Awaryjność 2.0 TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Misiek
Posty: 2825
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 899 razy
Otrzymał podziękowań: 1415 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: Misiek »

hunter123 pisze:
16 sie 2021, 21:12
...
bliższe i dalsze rodziny w różnych rejonach kraju naszego będą zaskoczone niespodziewanymi wizytami... :-).
...
Oby tylko pozytywnie, bo wiesz, różnie z tymi rodzinami bywa : "Z rodziną dobrze wychodzi się tylko na zdjęciach".


Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Sponsor


Kalinski

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Sponsor

Kalinski

JACA
Posty: 351
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca 2.0 TSI FR DSG 4drive
Podziękował: 232 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: JACA »

hunter123 pisze:
16 sie 2021, 21:12
Kiedy zapytałem Pana z serwisu, co było przyczyną awarii, powiedział tylko, że pękła obudowa skrzyni....
Myślę, że ta informacja oraz Twoje wcześniejsze opisy, że obudowa skrzyni zrobiona jest z "szajsmetalu" skutecznie wyleczy wszystkich ze sprawdzania możliwości offroadowych Ateki :roll:

Dobrze, że uznali to i wykonali naprawę jako gwarancyjną, bo równie dobrze mogli iść w zaparte i wmawiać Ci, że przydzwoniłeś skrzynią gdzieś o jakiś kamień :?
Ateca 2.0 TSI FR DSG 4drive
Obrazek

zozo15
Posty: 2
Rejestracja: 23 wrz 2024, 12:30
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: zozo15 »

hunter123 pisze:
12 lip 2021, 17:45
Po 46-ciu miesiącach całkowicie bezproblemowej i bezawaryjnej jazdy, w dniu dzisiejszym jadąc na myjnię, usłyszałem chrupnięcie, jakby cos uderzyło w podwozie. Po umyciu i przestawieniu auta zauważyłem (na suchej kostce) małą smugę. Początkowo myślełem, że to od klimy, ale po dotknieciu stwierdziłem, że to olej. Jako, że 30m obok myjni znajdował się zaprzyjaźniony warsztat samochodowy, podjechałem tam z niejakim niepokojem.
Auto poszło na podnośnik, osłonę silnika (stan nienaganny) odkręcono i diagnoza była szybka - skrzynia biegów rozwalona. Na liczniku 49kkm z małym ogonkiem.
Telefon do ubezpieczyciela i do ASO. Laweta przyjeżdża jutro rano i auto do serwisu. Szczęście w nieszczęściu to to, że awaria miała miejsce na 1.5 miesiąca przed upływem gwarancji...
Będę ciekawy reakcji serwisu i ubezpieczyciela...
Dodatkowy smaczek: dzisiaj rano spłaciłem kredyt i chciałem auto wystawić na sprzedaż... :-)
Skąd wiadomo na ile jest gwarancja na skrzynię?

patryk7133
Posty: 1168
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 75 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: patryk7133 »

zozo15 pisze:
28 lis 2024, 16:57
hunter123 pisze:
12 lip 2021, 17:45
Po 46-ciu miesiącach całkowicie bezproblemowej i bezawaryjnej jazdy, w dniu dzisiejszym jadąc na myjnię, usłyszałem chrupnięcie, jakby cos uderzyło w podwozie. Po umyciu i przestawieniu auta zauważyłem (na suchej kostce) małą smugę. Początkowo myślełem, że to od klimy, ale po dotknieciu stwierdziłem, że to olej. Jako, że 30m obok myjni znajdował się zaprzyjaźniony warsztat samochodowy, podjechałem tam z niejakim niepokojem.
Auto poszło na podnośnik, osłonę silnika (stan nienaganny) odkręcono i diagnoza była szybka - skrzynia biegów rozwalona. Na liczniku 49kkm z małym ogonkiem.
Telefon do ubezpieczyciela i do ASO. Laweta przyjeżdża jutro rano i auto do serwisu. Szczęście w nieszczęściu to to, że awaria miała miejsce na 1.5 miesiąca przed upływem gwarancji...
Będę ciekawy reakcji serwisu i ubezpieczyciela...
Dodatkowy smaczek: dzisiaj rano spłaciłem kredyt i chciałem auto wystawić na sprzedaż... :-)
Skąd wiadomo na ile jest gwarancja na skrzynię?
To skrzynia DQ 250 ?

mczelny2401
Posty: 397
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: mczelny2401 »

DQ381

patryk7133
Posty: 1168
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 75 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: patryk7133 »

Ok dzięki. A śmiali się z DQ 200 że z papieru są a jak widzę na forach to uszkodzeń DQ 200 jest mniej jak innych.

Rafiner
Posty: 907
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 111 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: Rafiner »

patryk7133 pisze:
28 lis 2024, 18:27
Ok dzięki. A śmiali się z DQ 200 że z papieru są a jak widzę na forach to uszkodzeń DQ 200 jest mniej jak innych.
Dawniej DSG i to zazwyczaj DQ250 byly w dieslach, a diesle robily glownie trasy, to byla wiadoma mala awaryjnosc.
DQ200 byly w malych benzynach i troche w 1.6 tdi i jezdzily glownie na miejscu i w korkach to padaly.
Teraz VW laduje DQ381 wszedzie tj 1.5 tsi, 2.0 tsi, diesel 2.0 tdi to jest tego mnostwo, a ludzie tluka w korkach na miejscu to i tu zdazaja sie awarie.
Ja mam DQ200 i nie narzekam, kupilem swiadomie wiedzac co i jak, ale jakbym mial wybor to i tak bym wolal DQ381 jak w Tiguanie z 1.5 tsi.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

ODPOWIEDZ