Silnik 1.5TSI
- Kris_G
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 wrz 2024, 16:42
- Samochód: Cupra Ateca 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Sebol, też mam Cupra Ateca 1.5 DSG z 2024r. i tak to powinno działać:
Działanie na dwóch cylindrach ACT:
- Działa w trybie Sport oraz Normal.
- Zakres działania (w okolicach) 1500-3000 obr./min.
- Czasem czuć że silnik zaczyna terkotać, czasem jest ten tryb prawie niezauważalny.
- Żeby wyświetlić działanie trybu 2-cyl ustaw jakiekolwiek zegary poza tymi z obrotomierzem na środku (w tym trybie nie są wyświetlane informacje o trybie 2-cyl). Na wyświetlaczu za kierownicą w jego środkowym polu ustaw tryb chwilowego zużycia paliwa (wyświetla również w jakimś drugim trybie komputera ale nie pamiętam którym). Gdy tryb 2-cyl się uaktywni to poniżej zobaczysz odpowiedni napis.
Drugi miesiąc jeżdżę tym autem, mam włączony wskaźnik chwilowego spalania i wciąż nie jestem w stanie powiedzieć czy tryb 2-cyl daje jakiekolwiek oszczędności. Nie zamierzam tuningować samochodu, zostaję przy serii, i żyję nadzieją że coś tam tryb 2-cyl daje (a przynajmniej nie szkodzi).
Jeśli to u Ciebie nie działa to znaczy że coś z silnikiem jest nie tak...
Tryb żeglowania:
- przekręcasz pokrętło w tryb Indywidualny, na wyświetlaczu pojawi się opcja konfiguracji (koło zębate). Po wciśnięciu tej ikony pojawi się menu silnik -> w tym trybie ustaw ECO. Skrzynia biegów będzie wysprzęglać po każdym odpuszczeniu gazu.
Ustawianie tego trybu mija się z celem - powoduje większe zużycie sprzęgieł + spalanie minimalnie wyższe jak na luzie (bo silnik trzyma około 1000 obr/min). Większą korzyścią jest korzystanie z normalnej jazdy - każde odpuszczenie gazu powoduje spalanie 0,0 l/100km i sprzęgła nie dostają.
Działanie na dwóch cylindrach ACT:
- Działa w trybie Sport oraz Normal.
- Zakres działania (w okolicach) 1500-3000 obr./min.
- Czasem czuć że silnik zaczyna terkotać, czasem jest ten tryb prawie niezauważalny.
- Żeby wyświetlić działanie trybu 2-cyl ustaw jakiekolwiek zegary poza tymi z obrotomierzem na środku (w tym trybie nie są wyświetlane informacje o trybie 2-cyl). Na wyświetlaczu za kierownicą w jego środkowym polu ustaw tryb chwilowego zużycia paliwa (wyświetla również w jakimś drugim trybie komputera ale nie pamiętam którym). Gdy tryb 2-cyl się uaktywni to poniżej zobaczysz odpowiedni napis.
Drugi miesiąc jeżdżę tym autem, mam włączony wskaźnik chwilowego spalania i wciąż nie jestem w stanie powiedzieć czy tryb 2-cyl daje jakiekolwiek oszczędności. Nie zamierzam tuningować samochodu, zostaję przy serii, i żyję nadzieją że coś tam tryb 2-cyl daje (a przynajmniej nie szkodzi).
Jeśli to u Ciebie nie działa to znaczy że coś z silnikiem jest nie tak...
Tryb żeglowania:
- przekręcasz pokrętło w tryb Indywidualny, na wyświetlaczu pojawi się opcja konfiguracji (koło zębate). Po wciśnięciu tej ikony pojawi się menu silnik -> w tym trybie ustaw ECO. Skrzynia biegów będzie wysprzęglać po każdym odpuszczeniu gazu.
Ustawianie tego trybu mija się z celem - powoduje większe zużycie sprzęgieł + spalanie minimalnie wyższe jak na luzie (bo silnik trzyma około 1000 obr/min). Większą korzyścią jest korzystanie z normalnej jazdy - każde odpuszczenie gazu powoduje spalanie 0,0 l/100km i sprzęgła nie dostają.
- Ocena: 5%
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 wrz 2024, 16:28
- Samochód: Cupra areca 1.5
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wynika ziej że tryb dwucylindrowy powinien być u mnie sygnalizowany a jednak nie jest. W serwisie w Bydgoszczy podłączyli auto do komputera i stwierdzili że wszystko jest ok. Pewnie pojeżdżę jak jest z nadzieją że się obudzi a jeśli nie to następny przegląd w innym serwisie. Jeszcze raz dziękuję!
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja tylko dodam, ze wylaczenie trybu zeglowania to must have. Wg mnie to najbardziej gnoi skrzynie zaraz po trzymaniu niskich obrotow i jak najwyzszych biegow (chociaz podobno w nowych jest lepszy soft, ale jakos nie wierze, a jeszcze sam nie sprawdzilem). Ale to po gwarancji lub tracimy ja po zmianie softu.
Kolejna sprawa to ACT. U mnie buczalo przy 1900-2000 obr jak odlaczylo 2 cyl.
