Silnik 1.5TSI
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Uważam, że jak ktoś jeździ spokojnie to nawet nie sprawdza oleju, a i jak jest na minimum to mu kontrolka nie zaswieci że małe ciśnienie, ale jak po 11kkm od wymiany oleju depniecie mocniej i trochę dłużej, to silnik w końcu zgłosi małe ciśnienie oleju i na bagnecie zobaczymy olej w polu C tj poniżej minimum.
U mnie po 11kkm dolalem 200ml 0W20, gdybym nie zajrzał i zmienił to też bym nie wiedział, ale ze zmianę zrobię po 15kkm to się okazało że olej był w dolnej części pola B
Między dolną częścią a połową pola B na bagnecie to ok 200-300ml oleju
U mnie po 11kkm dolalem 200ml 0W20, gdybym nie zajrzał i zmienił to też bym nie wiedział, ale ze zmianę zrobię po 15kkm to się okazało że olej był w dolnej części pola B
Między dolną częścią a połową pola B na bagnecie to ok 200-300ml oleju
-
- Posty: 829
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.
Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
1.5TSi 96kW 131KM, po wymianie oleju po 15000km, w Infotainment ustawiono interwał wymiany na 26500km lub 645 dni. Normalne, że znowu zmienię za 15000km ale wymiana fabryczna to nie co 30000km tylko 26500km, bynajmniej u mnie.
Każdy może sobie wejść w infotaiment i zakładce Przeglądy sprawdzić ile czasu zostało do wymiany oleju.
W listopadzie kolejny przegląd całego auta
Każdy może sobie wejść w infotaiment i zakładce Przeglądy sprawdzić ile czasu zostało do wymiany oleju.
W listopadzie kolejny przegląd całego auta
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
Szwagierka ma 1.5 tsi,przebieg ok.8 tysi,zapaliła się kontrolka oleju,na bagnecie faktycznie dużo poniżej.Trochę dziwne.Ja przez 3 lata nie dolałem nic.Rafiner pisze: ↑20 lut 2020, 21:28Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.
Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5TSI
U mnie bez zmian 3 dolewka była 0,5l co ok 13tys km prawie jak w zegarku zawsze sygnalizuje.dario37 pisze: ↑17 sie 2020, 13:28Szwagierka ma 1.5 tsi,przebieg ok.8 tysi,zapaliła się kontrolka oleju,na bagnecie faktycznie dużo poniżej.Trochę dziwne.Ja przez 3 lata nie dolałem nic.Rafiner pisze: ↑20 lut 2020, 21:28Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.
Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
Czyli normal?Amadeusz pisze: ↑17 sie 2020, 13:32U mnie bez zmian 3 dolewka była 0,5l co ok 13tys km prawie jak w zegarku zawsze sygnalizuje.dario37 pisze: ↑17 sie 2020, 13:28Szwagierka ma 1.5 tsi,przebieg ok.8 tysi,zapaliła się kontrolka oleju,na bagnecie faktycznie dużo poniżej.Trochę dziwne.Ja przez 3 lata nie dolałem nic.Rafiner pisze: ↑20 lut 2020, 21:28Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.
Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
VW twierdzi, że obecnie podobno już na szczęście problem kangura w 1.5 TSI nie występuje dzięki zmianie oprogramowania silnika
Czy aby na pewno
https://youtu.be/A7KBIcn45CQ?t=427
https://www.motofakty.pl/artykul/silnik ... yczna.html
Bardzo jestem ciekaw opinii użytkowników Seata Ateca 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG 7
czy podczas energicznego ruszania z miejsca występuje jeszcze problem szarpania tego silnika
Chciałem odbyć jazdę testową Ateką FL ale ten silnik na razie jest niedostępny u mojego Dealera
Pytam bo końcem roku prawdopodobnie będziemy chcieli zmieniać Żony VW T-Cross 1.0TSI DSG7 na większego Seata.
Czy aby na pewno
https://youtu.be/A7KBIcn45CQ?t=427
https://www.motofakty.pl/artykul/silnik ... yczna.html
Bardzo jestem ciekaw opinii użytkowników Seata Ateca 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG 7
czy podczas energicznego ruszania z miejsca występuje jeszcze problem szarpania tego silnika
Chciałem odbyć jazdę testową Ateką FL ale ten silnik na razie jest niedostępny u mojego Dealera
Pytam bo końcem roku prawdopodobnie będziemy chcieli zmieniać Żony VW T-Cross 1.0TSI DSG7 na większego Seata.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2020, 11:40 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik 1.5TSI
WOW... Na filmie jest wprost informacja, ze kangur nadal wystepuje. Chociaz to co tu jest opisywane jako "kangur" to byl tylko jeden z kilku idiotycznych zachowan mojego silnika z oddanego auta.chris pisze: ↑20 wrz 2020, 9:49VW twierdzi, że obecnie problem kangura 1.5 TSI podobno już na szczęście nie występuje dzięki zmianie oprogramowania silnika
Czy aby na pewno
https://youtu.be/A7KBIcn45CQ?t=427
https://www.motofakty.pl/artykul/silnik ... yczna.html
Bardzo jestem ciekaw opinii użytkowników Seata Ateca 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG 7
czy podczas energicznego ruszania z miejsca występuje jeszcze problem szarpania tego silnika
Chciałem odbyć jazdę testową Ateką FL ale ten silnik na razie jest niedostępny u mojego Dealera
Pytam bo końcem roku prawdopodobnie będziemy chcieli zmieniać Żony VW T-Cross 1.0TSI DSG7 na większego Seata.
