Silnik 1.5TSI
- franek
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
- Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Hej
Chciałbym Was się dopytać o bolączki 1.5TSI w manualu 150KM. Ateca odebrana miesiąc temu, rok modelowy 2023. Zaraz po dojeździe do domu przy parkowaniu i manewrowaniu usłyszałem charakterystyczny, opisywany na forach wiele razy... klekot.
Klekot słychać w momencie wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu z 1 na 2. Czasem słuchać w momencie wciśnięcia sprzęgła z 2 i 3. Nauczyłem się jeździć aby nie doprowadzać do klekotania z okolic skrzyni biegów.
Kilka faktów, KLEKOCZE:
- podjazd z garażu podziemnego, ruszam, pierwszy 1 sprzęgło, klekle
- dynamiczne ruszenie, pierwszy bieg, szybkie wciśnięcie sprzęgła, kleklekle
- generalnie obserwuję klekotanie powyżej 2000 obrotów i dynamicznym wciśnięciu sprzęgła.
Nie klekocze jeśli:
- zmieniam z 1 na 2 przy niższych prędkościach obrotowych
- powoli wciskam sprzęgło przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Dźwięk identyczny jak na filmie (1:33) nie jestem wstanie odtworzyć tego dźwięku przy warunkach jak na filmie, tylko tak jak opisuje wyżej. Odgłos też jest zdecydowanie cichszy.
Obecnie auto 1500km przebiegu, ale słyszę to od nowości od kiedy odebrałem auto. Serwis telefonicznie nic nie wie o problemie, jeździć obserwować, "może się układają elementy" (bez komentarza) i zobaczą przy wymianie oleju po dotarciu.
Coś możecie poradzić? Olać sprawę? To normalne? Przesadzam?
Kod silnika: DXD
Chciałbym Was się dopytać o bolączki 1.5TSI w manualu 150KM. Ateca odebrana miesiąc temu, rok modelowy 2023. Zaraz po dojeździe do domu przy parkowaniu i manewrowaniu usłyszałem charakterystyczny, opisywany na forach wiele razy... klekot.
Klekot słychać w momencie wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu z 1 na 2. Czasem słuchać w momencie wciśnięcia sprzęgła z 2 i 3. Nauczyłem się jeździć aby nie doprowadzać do klekotania z okolic skrzyni biegów.
Kilka faktów, KLEKOCZE:
- podjazd z garażu podziemnego, ruszam, pierwszy 1 sprzęgło, klekle
- dynamiczne ruszenie, pierwszy bieg, szybkie wciśnięcie sprzęgła, kleklekle
- generalnie obserwuję klekotanie powyżej 2000 obrotów i dynamicznym wciśnięciu sprzęgła.
Nie klekocze jeśli:
- zmieniam z 1 na 2 przy niższych prędkościach obrotowych
- powoli wciskam sprzęgło przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Dźwięk identyczny jak na filmie (1:33) nie jestem wstanie odtworzyć tego dźwięku przy warunkach jak na filmie, tylko tak jak opisuje wyżej. Odgłos też jest zdecydowanie cichszy.
Obecnie auto 1500km przebiegu, ale słyszę to od nowości od kiedy odebrałem auto. Serwis telefonicznie nic nie wie o problemie, jeździć obserwować, "może się układają elementy" (bez komentarza) i zobaczą przy wymianie oleju po dotarciu.
Coś możecie poradzić? Olać sprawę? To normalne? Przesadzam?
Kod silnika: DXD
- Ocena: 5.26%
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Moim zdaniem to nie jest normalne, miałem kilka manuali i nigdy się nie spotkałem z takim ruszaniem. Na forum pole doradców jest też zawężone bo większość ma DSG. No ale kto ma manuał niech się wypowie jak to z niego wygląda.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Niestety nie przesadzasz i nie jest to oczywiście normalne!!!
Problem występuje od 2 lat, kiedy zastosowano nową skrzynię manualną MQ 281, która zstąpiła skrzynię MQ250. Skrzynię tę zaprojektowano wirtualnie i błyskawicznie wdrożono do produkcji bez należytych, długoterminowych testów i wyszło to co wyszło...a testerami są nabywcy. Skrzynia ma niewielką ilość oleju, lekkie łożyskowanie, delikatny mechanizm przełączający itp. a wszystko po to, aby zmniejszyć opory w układzie napędowym i spełnić kolejną normę. ASO oczywiście ściemnia, bo zna problem, który jest powszechny w autach ze skrzynią manualną z silnikiem 1.5 Tsi i dotyczy Audi, Volkswagen, Seat, Skoda (Caddy, Leon, Golf, A1, A3, Q2, Q3, Arona, Ateca, Ibiza, Tarraco, Karoq, Kamiq, Kodiaq, Octavia, Scala, Superb, Fabia, Arteon, Passat, Polo, T-Cross, T-Roc, Touran, Tiguan). Na forach poszczególnych marek jest sporo materiału, ludzie zwracają auta, wygrywają sprawy w sądzie, składają pozwy zbiorowe itd.
Tu przykład do poczytania: https://www.facebook.com/groups/4438628849537039
P.S.Podobny problem stwarza też nowy typ koła dwumasowego.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- franek
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
- Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Generalnie nie mam zastrzeżeń co do pracy skrzyni, nie ma kangurka, ani innych opisywanych problemów jak: brak reakcji na gaz, szarpanie, wycie czy chrobotanie, szuranie... Tylko ten specyficzny odgłos, który według mojej opinii pochodzi, tak jak piszesz kolego z koła zamachowego... Ale pewności nie mam dlatego Was pytam.
