? Odnoszę wrażenie, że D jest dostosowany do większego silnika lub diesla i 2.0 TSI po prostu wyraża swoje „niezadowolenie” z tak niskich obrotów. Rozumiem, że naprawa DSG do końca nie pomogła, a ustawienia mogą mieć wpływ na pracę silnika...
Nareszcie ktoś mnie rozumie. Wielka szkoda, że wspomniane nastawy sprzęgieł i inne próby nie wyleczyły stukotu - dobrze, że u Ciebie ASO chociaż przyznało, że dźwięk niepokoi (u mnie porównali z Leonem z placu twierdząc, że tak samo hałasuje w tych trybach i to "norma", czego nie mogę zaakceptować bo tak to nie hałasowało).mczelny2401 pisze: ↑23 lis 2019, 10:47
Mam to samo u siebie tyle ze w Leonie 2.0 tsi 190. Do przebiegu 3 tyś km było cichutko ale od pierwszego dłuższego postoju w korku zaczęło się to stukanie (klekotanie). ASO wstępnie resetowało ustawienia DSG ale to pomagało tylko chwilowo. Przy kolejnej diagnostyce ustalono iż za to stukanie odpowiada koło dwumasowe więc przy przebiegu 6 tyś km ze samochodu wyleciała skrzynia biegów w celu wymiany wadliwej dwumasy. Po powrocie do domu ucieszony że auto zostało naprawione okazało się że wymiana nie przyniosła absolutnie żadnej poprawy bo przy pierwszym postoju w korku klekot występuje nadal Po powrocie kolejny raz do serwisu zrobiono nastawy sprzęgieł co zredukowało stukot o 50% ale występuje on nadal. Serwis na tą chwilę odpuściłem bo nie wiadomo co znowu bez potrzeby rozkręcą więc proszę mi tu się nie naśmiewać z kolegi bo z jego głową jest wszystko ok tylko z tymi skrzyniami jest coś nie tak