Silnik 1.5TSI
-
OnlineTomeL
- Posty: 669
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Moja kolejność na moje potrzeby (bez wchodzenia w argumentację): 2.0 TDI-2.0 TSI-1.6 TDI-1.5 TSI i gdybym miał wybierać jeszcze raz to wybrałbym tak samo.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
W innych diesel'ach może być inaczej. Nie wiem jak jest w X5, ale na przykład w autach z tzw. mokrym filtrem (FAP), czyli grupa PSA, proces wypalania jest o połowę krótszy, ze względu na niższą temperaturę zapłonu sadzy. Osiąga się to poprzez dodawanie do paliwa specjalnego płynu Eolys (zawiesina tlenku ceru). Płyn trzeba okresowo uzupełniać i jest drogi. Niestety sam tlenek ceru nie spala się w filtrze, zapychając go stopniowo, co czyni go, przynajmniej teoretycznie, mniej żywotnym, więc znowu coś za coś... Ale w praktyce różnie z tym bywa.Frodo pisze: ↑19 maja 2019, 18:13@Sailor 88, wielkie dzięki za kompleksowe przedstawienie doświadczeń z wypalaniem DPF. Miałem nadzieję, że może jest już lepiej… bo TDI niewątpliwie ma swoje zalety! (Kolega z dieselem bitrubo 2.0 z AdBlue w X5 mowi, że w ogóle nie myśli o wypalaniu, ale może jednak więcej jeździ na trasie niż mi się wydaje.)
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jak już o DPF to przypomnę, że nowe 1.5tsi też ma ale GPF wersja 130KM..., nie wiem czy aby nowe 2.0tsi tez juz nie mają?
Oraz na podstawie ostatnio analizowanego nowego Tarraco 1.5tsi 150KM jest pozbawiony kangura czy braku mocy, za to jest szybszy od 2.0tdi 150KM i tak samo eko... Nomiczny:) tym bardziej że musi dawać rade prawie 2tonowej masie..., ale nawet gdzieś czytałem ze ma powstać jeszcze mocniejsza wersja 1.5..., bo jednak konkurencja z benz 1.6t-gdi wyciska bez trudu 177KM
Oraz na podstawie ostatnio analizowanego nowego Tarraco 1.5tsi 150KM jest pozbawiony kangura czy braku mocy, za to jest szybszy od 2.0tdi 150KM i tak samo eko... Nomiczny:) tym bardziej że musi dawać rade prawie 2tonowej masie..., ale nawet gdzieś czytałem ze ma powstać jeszcze mocniejsza wersja 1.5..., bo jednak konkurencja z benz 1.6t-gdi wyciska bez trudu 177KM
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie potrzeba OBD11, wystarczy ELM 327 za kilkanaście złotych i aplikacja VAG Dpf (jest wątek o tym na forum, możesz poczytać ze szczegółami). A jeżeli chodzi o GPF, to jest to zupełnie inna bajka. Ze względu na dużo wyższą temperaturę spalin w silnikach benzynowych, "wypalanie" filtra jest właściwie niezauważalne i nie stanowi większego problemu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dokładnie takie samo wrażenie odnoszę, o czym już pisałem. 1.5 powstało jako oszczędne 130KM, a wersję 150KM zrobili na siłę, bo musieli. Silnik był potrzebny, a utrzymywanie istniejącego 1.4 150KM byłoby dla nich zbyt drogie. Więc klienci dostali "niedorobiony" produkt. Założenia konstrukcyjne silnika idealnie wpisują się w wersję 130KM, ale 150KM już nie (brak cyklu Millera, mniejszy stopień sprężania).
Ja jeżdżę głównie w trasie (ok. 70% przebiegu), z czego duża część to autostrada i specjalnie wybrałem... 1.4 TSIFrodo pisze: ↑19 maja 2019, 13:09Rozumiem, że 1.5 wybierają ci co jeżdżą głównie po mieście i nie chcą wydawać jednak sporo więcej na 2.0 TSI.
Czy (do czasu poprawienia sytuacji z 1.5) właściciele 1.6 i 2.0 TDI z dłuższym doświadczeniem polecają w takich warunkach te silniki?
/pomijam 1.0 TSI bo zdaje się cieszyć dobrymi opiniami/
1.5 jest ze względu na zmiany w roku modelowym i żałuję, że nie anulowałem zamówienia.
