Strona 1 z 5

Awaryjność 2.0 TSI

: 20 sie 2018, 10:56
autor: sssebas78
Witam wszystkich forumowiczów i mam pytanko jak z awaryjnością Ateki z silnikiem 2.0 TSI bo takowy mam zamiar kupić po internecie krążą legendarne opowieści .Wiem tylko że silniki 1.4 TSI po 2013 roku są poprawione na tyle że można uznać za dobre silniki . A więc na co uważać czy biorą dużo oleju i jak to wygląda ogólnie proszę o wypowiedzi bo zamówienie tuż tuż.

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 20 sie 2018, 11:47
autor: sailor 88
sssebas78 pisze:
20 sie 2018, 10:56
Witam wszystkich forumowiczów i mam pytanko jak z awaryjnością Ateki z silnikiem 2.0 TSI bo takowy mam zamiar kupić po internecie krążą legendarne opowieści .Wiem tylko że silniki 1.4 TSI po 2013 roku są poprawione na tyle że można uznać za dobre silniki . A więc na co uważać czy biorą dużo oleju i jak to wygląda ogólnie proszę o wypowiedzi bo zamówienie tuż tuż.
Awaryjność dotyczyła wczesnych wersji tego silnika (EA288 I gen. i II gen.) Producent szybko poprawił silnik i w jednostce EA888 Gen.3 (2011-2015) zastosował już inne tłoki i podwyższający efektywność podwójny układ wtryskowy. Silnik wreszcie przestał zużywać olej i spalał jeszcze mniej paliwa, a co najważniejsze nie sprawiał już problemów użytkownikom. W kolejnym (EA888 Gen.3B) wprowadził cykl pracy Millera, jeszcze bardziej go usprawniając. Oba poprawione silniki uchodzą już za prawie całkowicie wolne od wad.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/wadliwy-s ... 88-porady/

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 20 sie 2018, 13:12
autor: root
Oleju nie biorą, tego się nie bój.

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 20 sie 2018, 14:18
autor: sssebas78
Tak tez myślałem że pierwsze jednostki 2.0 tsi były felerne tzw choroby wieku dziecięcego jechałem na jeżdzie testowej 2.0 TSI i TDI 190 KM w moim odczuciu żadnych wielkich zmian prócz że w dieslu deczko głośniej. Wybór padł na 2.0 TSI w moim odczuciu 1.4 TSI troszkę stęka na autostradzie przy 140km/h

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 23 sie 2018, 19:11
autor: michal 76
sssebas78 pisze:
20 sie 2018, 14:18
Tak tez myślałem że pierwsze jednostki 2.0 tsi były felerne tzw choroby wieku dziecięcego jechałem na jeżdzie testowej 2.0 TSI i TDI 190 KM w moim odczuciu żadnych wielkich zmian prócz że w dieslu deczko głośniej. Wybór padł na 2.0 TSI w moim odczuciu 1.4 TSI troszkę stęka na autostradzie przy 140km/h
1.4 TSI daje radę i nie ma wstydu, ale fakt dodatkowych koni nigdy za dużo

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 25 sie 2018, 10:22
autor: sssebas78
jeszcze jedno pytanko jak z skrzynią DSG DQ381 bodajże takowa tam jest ?

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 25 sie 2018, 11:00
autor: sailor 88
sssebas78 pisze:
25 sie 2018, 10:22
jeszcze jedno pytanko jak z skrzynią DSG DQ381 bodajże takowa tam jest ?
To stosunkowo nowa skrzynia, bo montowana dopiero od dwóch lat. Ma 7 biegów, "mokre" sprzęgła i jest zdolna przenosić moment do 420Nm. Na pewno lepsza od DQ 200 z "suchymi" sprzęgłami. A czy lepsza od DQ 250 (6-biegowa), którą zastąpiła i jak będzie z trwałością dopiero się okaże.

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 25 sie 2018, 14:41
autor: Endrju
Mam kumpla który ma Audi z tą skrzynia i 150kkm na zegarkach. Ostatnio jechałem jego autem i według mnie zmienia biegi jak u mnie . Jednak taki przebieg niby nie duży ale niektóre skrzynię klękały przy takim nalocie. Mogę dodać jeszcze że kolegą jej zbytnio nie oszczędza.

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 27 sie 2018, 1:04
autor: sticker
15,5 tys przejechanych km i póki co brak uwag. Wszystko jak w zegarku i instrukcji. 2.0 TSI działa bez zarzutu, a nie oszczędzam go :) Do skrzyni DSG też nie mogę się przyczepić.

Re: Awaryjność 2.0 TSI

: 13 lut 2020, 23:22
autor: DarekWa
w Atecach 2.0 to teraz EA888 GEN.3B wkładają?