Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Żeby nie być gołosłownym.
Powrót z pracy w ruchu miejskim:
Ciekawe to jest bo znajomy ma nowego VW Caddy
Diesla i owszem obserwuje w zimie wyższe spalanie, ale nie aż tak znaczące jak w w tym silniku benzynowym. Ta reguła dotyczy wszystkich silników benzynowych?
Powrót z pracy w ruchu miejskim:
Ciekawe to jest bo znajomy ma nowego VW Caddy
Diesla i owszem obserwuje w zimie wyższe spalanie, ale nie aż tak znaczące jak w w tym silniku benzynowym. Ta reguła dotyczy wszystkich silników benzynowych?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 21 sie 2017, 11:51
- Samochód: Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 160
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 lis 2018, 16:08
- Samochód: Focus
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
troche mojego spalania do porownania, jakies 5k zrobione, automat
ostatnie zdjecie starsze (styczen i +- realny przebieg), bo aktualne dlugookresowe pokazuje ~270km, ten licznik jakos sie przekraca?
30km+ w kursie robie z klima na auto, poza miastem 25 i pare wiosek, a potem juz jak Bog da i partia pozwoli
na zimno po miescie na krotkich dystansach to jakas tragedia jest 11-13L na pierwszych 5km pokazuje bez specjalnych korkow, potem wyraznie spada
co do kangura, to zauwazylem ze na pierwszym km zimny silnik lepiej sie zachowuje przy -10 niz przy temp w okolicach zera, pare razy to jak L-ka wyjezdzalem na glowna
w przyszlym tyg wymieniam na letnie i zobacze co to zmieni
ostatnie zdjecie starsze (styczen i +- realny przebieg), bo aktualne dlugookresowe pokazuje ~270km, ten licznik jakos sie przekraca?
30km+ w kursie robie z klima na auto, poza miastem 25 i pare wiosek, a potem juz jak Bog da i partia pozwoli
na zimno po miescie na krotkich dystansach to jakas tragedia jest 11-13L na pierwszych 5km pokazuje bez specjalnych korkow, potem wyraznie spada
co do kangura, to zauwazylem ze na pierwszym km zimny silnik lepiej sie zachowuje przy -10 niz przy temp w okolicach zera, pare razy to jak L-ka wyjezdzalem na glowna
w przyszlym tyg wymieniam na letnie i zobacze co to zmieni
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 05 mar 2019, 22:37
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5TSI DSG
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Dobra, a ja tak z innej beczki. Czy zauważyliście, że po odbiorze nowego auta z salonu w początkowym okresie czasu auto mocniej dymi i są wyczuwalne spaliny? Czy silnik coś "przepala" od nowości czy jakie są tego przyczyny. Po odbiorze przejechałem autem może 10-15km i rzuciło mi się w oczy, że jest wyraźnie zauważalny dym z rury wydechowej a w jej pobliżu czuć wyraźnie zapach spalin. Coś jest nie tak?
Oczywiście chodzi mi o silnik 1.5 TSI skrzynia DSG.
Oczywiście chodzi mi o silnik 1.5 TSI skrzynia DSG.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
Normalna rzecz.Wszystko jest nowe,więc się przepala.Tez tak miałem.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Tak, to normalne. Część elementów jest zabezpieczona czymś w rodzaju oleju, to to wszystko się wypala w początkowym okresie.
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Prawidłowych wartości spalania na biegu jałowym należy oczekiwać wtedy, gdy wartości średnich, obliczanych przez kalkulator spalania pokrywają się z wynikami obliczanymi spod dystrybutora. A tak rzadko się zdarza, bo producent nie kalibruje tego, choć są takie możliwości po 25% w każdą stronę, ale tylko przy użyciu OBDeleven, VCDS-a, VAS-a, po wejściu do panelu wskaźników. Po kilku tankowaniach udało mi się doprecyzować spalanie rzeczywiste z wyświetlanym i u mnie jest poprawnie po ustawieniu na 108%. Spalanie na jałowym też się zmieniło. Czyli u mnie komp zaniżał spalanie jak to bywa w większości przypadków, ale w poprzednim aucie(VW Jetta) było odwrotnie, pokazywał akurat więcej niż w rzeczywistości.Felix pisze: ↑11 kwie 2019, 10:03Tak, to normalne. Część elementów jest zabezpieczona czymś w rodzaju oleju, to to wszystko się wypala w początkowym okresie.
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
A co do GPF-a to raczej nie stawia oporów na jałowym, spalin jest wtedy stosunkowo mało!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...