Ale zupełnie świadomie wybrałem 1.4 TSI. Miałem wcześniej 1.4 122KM EA211 w Leonie i byłem bardzo zadowolony z osiągów, spalania, kultury pracy i braku problemów.
Nie powiem - 2.0 kusiło, ale dla mnie to jednak samochód rodzinny i odstraszył mnie bagażnik mniejszy o ponad 100l (w wersji z kołem zapasowym). Jak powiedzieć żonie, że zmieniamy Leona na większy, bardziej rodzinny samochód, który ma bagażnik większy tylko o 20l od tegoż Leona?
Popieram Sailor88 - 2.0 TSI. Niestety nie wziąłem ze względu na sporo mniejszy bagażnik. Szkoda, że nie występuje 2.0 2WD...
Jak już napisał Sailor88 - GPF to trochę inna bajka, ze względu na temperatury spalin. Ale tak naprawdę jak będzie w rzeczywistości zobaczymy dopiero za jakiś czas.Kanisz pisze: ↑20 maja 2019, 0:06Jak już o DPF to przypomnę, że nowe 1.5tsi też ma ale GPF wersja 130KM..., nie wiem czy aby nowe 2.0tsi tez juz nie mają?
Oraz na podstawie ostatnio analizowanego nowego Tarraco 1.5tsi 150KM jest pozbawiony kangura czy braku mocy, za to jest szybszy od 2.0tdi 150KM i tak samo eko... Nomiczny:) tym bardziej że musi dawać rade prawie 2tonowej masie..., ale nawet gdzieś czytałem ze ma powstać jeszcze mocniejsza wersja 1.5..., bo jednak konkurencja z benz 1.6t-gdi wyciska bez trudu 177KM
Ogólnie wszystkie obecnie produkowane TSI mają filtr cząstek stałych. Dotyczy to nie tylko z resztą TSI, ale wszystkich samochodów z wtryskiem bezpośrednim i/lub turbo. Tak naprawdę chyba tylko Mazda (z wtryskiem bezpośrednim) się nie łapie na GPF i starsze konstrukcje bez turbo i z wtryskiem pośrednim.
Co do Tarraco to ciekawe, bo ja czytałem, że jednak nadal ma te problemy. To by tylko potwierdzało, że problemami dotknięta jest tylko część egzemplarzy tego silnika i winny nie jest soft.
Ciekawostka ode mnie - od jakiegoś czasu (kilka dni) zacząłem jeździł właściwie tylko w trybie sport i wygląda na to, że spalanie jest sporo niższe, niż w trybie normal. Potwierdzę to jeszcze za jakiś czas.
Być może ten silnik po prostu bardzo nie lubi niskich obrotów, wymuszanych przez DSG w trybach normal i eco. Radzi sobie z nimi, ale niekoniecznie mało wtedy pali. Z resztą w trybie sport dużo częściej też włącza się tryb dwucylindrowy.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Powiem tak... Na początku napaliłem się na 2.0 i już prawie zamówiłem, ale jakiś taki dziwnie mały wydał mi się ten bagażnik w testowym samochodzie, że zacząłem drążyć.
Ogólnie jest tak:
1. Bagażnik w FWD ma 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
2. Bagażnik w 4 WD ma 485L z zestawem naprawczym
3. Bagażnik w 4WD ma ok. 400L z kołem zapasowym.
Przy kole zapasowym w 4WD jest dodatkowa wkładka wypełniająca ze styropianu pod podłogą bagażnika. Ma ona ok. 10-12cm wysokości. Po przeliczeniu tej róznicy przez powierzchnię wychodzi właśnie ok. 400L. Nie liczyłem dokładnie, ale gdzieś kiedyś natknąłem się na jakiś starszy cennik Ateci z Francji, w którym była właśnie podana pojemność dla 4WD z kołem jako 400L.
Co do konieczności posiadania koła... Ja chciałem mieć Beats Audio. Lubie dobry dźwięk i dla mnie to był "must have". Zwłaszcza, że w sumie 2.0 nie powaliło mnie na kolana w porównaniu do 1.4. Róznica była mniejsza, niż się spodziewałem. Dlatego zdecydowałem się na 1.4 z kołem i Beats, gdzie bagażnik nadal ma 510L.
Teraz, z perspektywy czasu, wziąłbym 2.0 bez Beats i koła...