Moje podejscie jest nieprofesjonalne, oparte tylko na odczuciach, ale ja bym 1.5 TSI nie bral. Dlaczego? Zobaczcie historie silnika 2.0. Dopiero chyba 5 generacja zostala uznana za idealną, a którą tu mamy generacje 1.5 ? Wedlug mnie, gdyby problem dalo si eusunac, usuneli by od razu. Jesli ne potrafia go usunac, to znaczy, ze sprawa jest powazna i tyle.
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Trzeba zaznaczyć że silników o poj 1.5tsi w gamie VAGa są dwa rodzaje:
1.5tsi DADA 150KM który miał spore problemy np. w Suvach Skody i Seata i innych również, gdzie VW przygotował nowy soft, który miał to wyeliminować
oraz
1.5tsi DACA 131KM który znacznie lepiej radzi sobie z tzw efektem kolysania, ponieważ w tym przypadku nawet w wersji z manualną skrzynią biegów to kwestia nauczenia się operowania inaczej sprzęgłem
Jeżdżę 1.5tsi 131KM 96kW DACA z manualną skrzynią od listopada 2018 i nawet żona potrafi nim jeździć tak żeby nie kołysało. Można się przyzwyczaić i nauczyć puszczać sprzęgło, i mnie nie kangurzy
Tym bardziej, że takie kołysania czasami pojawiało się tylko na zimnym silniku i jak powoli ruszalem autem przez pierwsze 1000km, potem nauczyłem się tym jeździć. Teraz po prawie 2 latach nie widzę tego tzw kangura
W tych silnikach DACA tzw przez niektórych kangur nie występuje jeżeli ruszamy żwawo tylko wtedy kiedy ruszamy powoli niezdecydowanie..., ale to też można się nauczyć żeby nie kolysalo.
Na pewno jest tak że trzeba sprytniej operować sprzęgłem bo auto nie wybacza błędów.
Moja teoria na ten temat jest taka, że jest to kwestia nowej turbo sprężarki VTG, gdzie porównując zwykle silniki benzynowe wolnossace i te ze zwykłym turbo z WastGate bez BiTurbo do nowej wersji 1.5tsi DACA z VTG zauważyłem, że przy tych nowych silnikach z VTG turbo rozkręca się już zaraz powyżej 1300rpm i jak się rusza powoli lekko dodając gazu oraz puszczając odrazu sprzęgło a następnie też lekko odpuszcza się gaz wywołuje się tzw efekt kangura,
Natomiast jak ruszam szybko albo przytrzymując gaz tak jak go wcisnąłem aż do całkowitego odpuszczenie sprzęgła to nie ma żadnego kołysania
Autami z różnymi silnikami jeździ się inaczej, możliwe też, że mamy do czynienia z anomalią która nie występuje we wszystkich autach lecz tylko w niektórych i tylko na początku kiedy sprzęgło i skrzynia biegów musi się zestroic z kierowcą i z czasem zanika...
1.5tsi DADA 150KM który miał spore problemy np. w Suvach Skody i Seata i innych również, gdzie VW przygotował nowy soft, który miał to wyeliminować
oraz
1.5tsi DACA 131KM który znacznie lepiej radzi sobie z tzw efektem kolysania, ponieważ w tym przypadku nawet w wersji z manualną skrzynią biegów to kwestia nauczenia się operowania inaczej sprzęgłem
Jeżdżę 1.5tsi 131KM 96kW DACA z manualną skrzynią od listopada 2018 i nawet żona potrafi nim jeździć tak żeby nie kołysało. Można się przyzwyczaić i nauczyć puszczać sprzęgło, i mnie nie kangurzy
Tym bardziej, że takie kołysania czasami pojawiało się tylko na zimnym silniku i jak powoli ruszalem autem przez pierwsze 1000km, potem nauczyłem się tym jeździć. Teraz po prawie 2 latach nie widzę tego tzw kangura
W tych silnikach DACA tzw przez niektórych kangur nie występuje jeżeli ruszamy żwawo tylko wtedy kiedy ruszamy powoli niezdecydowanie..., ale to też można się nauczyć żeby nie kolysalo.
Na pewno jest tak że trzeba sprytniej operować sprzęgłem bo auto nie wybacza błędów.
Moja teoria na ten temat jest taka, że jest to kwestia nowej turbo sprężarki VTG, gdzie porównując zwykle silniki benzynowe wolnossace i te ze zwykłym turbo z WastGate bez BiTurbo do nowej wersji 1.5tsi DACA z VTG zauważyłem, że przy tych nowych silnikach z VTG turbo rozkręca się już zaraz powyżej 1300rpm i jak się rusza powoli lekko dodając gazu oraz puszczając odrazu sprzęgło a następnie też lekko odpuszcza się gaz wywołuje się tzw efekt kangura,
Natomiast jak ruszam szybko albo przytrzymując gaz tak jak go wcisnąłem aż do całkowitego odpuszczenie sprzęgła to nie ma żadnego kołysania
Autami z różnymi silnikami jeździ się inaczej, możliwe też, że mamy do czynienia z anomalią która nie występuje we wszystkich autach lecz tylko w niektórych i tylko na początku kiedy sprzęgło i skrzynia biegów musi się zestroic z kierowcą i z czasem zanika...