Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
franek
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: franek »

Hej

Chciałbym Was się dopytać o bolączki 1.5TSI w manualu 150KM. Ateca odebrana miesiąc temu, rok modelowy 2023. Zaraz po dojeździe do domu przy parkowaniu i manewrowaniu usłyszałem charakterystyczny, opisywany na forach wiele razy... klekot.
Klekot słychać w momencie wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu z 1 na 2. Czasem słuchać w momencie wciśnięcia sprzęgła z 2 i 3. Nauczyłem się jeździć aby nie doprowadzać do klekotania z okolic skrzyni biegów.

Kilka faktów, KLEKOCZE:
- podjazd z garażu podziemnego, ruszam, pierwszy 1 sprzęgło, klekle
- dynamiczne ruszenie, pierwszy bieg, szybkie wciśnięcie sprzęgła, kleklekle
- generalnie obserwuję klekotanie powyżej 2000 obrotów i dynamicznym wciśnięciu sprzęgła.

Nie klekocze jeśli:
- zmieniam z 1 na 2 przy niższych prędkościach obrotowych
- powoli wciskam sprzęgło przy zmianie z 1 na 2 bieg.

Dźwięk identyczny jak na filmie (1:33) nie jestem wstanie odtworzyć tego dźwięku przy warunkach jak na filmie, tylko tak jak opisuje wyżej. Odgłos też jest zdecydowanie cichszy.

Obecnie auto 1500km przebiegu, ale słyszę to od nowości od kiedy odebrałem auto. Serwis telefonicznie nic nie wie o problemie, jeździć obserwować, "może się układają elementy" (bez komentarza) i zobaczą przy wymianie oleju po dotarciu.

Coś możecie poradzić? Olać sprawę? To normalne? Przesadzam?

Kod silnika: DXD
Za ten post autor franek otrzymał podziękowanie:
Jantol (19 kwie 2023, 10:08)
Ocena: 5.26%



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Moim zdaniem to nie jest normalne, miałem kilka manuali i nigdy się nie spotkałem z takim ruszaniem. Na forum pole doradców jest też zawężone bo większość ma DSG. No ale kto ma manuał niech się wypowie jak to z niego wygląda.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

franek pisze:
17 lis 2022, 17:09
Coś możecie poradzić? Olać sprawę? To normalne? Przesadzam?

Kod silnika: DXD
Niestety nie przesadzasz i nie jest to oczywiście normalne!!!
Problem występuje od 2 lat, kiedy zastosowano nową skrzynię manualną MQ 281, która zstąpiła skrzynię MQ250. Skrzynię tę zaprojektowano wirtualnie i błyskawicznie wdrożono do produkcji bez należytych, długoterminowych testów i wyszło to co wyszło...a testerami są nabywcy. Skrzynia ma niewielką ilość oleju, lekkie łożyskowanie, delikatny mechanizm przełączający itp. a wszystko po to, aby zmniejszyć opory w układzie napędowym i spełnić kolejną normę. ASO oczywiście ściemnia, bo zna problem, który jest powszechny w autach ze skrzynią manualną z silnikiem 1.5 Tsi i dotyczy Audi, Volkswagen, Seat, Skoda (Caddy, Leon, Golf, A1, A3, Q2, Q3, Arona, Ateca, Ibiza, Tarraco, Karoq, Kamiq, Kodiaq, Octavia, Scala, Superb, Fabia, Arteon, Passat, Polo, T-Cross, T-Roc, Touran, Tiguan). Na forach poszczególnych marek jest sporo materiału, ludzie zwracają auta, wygrywają sprawy w sądzie, składają pozwy zbiorowe itd.

Tu przykład do poczytania: https://www.facebook.com/groups/4438628849537039

P.S.Podobny problem stwarza też nowy typ koła dwumasowego.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (17 lis 2022, 23:55)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
franek
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: franek »

Generalnie nie mam zastrzeżeń co do pracy skrzyni, nie ma kangurka, ani innych opisywanych problemów jak: brak reakcji na gaz, szarpanie, wycie czy chrobotanie, szuranie... Tylko ten specyficzny odgłos, który według mojej opinii pochodzi, tak jak piszesz kolego z koła zamachowego... Ale pewności nie mam dlatego Was pytam.