Pisalem juz, ale powtorze. Wylaczylem to, silnik chodzi ladnie caly czas.
Zauwazalnych zmian w zuzyciu paliwa nie zauwazylem. Zamiast luzowania mam hamowanie silnikiem i spalanie 0 po odpuszczeniu gazu, wiec moze to rekompensuje wylaczenie ACT, ale auto pali mi tyle samo.
Generalnie polecam te 3 rzeczy, zmiana softu skrzyni, zeglowanie out i u tunera silnikow ACT out.
Kolejna sprawa to ACT. U mnie buczalo przy 1900-2000 obr jak odlaczylo 2 cyl.
Pisalem juz, ale powtorze. Wylaczylem to, silnik chodzi ladnie caly czas.
Zauwazalnych zmian w zuzyciu paliwa nie zauwazylem. Zamiast luzowania mam hamowanie silnikiem i spalanie 0 po odpuszczeniu gazu, wiec moze to rekompensuje wylaczenie ACT, ale auto pali mi tyle samo.
Generalnie polecam te 3 rzeczy, zmiana softu skrzyni, zeglowanie out i u tunera silnikow ACT out.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 wrz 2024, 16:28
- Samochód: Cupra areca 1.5
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Witam znowu! Mam nadzieję że komuś przydadzą się te informacje więc ciągnę wątek. Zastosowałem się do wskazówek Krisa i pojawiła się informacja o wejściu w tryb dwucylindrowy. Co prawda na razie tylko przy zdjęciu nogi z gazu przy redukcji prędkości ale silnik był jeszcze zimny i w ogóle było zimno na zewnątrz. Mam nadzieję że to oznaka że silnik się "ulożył" po dotarciu. Pierwsza wymiana oleju zrobiona. Jeszcze raz dziękuję!
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3918
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Myślę że to będzie tak działało. U mnie ACT nie włącza się w czasie jazdy. Z tego co zauważyłem że tylko przy odpuszczaniu gazu jak żegluje to na 2cylindrach. W Atece mogłem jechać na prostej bez obciążenia silnika i się ACT zalaczalo a w Foruk jeszcze nigdy mi się nie włączyło . Przejechane ma 4 tys., więc chyba tak to działa w nowych softach.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ostatnio pojawily sie dwie informacje. Pierwsza to ze skrzynia DQ200 ma lepszy soft i nie dziaduje jak dawniej. Druga ze ACT zadziej sie wlacza.Endrju pisze: ↑06 sty 2025, 1:03Myślę że to będzie tak działało. U mnie ACT nie włącza się w czasie jazdy. Z tego co zauważyłem że tylko przy odpuszczaniu gazu jak żegluje to na 2cylindrach. W Atece mogłem jechać na prostej bez obciążenia silnika i się ACT zalaczalo a w Foruk jeszcze nigdy mi się nie włączyło . Przejechane ma 4 tys., więc chyba tak to działa w nowych softach.
Czyli mozna z tego wnioskowac, ze ekobzdury za bardzo napsuly im aut na gwarancji i wycofuja sie z tego, ale nie moga calkowicie bo by wizerunkowo polegli i WLTP by im w dupe dalo totalnie, to stosuja polsrodki.
Dalej idacym wnioskiem jest to, ze skoro wycofuja sie z tego tzn ze jest szkodliwe dla silnika/skrzyni i najlepiej miec to wylaczone ?
To taka dygresja, Endrju nie musisz odpowiadac.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3918
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 lis 2024, 12:14
- Samochód: Seat Ibiza
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Rafiner pisze: ↑08 sty 2025, 22:53Ostatnio pojawily sie dwie informacje. Pierwsza to ze skrzynia DQ200 ma lepszy soft i nie dziaduje jak dawniej. Druga ze ACT zadziej sie wlacza.Endrju pisze: ↑06 sty 2025, 1:03Myślę że to będzie tak działało. U mnie ACT nie włącza się w czasie jazdy. Z tego co zauważyłem że tylko przy odpuszczaniu gazu jak żegluje to na 2cylindrach. W Atece mogłem jechać na prostej bez obciążenia silnika i się ACT zalaczalo a w Foruk jeszcze nigdy mi się nie włączyło . Przejechane ma 4 tys., więc chyba tak to działa w nowych softach.
Czyli mozna z tego wnioskowac, ze ekobzdury za bardzo napsuly im aut na gwarancji i wycofuja sie z tego, ale nie moga calkowicie bo by wizerunkowo polegli i WLTP by im w dupe dalo totalnie, to stosuja polsrodki.
Dalej idacym wnioskiem jest to, ze skoro wycofuja sie z tego tzn ze jest szkodliwe dla silnika/skrzyni i najlepiej miec to wylaczone ?
To taka dygresja, Endrju nie musisz odpowiadac.
Od kiedy orientacyjnie może być ten lepszy soft?
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI DSG - 2023r
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3918
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 172 razy
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 wrz 2024, 18:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Silnik 1.5TSI
U mnie ACT włącza się też w trybie ECO, w trybie sport jest to najbardziej wyczuwalne i najczęściej się załącza. Produkcja 10.2024
- Ocena: 5%