Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Zigor
Posty: 17
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:18
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Seat Ateca 2.0 TDI 190km 4x4
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Zigor »

Będąc na przeglądzie z moją Atecą 2.0 TDI, przejechałem się nową wersją z silnikiem 1,5TSI. Generalnie dynamika jazdy była bardzo fajna, ale co zwraca uwagę to strasznie ten silnik wyje (!), podczas jazdy stałą prędkością może jest trochę cichszy niż TDI ale przy przyspieszaniu to już bardzo słabo, według mnie zaoszczędzili mocno na wygłuszeniu. Wcześniej jeździłem KIA Niro i nawet ona była zdecydowanie cichsza niż droższa Ateca.

Druga sprawa, wyświetlacz i wirtualne zegary świetna sprawa, ale sam wyświetlacz nie wiem czemu wyłączył się na postoju i już się nie włączył ponownie pomimo resetów. Przyciski i sterowanie działało ale nic nie wyświetlał, trochę słabo jak na auto z tego roku. Wszędzie teraz pakują spore ekrany i wirtualne zegary, tylko właśnie jaki będzie koszt wymiany za kilka lat. Jeszcze bez multimediów można jeździć, ale jak siądzie ekran od zegarów to może już być to słaba opcja. Analogowe jednak mają zapewnioną większą bezawaryjność.
Za ten post autor Zigor otrzymał podziękowanie:
Frodo (10 maja 2021, 17:12)
Ocena: 5.88%



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Rafiner
Posty: 321
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Wyje, jak zrobisz kick-down i pojedziesz na obroty powyżej 4 tys., bo ciągnie do odcinki i zmienia bieg na wyżej, ale wówczas masz odjazd.
W normalnej jeździe typowe wyprzedzanie robisz z wyczucia do 2,5-3 tys. a wtedy jest ok.
Za to 95% czasu jedziesz na obrotach 1300-1800, a wtedy silnika nie słychać.
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
Typowo DSG od razu ładuje 3 bieg i 3500 obr, a jak skończysz manewr przy 5000 obr, to trzyma je jeszcze 2-3 sekundy. Stąd to wycie.
Ja się nauczyłem jeździć, kwestia wprawy.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 435
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: geranium »

Zigor pisze:
10 maja 2021, 16:26
Będąc na przeglądzie z moją Atecą 2.0 TDI, przejechałem się nową wersją z silnikiem 1,5TSI. Generalnie dynamika jazdy była bardzo fajna, ale co zwraca uwagę to strasznie ten silnik wyje (!), podczas jazdy stałą prędkością może jest trochę cichszy niż TDI ale przy przyspieszaniu to już bardzo słabo, według mnie zaoszczędzili mocno na wygłuszeniu. Wcześniej jeździłem KIA Niro i nawet ona była zdecydowanie cichsza niż droższa Ateca.

Druga sprawa, wyświetlacz i wirtualne zegary świetna sprawa, ale sam wyświetlacz nie wiem czemu wyłączył się na postoju i już się nie włączył ponownie pomimo resetów. Przyciski i sterowanie działało ale nic nie wyświetlał, trochę słabo jak na auto z tego roku. Wszędzie teraz pakują spore ekrany i wirtualne zegary, tylko właśnie jaki będzie koszt wymiany za kilka lat. Jeszcze bez multimediów można jeździć, ale jak siądzie ekran od zegarów to może już być to słaba opcja. Analogowe jednak mają zapewnioną większą bezawaryjność.
jeszcze nigdzie nie widziałem aby ktoś miał problemy z wirtualnymi zegarami co innego z MIB3 bo z MIB2 też nie ma problemów
ciekawe jak skomentował taką awarię sprzedawca?
Rafiner pisze:
10 maja 2021, 23:01
Wyje, jak zrobisz kick-down i pojedziesz na obroty powyżej 4 tys., bo ciągnie do odcinki i zmienia bieg na wyżej, ale wówczas masz odjazd.
W normalnej jeździe typowe wyprzedzanie robisz z wyczucia do 2,5-3 tys. a wtedy jest ok.
Za to 95% czasu jedziesz na obrotach 1300-1800, a wtedy silnika nie słychać.
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
Typowo DSG od razu ładuje 3 bieg i 3500 obr, a jak skończysz manewr przy 5000 obr, to trzyma je jeszcze 2-3 sekundy. Stąd to wycie.
Ja się nauczyłem jeździć, kwestia wprawy.
zgadzam się z tobą w 100%
ludzie rezygnowali z manetek nie wiedząc jak ich używać a to podstawa z DSG..
zrzucasz sobie bieg i nie potrzebujesz wciskać gazu do dechy podczas wyprzedzania, jazda jest bardzo płynna, tym bardziej że auto samo wraca na "D"