Swoją drogą... w tym momencie bardzo się cieszę, że nie planuję zostawić auta po okresie leasingowania, a po 4 latach oddać do dealera. Problem zgloszę przy okazji wymiany zerowej oleju, będę chciał mieć to "na papierze" w razie dalszych problemów.

coulomb
Posty: 91
Rejestracja: 27 lis 2021, 16:53
Samochód: Seat Ateca Style 1.5 TSI DSG
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: coulomb »

Czy w samochodach z silnikiem 1.5 TSI znajduje się wymienialny filtr paliwa?

flash
Posty: 283
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: flash »

Z tego co mówi wyszukiwarka filtrów Filtron i z tego co wiem, to nie jest wymienny. Filtr paliwa jest schowany w zbiorniku.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Filtr paliwa w silnikach benzynowych stanowi integralną część pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa. W sumie to szkoda, że jest niewymienny jak to bywało wcześniej...

Tu film poglądowy, jeżeli kogoś interesuje jak to wygląda, co prawda z auta francuskiego, ale w VAG'u jest prawie identycznie:

Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
coulomb (28 gru 2022, 20:58) • Rafiner (28 gru 2022, 21:15)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
franek
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: franek »

Fiat Punto Evo 2012, taka sama historia. Wydaje się że to już jest norma....

Lord M
Posty: 77
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Lord M »

Jak ostatnio zalewałem auto rodziców (t-roc z 1,5TSI) z kanistra (nowy czysty jak łza bo go wypłukałem zanim nalałem benzyny na Shell) to na sitku lejka były małe syfy. drugi kanister zalany na BP - to samo. Nie dziwota, ze potem ma się gnój w zbiorniku :P

Awatar użytkownika
franek
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: franek »

Hej

Byłem w serwisie (multisalon grupy VW) przy okazji pierwszej wymiany oleju i zgłosiłem opisywane odgłosy w moim aucie. Po moim zgłoszeniu wyszedł "Mistrz" serwisu i powiedział, że doskonale wie o co chodzi i jest wstanie wywołać opisywany odgłos - podobno co drugi kupujący zgłasza ten "problem" do serwisu. Potwierdziliśmy sobie słyszalności ów dźwięków podczas jazdy testowej. Pracownik potwierdził przypuszczenia - odgłos jest z dwumasowego "pływającego" koła zamachowego. Następnie podeszliśmy do 3 nowych aut na placu:
- Arona
- Ateca
- Tiguan
wszystkie 1.5 manual 6-biegowy - ten sam dźwięk w każdym z aut.
Wygląda no to, że takie zestawienie manuala z silnikiem 1.5 po prostu tak ma....
franek pisze:
17 lis 2022, 17:09
Hej

Chciałbym Was się dopytać o bolączki 1.5TSI w manualu 150KM. Ateca odebrana miesiąc temu, rok modelowy 2023. Zaraz po dojeździe do domu przy parkowaniu i manewrowaniu usłyszałem charakterystyczny, opisywany na forach wiele razy... klekot.
Klekot słychać w momencie wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu z 1 na 2. Czasem słuchać w momencie wciśnięcia sprzęgła z 2 i 3. Nauczyłem się jeździć aby nie doprowadzać do klekotania z okolic skrzyni biegów.

Kilka faktów, KLEKOCZE:
- podjazd z garażu podziemnego, ruszam, pierwszy 1 sprzęgło, klekle
- dynamiczne ruszenie, pierwszy bieg, szybkie wciśnięcie sprzęgła, kleklekle
- generalnie obserwuję klekotanie powyżej 2000 obrotów i dynamicznym wciśnięciu sprzęgła.

Nie klekocze jeśli:
- zmieniam z 1 na 2 przy niższych prędkościach obrotowych
- powoli wciskam sprzęgło przy zmianie z 1 na 2 bieg.

Dźwięk identyczny jak na filmie (1:33) nie jestem wstanie odtworzyć tego dźwięku przy warunkach jak na filmie, tylko tak jak opisuje wyżej. Odgłos też jest zdecydowanie cichszy.

Obecnie auto 1500km przebiegu, ale słyszę to od nowości od kiedy odebrałem auto. Serwis telefonicznie nic nie wie o problemie, jeździć obserwować, "może się układają elementy" (bez komentarza) i zobaczą przy wymianie oleju po dotarciu.

Coś możecie poradzić? Olać sprawę? To normalne? Przesadzam?

Kod silnika: DXD

ODPOWIEDZ