Ogólnie jest tak:
1. Bagażnik w FWD ma 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
2. Bagażnik w 4 WD ma 485L z zestawem naprawczym
3. Bagażnik w 4WD ma ok. 400L z kołem zapasowym.
Przy kole zapasowym w 4WD jest dodatkowa wkładka wypełniająca ze styropianu pod podłogą bagażnika. Ma ona ok. 10-12cm wysokości. Po przeliczeniu tej róznicy przez powierzchnię wychodzi właśnie ok. 400L. Nie liczyłem dokładnie, ale gdzieś kiedyś natknąłem się na jakiś starszy cennik Ateci z Francji, w którym była właśnie podana pojemność dla 4WD z kołem jako 400L.
Co do konieczności posiadania koła... Ja chciałem mieć Beats Audio. Lubie dobry dźwięk i dla mnie to był "must have". Zwłaszcza, że w sumie 2.0 nie powaliło mnie na kolana w porównaniu do 1.4. Róznica była mniejsza, niż się spodziewałem. Dlatego zdecydowałem się na 1.4 z kołem i Beats, gdzie bagażnik nadal ma 510L.
Teraz, z perspektywy czasu, wziąłbym 2.0 bez Beats i koła...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie magia, tylko geometria
W 4WD wnęka/wgłębienie na koło zapasowe w blasze podłogi jest dużo płytsza, bo pod nią mieści się tylny dyfer.
Jeżeli masz 4WD z kołem, to masz też pewnie styropianową wkładkę o grubości 10-12cm, prawda? W 2WD tej wkładki nie ma, a koło mieści się całkowicie we wnęce w podłodze. Tym samym bagażnik jest o te 10-12cm głębszy.
Jednocześnie przy zestawie naprawczym w obu przypadkach mieści się on w styropianowej wkładce, która wypełnia wnękę w podłodze.
Ot i cała magia.
W 4WD wnęka/wgłębienie na koło zapasowe w blasze podłogi jest dużo płytsza, bo pod nią mieści się tylny dyfer.
Jeżeli masz 4WD z kołem, to masz też pewnie styropianową wkładkę o grubości 10-12cm, prawda? W 2WD tej wkładki nie ma, a koło mieści się całkowicie we wnęce w podłodze. Tym samym bagażnik jest o te 10-12cm głębszy.
Jednocześnie przy zestawie naprawczym w obu przypadkach mieści się on w styropianowej wkładce, która wypełnia wnękę w podłodze.
Ot i cała magia.
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
W tryb ECO przełącza się zawsze kiedy puścimy mogę z gazu, lub
obroty utrzymują sie albo spadają.
Czy macie jakiś sposób na wyświetlanie ilości paliwa i lub napięcia aku?
Mi 1.5 rezerwę zapala przy zasięgu ok 70km jeżeli średnie mam 7-7.5L/100,km, ale jak mam 7.7 i więcej załacza rezerwę pokazując zasięg ok65km, stąd wniosek, że rezerwa zapala się przy ok 5L w baku?
obroty utrzymują sie albo spadają.
Czy macie jakiś sposób na wyświetlanie ilości paliwa i lub napięcia aku?
Mi 1.5 rezerwę zapala przy zasięgu ok 70km jeżeli średnie mam 7-7.5L/100,km, ale jak mam 7.7 i więcej załacza rezerwę pokazując zasięg ok65km, stąd wniosek, że rezerwa zapala się przy ok 5L w baku?
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Janisz pisze: ↑23 sty 2018, 10:21Jestem pewien, że w wersji FWD też nie masz do dyspozycji pełnych 510L pojemności. Może jak wyjmiesz koło dojazdowe i resztę pianek to tyle uzyskasz. Najpierw zamówiłem Atecę FWD po czym zmieniłem zamówienie na 4drive. Po czasie znalazłem info na zagranicznym forum, że realna pojemność bagażnika 4drive to 400L i mocno mnie to zmartwiło. Zacząłem drążyć temat na facebooku Seat i w salonach ale każdy nie znał odpowiedzi na moje pytanie. Jedyną rzetelną informację udało mi się wyczytać z francuskiego cennika Seata wklejam zdjęcie poniżej:
Pisałem już dawno temu o tym na forum i to potwierdzam. Handlowcy klepali tylko informacje z broszur a Seat facebook odpisywał mi jakbym był jakimś czepialskim debilem....Infolinia też nie była w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.