Swoją drogą... w tym momencie bardzo się cieszę, że nie planuję zostawić auta po okresie leasingowania, a po 4 latach oddać do dealera. Problem zgloszę przy okazji wymiany zerowej oleju, będę chciał mieć to "na papierze" w razie dalszych problemów.
Swoją drogą... w tym momencie bardzo się cieszę, że nie planuję zostawić auta po okresie leasingowania, a po 4 latach oddać do dealera. Problem zgloszę przy okazji wymiany zerowej oleju, będę chciał mieć to "na papierze" w razie dalszych problemów.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Filtr paliwa w silnikach benzynowych stanowi integralną część pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa. W sumie to szkoda, że jest niewymienny jak to bywało wcześniej...
Tu film poglądowy, jeżeli kogoś interesuje jak to wygląda, co prawda z auta francuskiego, ale w VAG'u jest prawie identycznie:
Tu film poglądowy, jeżeli kogoś interesuje jak to wygląda, co prawda z auta francuskiego, ale w VAG'u jest prawie identycznie:
- Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
Online
- Posty: 85
- Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
- Samochód: Leon DKZA
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jak ostatnio zalewałem auto rodziców (t-roc z 1,5TSI) z kanistra (nowy czysty jak łza bo go wypłukałem zanim nalałem benzyny na Shell) to na sitku lejka były małe syfy. drugi kanister zalany na BP - to samo. Nie dziwota, ze potem ma się gnój w zbiorniku
- franek
- Posty: 53
- Rejestracja: 22 paź 2022, 9:57
- Samochód: Ateca 1.5TSI - Style, Manual, MR23
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Hej
Byłem w serwisie (multisalon grupy VW) przy okazji pierwszej wymiany oleju i zgłosiłem opisywane odgłosy w moim aucie. Po moim zgłoszeniu wyszedł "Mistrz" serwisu i powiedział, że doskonale wie o co chodzi i jest wstanie wywołać opisywany odgłos - podobno co drugi kupujący zgłasza ten "problem" do serwisu. Potwierdziliśmy sobie słyszalności ów dźwięków podczas jazdy testowej. Pracownik potwierdził przypuszczenia - odgłos jest z dwumasowego "pływającego" koła zamachowego. Następnie podeszliśmy do 3 nowych aut na placu:
- Arona
- Ateca
- Tiguan
wszystkie 1.5 manual 6-biegowy - ten sam dźwięk w każdym z aut.
Wygląda no to, że takie zestawienie manuala z silnikiem 1.5 po prostu tak ma....
Byłem w serwisie (multisalon grupy VW) przy okazji pierwszej wymiany oleju i zgłosiłem opisywane odgłosy w moim aucie. Po moim zgłoszeniu wyszedł "Mistrz" serwisu i powiedział, że doskonale wie o co chodzi i jest wstanie wywołać opisywany odgłos - podobno co drugi kupujący zgłasza ten "problem" do serwisu. Potwierdziliśmy sobie słyszalności ów dźwięków podczas jazdy testowej. Pracownik potwierdził przypuszczenia - odgłos jest z dwumasowego "pływającego" koła zamachowego. Następnie podeszliśmy do 3 nowych aut na placu:
- Arona
- Ateca
- Tiguan
wszystkie 1.5 manual 6-biegowy - ten sam dźwięk w każdym z aut.
Wygląda no to, że takie zestawienie manuala z silnikiem 1.5 po prostu tak ma....
franek pisze: ↑17 lis 2022, 17:09Hej
Chciałbym Was się dopytać o bolączki 1.5TSI w manualu 150KM. Ateca odebrana miesiąc temu, rok modelowy 2023. Zaraz po dojeździe do domu przy parkowaniu i manewrowaniu usłyszałem charakterystyczny, opisywany na forach wiele razy... klekot.
Klekot słychać w momencie wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu z 1 na 2. Czasem słuchać w momencie wciśnięcia sprzęgła z 2 i 3. Nauczyłem się jeździć aby nie doprowadzać do klekotania z okolic skrzyni biegów.
Kilka faktów, KLEKOCZE:
- podjazd z garażu podziemnego, ruszam, pierwszy 1 sprzęgło, klekle
- dynamiczne ruszenie, pierwszy bieg, szybkie wciśnięcie sprzęgła, kleklekle
- generalnie obserwuję klekotanie powyżej 2000 obrotów i dynamicznym wciśnięciu sprzęgła.
Nie klekocze jeśli:
- zmieniam z 1 na 2 przy niższych prędkościach obrotowych
- powoli wciskam sprzęgło przy zmianie z 1 na 2 bieg.
Dźwięk identyczny jak na filmie (1:33) nie jestem wstanie odtworzyć tego dźwięku przy warunkach jak na filmie, tylko tak jak opisuje wyżej. Odgłos też jest zdecydowanie cichszy.
Obecnie auto 1500km przebiegu, ale słyszę to od nowości od kiedy odebrałem auto. Serwis telefonicznie nic nie wie o problemie, jeździć obserwować, "może się układają elementy" (bez komentarza) i zobaczą przy wymianie oleju po dotarciu.
Coś możecie poradzić? Olać sprawę? To normalne? Przesadzam?
Kod silnika: DXD