co do głośności to człowiek się do wszystkiego przyzwyczaja i to tylko subiektywne odczucia

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 241
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Eleonor »

Dla mnie jest super cicho ... zależy z czego się przesiadasz :)
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Rafiner
Posty: 321
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Pocieszające jest to, że jak dasz w palnik i DSG wejdzie na wyższe obroty poprzez 3 bieg, to przynajmniej czujesz, że przyśpiesza, a potem w mgnieniu oka wrzuci 4 bieg i odjeżdżasz. Z tego jestem MEGA zadowolony. I to zwykłe 1.5 tsi. A hałas jest znośny, bo liczy się przyśpieszenie. Lepiej sytuację awaryjna przeżyć w huku, niż umrzeć w ciszy.
W typowej jeździe, na co dzień jest cichuteńko.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rafiner
Posty: 321
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Jeszcze jedno odnośnie 1.5 tsi. Niech każdy sprawdzi sobie Peugeota 1.2 130km z 3 cylindrowym silnikiem. Jaka to kupa, jak nie jedzie, jakie ma wibracje, to nie powie jednego złego słowa na 1.5 tsi.
Jestem kolejny raz w trasie tym silnikiem tyle, że w Oplu i załamka. 6 bieg praktycznie włączam powyżej 120km/h. Zero elastyczności. A jak zapomnę o S/S to zaraz mi silnik przypomni zarzucając budą na boki. I taki 3008 chodzi w cenie Ateki, tyle ze upusty mniejsze. Wiem, bo oglądałem jak byłem na kupnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

piotrzet
Posty: 174
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: piotrzet »

Ja jeżdżę od roku 1,5 TSI 150 KM z manualem i jestem bardzo zadowolony. Spalanie w mieście w okolicach 7 litrów, a żółwiem nie jestem. W trasie należyta dynamika. Moim zdaniem ten silnik to dobry wybór jeśli ktoś nie chce przepłacać i być wolny.

Teo
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 1.5 TSI Manual -> 2.0 TSI Xperience
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Teo »

geranium pisze:
11 maja 2021, 17:27
Rafiner pisze:
10 maja 2021, 23:01
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
ludzie rezygnowali z manetek nie wiedząc jak ich używać a to podstawa z DSG..
zrzucasz sobie bieg i nie potrzebujesz wciskać gazu do dechy podczas wyprzedzania, jazda jest bardzo płynna, tym bardziej że auto samo wraca na "D"
Jak to sam wraca na D ?? W jakich okolicznosciach ? Jak do tego doprowadzic ?

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2903
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 85 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Teo pisze:
29 maja 2021, 14:32
geranium pisze:
11 maja 2021, 17:27
Rafiner pisze:
10 maja 2021, 23:01
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
ludzie rezygnowali z manetek nie wiedząc jak ich używać a to podstawa z DSG..
zrzucasz sobie bieg i nie potrzebujesz wciskać gazu do dechy podczas wyprzedzania, jazda jest bardzo płynna, tym bardziej że auto samo wraca na "D"
Jak to sam wraca na D ?? W jakich okolicznosciach ? Jak do tego doprowadzic ?
Gdy użyjesz łopatek znacznik biegu zmienia się na M i taki pozostaje gdy używasz łopatek. Natomiast gdy użyjesz łopatki by zredukować bieg i dalej już nie zmieniasz biegów ręcznie to skrzynia przechodzi automatycznie w D i sama zmienia biegu uznając że Ty tego nie będziesz robił.
Za ten post autor Endrju otrzymał podziękowanie:
Teo (01 cze 2021, 1:13)
Ocena: 5.88%
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

ODPOWIEDZ