Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Misiek kangur był tak przerobiony na forach, że nikogo nie rusza. Naprawili softem i koniec.

Myślałem, że coś ciekawego się dowiem, że wadliwy rozrząd, pompa wody, wtryski itp. a tu nic, bo albo nic nie ma, albo koleś spłycił temat. Mam nadzieje, że to pierwsze. Zresztą siedzę na forach karoq, tiguan i u nas i jakoś nie ma żali na 1.5 tsi.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Spidek
Posty: 4
Rejestracja: 07 gru 2021, 18:24
Samochód: Passat b8
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Spidek »

Felix pisze:
16 gru 2021, 10:12
Nic nie udało się ustalić. Można tylko zgadywać. Mi się wydaje, że te dźwięki mają coś wspólnego z procedurą rozgrzewania katalizatora i jego nową konstrukcją (GPF), która bardzo mocno tłumi przepływ gazów.
Zgłosiłem to na pierwszym przeglądzie w ASO oraz dołączyłem nagranie audio. Stwierdzili że to normalne i spowodowane jest normami emisji spalin, chodzi o szybsze nagrzewanie katalizatora czy gpf. Mistrz serwisu rozmawiał o tym ze mną dobre 20min i stwierdził że ma to samo. Mówił dość sensownie. Nie wiem, ale mnie to maksymalnie wpienia, wstyd go czasem odpalić a potem chodzi jak zegarek.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Spidek pisze:
30 mar 2022, 16:20
Felix pisze:
16 gru 2021, 10:12
Nic nie udało się ustalić. Można tylko zgadywać. Mi się wydaje, że te dźwięki mają coś wspólnego z procedurą rozgrzewania katalizatora i jego nową konstrukcją (GPF), która bardzo mocno tłumi przepływ gazów.
Zgłosiłem to na pierwszym przeglądzie w ASO oraz dołączyłem nagranie audio. Stwierdzili że to normalne i spowodowane jest normami emisji spalin, chodzi o szybsze nagrzewanie katalizatora czy gpf. Mistrz serwisu rozmawiał o tym ze mną dobre 20min i stwierdził że ma to samo. Mówił dość sensownie. Nie wiem, ale mnie to maksymalnie wpienia, wstyd go czasem odpalić a potem chodzi jak zegarek.
Na pewno ma to związek z GPF. Wszystkie silniki EA211 mają procedurę rozgrzewania katalizatora, jednak w 1.2 i 1.4 (nie miały GPF) podobne "efekty specjalne" nie występowały.

Spidek
Posty: 4
Rejestracja: 07 gru 2021, 18:24
Samochód: Passat b8
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Spidek »

Doszedłem do tego co wydaje ten dźwięk na zimnym po odpaleniu. Cięgno nastawnika turbiny ma luz i wpada w wibracje. Jak złapie go ręką to jest błoga cisza.
Obrazek

imageshack upload
Za ten post autor Spidek otrzymał podziękowanie:
konrut96 (01 wrz 2022, 21:11)
Ocena: 5.26%

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Spidek pisze:
28 cze 2022, 20:30
Doszedłem do tego co wydaje ten dźwięk na zimnym po odpaleniu. Cięgno nastawnika turbiny ma luz i wpada w wibracje. Jak złapie go ręką to jest błoga cisza.
Obrazek

imageshack upload
Może to wyrabia się po jakimś czasie, ja póki co nie mam tych odgłosów.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Spidek
Posty: 4
Rejestracja: 07 gru 2021, 18:24
Samochód: Passat b8
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Spidek »

/quote]
Może to wyrabia się po jakimś czasie, ja póki co nie mam tych odgłosów.
[/quote]

W srodku praktycznie tego nie słychać, ja przez rok tego nie slyszalem. Odpal i od razy wysiądź. Ja mam przebieg 26tyś

konrut96
Posty: 54
Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: konrut96 »

Cześć!
Nie chcę zakładać specjalnie tematu. Mam pytanie odnośnie przeglądu po 4 latach lub 60k km (mam 2018 r. i 54k km nalatane, pewnie stuknie równe 60k za miesiąc). Chodzi o to, że czeka mnie obowiązkowa wymiana świec przez ASO w listopadzie. Decydować się na ich świece czy kupić własne? Jeśli tak to jakiej firmy (pewnie Bosch)? Ma to sens (?), bo coś czuję, że jakby tak mieli zakładać moje to przy jakiejkolwiek awarii zaraz zwaliliby na mnie winę, bo "moje świece", ale no może się mylę ;P
PS. Zabrać im te "zużyte"?

