Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: dario37 »

Luk4as pisze:
09 mar 2019, 16:49
Mysle ze to samo co w kwestii zarobkow 5600 8400 12300 16400 dla jednego te cyferki maja znaczenie a dla drugiego zadne
Dobre porównanie. :D


Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Pierwszy polski test 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów ;)


patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: patryk7133 »

Hyy i nic o kangurach :) Czy utratą mocy na 2 biegu przy niskich obrotach :)
Nie ma problemów w grupie VW z silnikiem 1.5
Na forach ludzie sobie wymyślają
A silnik 1.5 jest bez wad :)

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: xipil »

Ja bym tego "testu" nie traktował poważnie, dzieciak chce się bawić w dziennikarza motoryzacyjnego... W sumie bolączka postępu technologicznego gdzie każdy ma teraz możliwość "publikowania".

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

@xpil niby masz rację ale z drugiej strony taki małolat czasami powie wiele więcej prawdy od starych wyjadaczy z YT,
którzy mają już lekko skrzywione poglądy o danym aucie i są po prostu nieobiektywni.
Zresztą Ameryki pewnie nie odkryję jak napiszę ...
Nie ma to jak własna jazda testowa najlepiej przez 2-3 dni na co większość dealerów dzisiaj przystaje bez większych problemów.
Zresztą łaski Nam nie robią bo auto kupujemy na kilka lat i mamy pełne prawo porządnie sprawdzić czy dany model będzie Nam odpowiadał pod każdym względem bo wydajemy przecież Nasze ciężko zarobione pieniądze ;)
Czasy kiedy jazda testowa w towarzystwie handlowca trwająca czasami kilka minut ,
w dodatku któremu przez cały czas dzwoniła komórka, minęły na szczęście bezpowrotnie :?
Pośpiech w takich sytuacjach jest po prostu niewskazany bo jak to mówią co nagle to po diable ;)
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, 18:43 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: hetman72 »

chris pisze:
18 mar 2019, 8:56
Czasy kiedy jazda testowa w towarzystwie handlowca trwająca czasami kilka minut ,
w dodatku któremu przez cały czas dzwoniła komórka, minęły na szczęście bezpowrotnie :?
Pośpiech w takich sytuacjach jest po prostu niewskazany bo jak to mówią co nagle to po diable ;)
Oj byś się zdziwił, jazdę testową Karoqiem miałem właśnie jak powyżej.
Nim się zaczęła to się skończyła. 10 min. jazdy i koniec. Szkoda gadać.
I nie kupiłem może przez to Karoqa ;-)
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: thecichy »

Potwierdzam słowa hetmana72 - salony co najmniej nie są chętne do wypożyczenia samochodów do testu. Zadawałem to pytanie praktycznie przed każdą jazdą próbną, 90% przypadków to była wysoka asertywność (czasami taka "z góry") i dawanie do zrozumienia, że nie ma na to szans. Czasami usłyszałem, że jest taka możliwość ale trzeba się umówić, jak będzie taka możliwość, podjąć jakieś formalności, podpisać jakieś papiery itp. Niestety za dużo się w tej kwestii niestety nie zmieniło.

Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 285
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: S3ker »

Zależy jak się trafi. W oplu miałem Grandlanda X i Insignie nową na weekend i nie było problemu, wystarczyło tylko zatankować i ok. W skodzie przy kodiaqu i octavi III było podobnie. A przy atece dało się dostać auto na weekend ale trzeba było zapłacić zaliczkę prawie 2k na poczet ewentualnych uszkodzeń itp (tak się salon bronił bo już mieli kilka zdarzeń że ludzie oddali z lekkim uszkodzeniem a salon sam musiał pokrywać koszta ;)) ale jak oddałeś auto to zwrot kasy i luz ;) A jeśli chodzi o Karoqa to na weekend jak kiedyś pytałem to nie było opcji a jazdę próbną miałem ze 3 razy i jedną taką ponad 1h :)
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

Yanek
Posty: 41
Rejestracja: 07 mar 2019, 9:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Yanek »

Jeździłem VW t-roc z silnikiem 1.5,obecnie zmieniłem na ateca 1.4, wcześniej miałem ten silnik w octavia oraz w superb,mogę po przejechaniu około 3 tys km napisać że wg mnie i wartości cyfrowych 1.4 pali mniej w atece niż 1.5 w t rock,mimo iż ateca jest cięższa o 30 kg. Jest to różnica rzędu około 0.6 ltr na 100 km,t roc był przeze mnie używany na dystansie 21000 km.

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Przy okazji wymiany opon w serwisie zapytałem jak się ma sprawa ze zgłaszanymi problemami w tym modelu:
1. Brak reakcji na pedał gazu przy ruszaniu na zimnym silniku,
2. Brak mocy na biegu 2 przy niskich obrotach,
3. Kangurowaniem.
Sam doświadczam sporadycznie 1 i dość regularnie 2. Kangurowania nie doświadczyłem.

No więc usłyszałem, że nad problemem 2 pracują i będzie aktualizacja oprogramowania. Co do 1 to dostałem zaproszenie na diagnostykę bo oni rzekomo o tym nie słyszeli.
Nie wiem czy jest sens bo to jest tak rzadka i specyfiiczna sytuacja, że wątpię, że uda im się ją sprowokować (mnie się zdarzyła ze 3-4 razy na 13tyś km)?

Mam jeszcze taką jedną obserwację po okresie zimowym, że jest kolosalna różnica w spalaniu tego silnika dla okresu zimowego, a okresu jesiennego i wiosennego. Aktualnie przy temperaturach 12-20C silnik spisuje się pod tym względem fantastycznie. Brak odbiorników (ogrzewanie, klima, lusterka robi swoje, albo to jest kwestia temperatury powietrza dolotowego?). Po mieście pali 6-8l, a na trasie osiągam rekordowo niskie wartości 5-6l.
W niedzielę na trasie 200km (po 100km w każdą stronę), na której w zimie nie byłem wstanie zejść poniżej 8l i to bez jakiegoś śniegu,wiatru czy wielkiego mrozu (ok -2;-5C ) miałem średnie spalanie 5,7l i to z licznymi światłami, w sporym ruchu i postojem w maku na lodach.
W zeszły czwartek za to zrobiłem po mieście 200km kursując pomiędzy różnymi punktami i na koniec miałem spalanie 6,6l. W zimie byłoby chyba z 10l.
Podobnie miałem na jesień, natomiast w zimie zaczynałem się martwić bo nie wyglądało to jakoś optymistycznie.
Tak więc wygląda na to, że jest to najlepszy okres na bicie rekordów niskiego spalania co nie ukrywam bardzo mnie zawsze kręci.

ODPOWIEDZ