Awaryjność 2.0 TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
sssebas78
Posty: 95
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sssebas78 »

Witam wszystkich forumowiczów i mam pytanko jak z awaryjnością Ateki z silnikiem 2.0 TSI bo takowy mam zamiar kupić po internecie krążą legendarne opowieści .Wiem tylko że silniki 1.4 TSI po 2013 roku są poprawione na tyle że można uznać za dobre silniki . A więc na co uważać czy biorą dużo oleju i jak to wygląda ogólnie proszę o wypowiedzi bo zamówienie tuż tuż.



Sponsor


Kalinski

Awaryjność 2.0 TSI

Sponsor

Kalinski

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1416
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 94 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 »

sssebas78 pisze:
20 sie 2018, 10:56
Witam wszystkich forumowiczów i mam pytanko jak z awaryjnością Ateki z silnikiem 2.0 TSI bo takowy mam zamiar kupić po internecie krążą legendarne opowieści .Wiem tylko że silniki 1.4 TSI po 2013 roku są poprawione na tyle że można uznać za dobre silniki . A więc na co uważać czy biorą dużo oleju i jak to wygląda ogólnie proszę o wypowiedzi bo zamówienie tuż tuż.
Awaryjność dotyczyła wczesnych wersji tego silnika (EA288 I gen. i II gen.) Producent szybko poprawił silnik i w jednostce EA888 Gen.3 (2011-2015) zastosował już inne tłoki i podwyższający efektywność podwójny układ wtryskowy. Silnik wreszcie przestał zużywać olej i spalał jeszcze mniej paliwa, a co najważniejsze nie sprawiał już problemów użytkownikom. W kolejnym (EA888 Gen.3B) wprowadził cykl pracy Millera, jeszcze bardziej go usprawniając. Oba poprawione silniki uchodzą już za prawie całkowicie wolne od wad.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/wadliwy-s ... 88-porady/
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

root
Administrator
Posty: 737
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 937 razy
Otrzymał podziękowań: 81 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: root »

Oleju nie biorą, tego się nie bój.

sssebas78
Posty: 95
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sssebas78 »

Tak tez myślałem że pierwsze jednostki 2.0 tsi były felerne tzw choroby wieku dziecięcego jechałem na jeżdzie testowej 2.0 TSI i TDI 190 KM w moim odczuciu żadnych wielkich zmian prócz że w dieslu deczko głośniej. Wybór padł na 2.0 TSI w moim odczuciu 1.4 TSI troszkę stęka na autostradzie przy 140km/h

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 576
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: michal 76 »

sssebas78 pisze:
20 sie 2018, 14:18
Tak tez myślałem że pierwsze jednostki 2.0 tsi były felerne tzw choroby wieku dziecięcego jechałem na jeżdzie testowej 2.0 TSI i TDI 190 KM w moim odczuciu żadnych wielkich zmian prócz że w dieslu deczko głośniej. Wybór padł na 2.0 TSI w moim odczuciu 1.4 TSI troszkę stęka na autostradzie przy 140km/h
1.4 TSI daje radę i nie ma wstydu, ale fakt dodatkowych koni nigdy za dużo

sssebas78
Posty: 95
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sssebas78 »

jeszcze jedno pytanko jak z skrzynią DSG DQ381 bodajże takowa tam jest ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1416
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 94 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 »

sssebas78 pisze:
25 sie 2018, 10:22
jeszcze jedno pytanko jak z skrzynią DSG DQ381 bodajże takowa tam jest ?
To stosunkowo nowa skrzynia, bo montowana dopiero od dwóch lat. Ma 7 biegów, "mokre" sprzęgła i jest zdolna przenosić moment do 420Nm. Na pewno lepsza od DQ 200 z "suchymi" sprzęgłami. A czy lepsza od DQ 250 (6-biegowa), którą zastąpiła i jak będzie z trwałością dopiero się okaże.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3882
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
Podziękował: 97 razy
Otrzymał podziękowań: 167 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: Endrju »

Mam kumpla który ma Audi z tą skrzynia i 150kkm na zegarkach. Ostatnio jechałem jego autem i według mnie zmienia biegi jak u mnie . Jednak taki przebieg niby nie duży ale niektóre skrzynię klękały przy takim nalocie. Mogę dodać jeszcze że kolegą jej zbytnio nie oszczędza.
Jest-Cupra Formentor FL 1.5 e-TSI m-HEV ACT DSG7 150KM Był - Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
sticker
Posty: 14
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:58
Lokalizacja: wielkopolska
Samochód: SEAT Ateca Xcellence 2.0 TSI 4x4 DSG7 Panorama hak
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sticker »

15,5 tys przejechanych km i póki co brak uwag. Wszystko jak w zegarku i instrukcji. 2.0 TSI działa bez zarzutu, a nie oszczędzam go :) Do skrzyni DSG też nie mogę się przyczepić.

Awatar użytkownika
DarekWa
Posty: 351
Rejestracja: 27 sty 2020, 19:20
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI 190 KM 4Drive DSG7 (RM20)
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: DarekWa »

w Atecach 2.0 to teraz EA888 GEN.3B wkładają?

ODPOWIEDZ