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Generalnie jak masz jeszcze rok gwarancji, to nie wiele ryzykujesz, bo teoretycznie nic nie powinno sie stac.
Ale, ja planuje dociagnac do 4 roku na ich czesciach dla swietego spokoju. Od piatego bede mial swoje materiały, olej w DSG bede robil w specjalistycznym warsztacie, a nie w A S O.
Ja bym wział u nich.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

konrut96
Posty: 54
Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: konrut96 »

Cześć!
Dzisiaj byłem na przeglądzie po 4 latach/60k km, czyli wymiana świec. Przebieg 56 500km. Świece przywiozłem jednak swoje, bo kupiłem w Krakowie przy okazji jakoś. Świece NGK, VW, wszystko się zgadzało. W ASO za przegląd + robociznę przy świecach zapłaciłem 700zł. Dużo? Mało? 🤷‍♂️ Zużyte świece zabrałem ze sobą.
Oczywiście zgłosiłem, że auto mi się zamykało po trzaśnięciu drzwi bez używania kluczyka/pilota (oczywiście wcześniej OBDelevenem sprawdziłem błędy, więc byłem pewny + były kiedyś czytałem o tym). Wymienili mi silniczek drzwi kierowcy na gwarancji, bo mieli na stanie (uff, cud).
Przy okazji wyszło, że mam (jak to nazwał pan z aso) "zapocenie, różowy nalot na wężyku od spodu od płynu chłodniczego". Byłem lekko zdziwiony, zapytałem od czego to może być. Dostałem info, że póki nie jest to wyciek to na gwarancji nie naprawią. Trzeba tradycyjnie JEŹDZIĆ OBSERWOWAĆ. 😪 Jeżeli byłby wyciek, to wtedy by to sprawdzili i prawdopodobnie wina pompy wody, która bywała wadliwa w 1.4 TSI i się rozszczelniała. Faktycznie takie problemy bywały? W necie ciężko znaleźć. Mam jeszcze rok gwarancji. Ciekawe czy się to wysypie czy nie. 🤔
Ogólnie silnik git, skrzynia git, zawieszenie git, lubię to auto, ale jak tylko pojadę do ASO to mnie wku@#$ają swoją niemocą przez wymigującego się producenta.
A jeżeli chodzi o cięgno, które zgłaszałem, że się wyrobiło i mieli podkładki montować to oczywiście ni słychu, ni dychu (zgłoszone było początkiem września).

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

konrut96 pisze:
10 lis 2022, 15:49
Przy okazji wyszło, że mam (jak to nazwał pan z aso) "zapocenie, różowy nalot na wężyku od spodu od płynu chłodniczego". Byłem lekko zdziwiony, zapytałem od czego to może być. Dostałem info, że póki nie jest to wyciek to na gwarancji nie naprawią. Trzeba tradycyjnie JEŹDZIĆ OBSERWOWAĆ. 😪 Jeżeli byłby wyciek, to wtedy by to sprawdzili i prawdopodobnie wina pompy wody, która bywała wadliwa w 1.4 TSI i się rozszczelniała. Faktycznie takie problemy bywały? W necie ciężko znaleźć. Mam jeszcze rok gwarancji. Ciekawe czy się to wysypie czy nie. 🤔
Problem rozszczelniającej i zużywającej się przedwcześnie pompy w 1.4 TSI jest znany, ale nie jest jakiś nagminny...w oryginale VAG stosuje pompy kilku producentów, więc jak się komu trafi. Ale dobra wiadomość jest taka, że w tym silniku, pompa wody nie jest powiązana z rozrządem (znajduje się od strony skrzyni biegów) i wymiana jest nieskomplikowana. W 1.5 TSI pompa jest podobna, ale nie taka sama, więc trudno coś powiedzieć...


Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
konrut96 (10 lis 2022, 20:00)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