Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 21 sie 2017, 11:51
- Samochód: Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 160
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 lis 2018, 16:08
- Samochód: Focus
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
troche mojego spalania do porownania, jakies 5k zrobione, automat
ostatnie zdjecie starsze (styczen i +- realny przebieg), bo aktualne dlugookresowe pokazuje ~270km, ten licznik jakos sie przekraca?
30km+ w kursie robie z klima na auto, poza miastem 25 i pare wiosek, a potem juz jak Bog da i partia pozwoli
na zimno po miescie na krotkich dystansach to jakas tragedia jest 11-13L na pierwszych 5km pokazuje bez specjalnych korkow, potem wyraznie spada
co do kangura, to zauwazylem ze na pierwszym km zimny silnik lepiej sie zachowuje przy -10 niz przy temp w okolicach zera, pare razy to jak L-ka wyjezdzalem na glowna
w przyszlym tyg wymieniam na letnie i zobacze co to zmieni



ostatnie zdjecie starsze (styczen i +- realny przebieg), bo aktualne dlugookresowe pokazuje ~270km, ten licznik jakos sie przekraca?
30km+ w kursie robie z klima na auto, poza miastem 25 i pare wiosek, a potem juz jak Bog da i partia pozwoli
na zimno po miescie na krotkich dystansach to jakas tragedia jest 11-13L na pierwszych 5km pokazuje bez specjalnych korkow, potem wyraznie spada
co do kangura, to zauwazylem ze na pierwszym km zimny silnik lepiej sie zachowuje przy -10 niz przy temp w okolicach zera, pare razy to jak L-ka wyjezdzalem na glowna
w przyszlym tyg wymieniam na letnie i zobacze co to zmieni



-
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 mar 2019, 22:37
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5TSI DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Dobra, a ja tak z innej beczki. Czy zauważyliście, że po odbiorze nowego auta z salonu w początkowym okresie czasu auto mocniej dymi i są wyczuwalne spaliny? Czy silnik coś "przepala" od nowości czy jakie są tego przyczyny. Po odbiorze przejechałem autem może 10-15km i rzuciło mi się w oczy, że jest wyraźnie zauważalny dym z rury wydechowej a w jej pobliżu czuć wyraźnie zapach spalin. Coś jest nie tak?
Oczywiście chodzi mi o silnik 1.5 TSI skrzynia DSG.
Oczywiście chodzi mi o silnik 1.5 TSI skrzynia DSG.
-
- Posty: 1139
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI DSG7Xcellence Black Magic
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
Normalna rzecz.Wszystko jest nowe,więc się przepala.Tez tak miałem.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 Black Magic Xcellence.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Tak, to normalne. Część elementów jest zabezpieczona czymś w rodzaju oleju, to to wszystko się wypala w początkowym okresie.
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
- sailor 88
- Posty: 920
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
- Podziękował: 28 razy
- Otrzymał podziękowań: 99 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Prawidłowych wartości spalania na biegu jałowym należy oczekiwać wtedy, gdy wartości średnich, obliczanych przez kalkulator spalania pokrywają się z wynikami obliczanymi spod dystrybutora. A tak rzadko się zdarza, bo producent nie kalibruje tego, choć są takie możliwości po 25% w każdą stronę, ale tylko przy użyciu OBDeleven, VCDS-a, VAS-a, po wejściu do panelu wskaźników. Po kilku tankowaniach udało mi się doprecyzować spalanie rzeczywiste z wyświetlanym i u mnie jest poprawnie po ustawieniu na 108%. Spalanie na jałowym też się zmieniło. Czyli u mnie komp zaniżał spalanie jak to bywa w większości przypadków, ale w poprzednim aucie(VW Jetta) było odwrotnie, pokazywał akurat więcej niż w rzeczywistości.Felix pisze: ↑11 kwie 2019, 10:03Tak, to normalne. Część elementów jest zabezpieczona czymś w rodzaju oleju, to to wszystko się wypala w początkowym okresie.
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
A co do GPF-a to raczej nie stawia oporów na jałowym, spalin jest wtedy stosunkowo mało!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Frodo
- Posty: 1489
- Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
- Podziękował: 182 razy
- Otrzymał podziękowań: 174 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dla pocieszenia powiem, że w 2.0 TSI spalanie na postoju wynosi około 1 L/h w zimie... 

Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.!
-> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? 


-
- Posty: 271
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
@sailor 88, w obu przypadkach wskaźnik pokazywał spalanie mniej więcej prawidłowo. W Leonie był "kalibrowany" w serwisie i zaniżał o 0.1 l/100km (przy średniej 6.8), w Atece od początku zawyża o 0.1 l/100km (przy średniej 8.5-9), bez żadnej kalibracji. Sprawdzam przy każdym tankowaniu. Więc w obu przypadkach przekłamanie procentowe jest tak małe, że w żaden sposób nie tłumaczy 40-50% różnicy w spalaniu na biegu jałowym.
GPF w VAG zbudowany jest podobnie do katalizatora, ale ścianki kanalików w ceramicznej obudowie są zamknięte. Oznacza to, że gazy przedostają się z jednej strony na drugą porami w ceramicznych ściankach. To MUSI stawiać dużo większy opór, nawet na biegu jałowym.
Nie mogę teraz znaleźć, ale kiedyś czytałem artykuł o GPF/OPF w grupie VW i była tam pokazana i dokładnie wytłumaczona jego budowa.
@Frodo, spoko, u mnie w 1.5 też często widziałem taki wynik. Tak się zmienia od 0.8-1l/h.
GPF w VAG zbudowany jest podobnie do katalizatora, ale ścianki kanalików w ceramicznej obudowie są zamknięte. Oznacza to, że gazy przedostają się z jednej strony na drugą porami w ceramicznych ściankach. To MUSI stawiać dużo większy opór, nawet na biegu jałowym.
Nie mogę teraz znaleźć, ale kiedyś czytałem artykuł o GPF/OPF w grupie VW i była tam pokazana i dokładnie wytłumaczona jego budowa.
@Frodo, spoko, u mnie w 1.5 też często widziałem taki wynik. Tak się zmienia od 0.8-1l/h.