A może właśnie dlatego, że początek produkcji i "choroby wieku dziecięcego" i w trakcie produkcji (to już 4 rok produkcji i tysiące, jeżeli nawet i nie setki tysięcy wyprodukowanych sztuk dla 3 marek koncernu VAG) na bieżąco poprawiali wszelkie zgłaszane przez użytkowników oraz serwisy problemy mechaniczne oraz elektroniczne (sławny kangurek).
Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 2399
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1170 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Właśnie sprawdziłem i wygłuszenie ściany grodziowej od strony silnika zmieniali zastanawiająco dużo razy.
W ETKA występuje w sumie 6 wersji, w zależności od rocznika.
Ostatnia zmiana była w październiku 2019. I tu ciekawostka - ten sam numer katalogowy występuje również dla... Arteona.
Ciekawe czy zmieniali coś w rozmieszczeniu otworów, czy pasowałaby 1:1 do mojego samochodu?
Wygłuszenie wewnętrzne występuje w dwóch wersjach (+LHD), ale nie widzę różnic, tzn. nie jest opisane, że np. zmiana wystąpiła w danym czasie.
Tak czy siak wydaje mi się, że to może tłumaczyć nasze zupełnie odmienne doświadczenia w zakresie głośności silnika.
W ETKA występuje w sumie 6 wersji, w zależności od rocznika.
Ostatnia zmiana była w październiku 2019. I tu ciekawostka - ten sam numer katalogowy występuje również dla... Arteona.
Ciekawe czy zmieniali coś w rozmieszczeniu otworów, czy pasowałaby 1:1 do mojego samochodu?
Wygłuszenie wewnętrzne występuje w dwóch wersjach (+LHD), ale nie widzę różnic, tzn. nie jest opisane, że np. zmiana wystąpiła w danym czasie.
Tak czy siak wydaje mi się, że to może tłumaczyć nasze zupełnie odmienne doświadczenia w zakresie głośności silnika.
-
- Posty: 2399
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1170 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jeżeli aż tak bardzo przeszkadza Ci ten hałas, to każdy solidny i z doświadczeniem instalator audio zrobi bez problemu wygłuszenie po stronie kabiny. Są także takie maty odporne na podwyższoną temperaturę. Będzie to kosztowało kilka setek, ale jeżeli jesteś tak bardzo na to wyczulony, to tak uzyskana cisza jest bezcenna.Felix pisze: ↑13 lip 2021, 14:42Właśnie sprawdziłem i wygłuszenie ściany grodziowej od strony silnika zmieniali zastanawiająco dużo razy.
W ETKA występuje w sumie 6 wersji, w zależności od rocznika.
Ostatnia zmiana była w październiku 2019. I tu ciekawostka - ten sam numer katalogowy występuje również dla... Arteona.
Ciekawe czy zmieniali coś w rozmieszczeniu otworów, czy pasowałaby 1:1 do mojego samochodu?
Wygłuszenie wewnętrzne występuje w dwóch wersjach (+LHD), ale nie widzę różnic, tzn. nie jest opisane, że np. zmiana wystąpiła w danym czasie.
Tak czy siak wydaje mi się, że to może tłumaczyć nasze zupełnie odmienne doświadczenia w zakresie głośności silnika.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Przeszkadza mi, bo ten dźwięk nie dość że jest głośny, to jest po prostu nieprzyjemny. Już Ibiza 1.2 TSI EA111 (CBZB) brzmi lepiej, Leon 1.4 też brzmiał lepiej.Misiek pisze: ↑13 lip 2021, 23:15Jeżeli aż tak bardzo przeszkadza Ci ten hałas, to każdy solidny i z doświadczeniem instalator audio zrobi bez problemu wygłuszenie po stronie kabiny. Są także takie maty odporne na podwyższoną temperaturę. Będzie to kosztowało kilka setek, ale jeżeli jesteś tak bardzo na to wyczulony, to tak uzyskana cisza jest bezcenna.
Nie wiem czy to wina filtra cząstek stałych, czy czegoś innego, ale ten dźwięk jest wkurzający.
Natomiast nie chcę ingerować w samochód w ten sposób. W tym momencie wkurza mnie on na tyle, że nie wiem czy go nie sprzedać i kupić coś innego...
-
- Posty: 2399
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1170 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Całkowicie Cię rozumiem - każdy jest czuły (czytaj : wyczulony lub nawet przeczulony) na inne dźwięki. Weźmy dla przykładu mnie - odgłosy mojego aktualnego diesla są dla mnie nie do zaakceptowania, bez względu na zakres obrotów, do tego jeszcze ta bardzo głośna turbina (od samego początku, więc to nie awaria). Tak samo nienawidzę odgłosów pracującego odkurzacza (głownie jak ktoś odkurza, bo jak samemu, to już nie tak bardzo), w zasadzie chyba każdego.Felix pisze: ↑14 lip 2021, 15:41Przeszkadza mi, bo ten dźwięk nie dość że jest głośny, to jest po prostu nieprzyjemny. Już Ibiza 1.2 TSI EA111 (CBZB) brzmi lepiej, Leon 1.4 też brzmiał lepiej.Misiek pisze: ↑13 lip 2021, 23:15Jeżeli aż tak bardzo przeszkadza Ci ten hałas, to każdy solidny i z doświadczeniem instalator audio zrobi bez problemu wygłuszenie po stronie kabiny. Są także takie maty odporne na podwyższoną temperaturę. Będzie to kosztowało kilka setek, ale jeżeli jesteś tak bardzo na to wyczulony, to tak uzyskana cisza jest bezcenna.
Nie wiem czy to wina filtra cząstek stałych, czy czegoś innego, ale ten dźwięk jest wkurzający.
Natomiast nie chcę ingerować w samochód w ten sposób. W tym momencie wkurza mnie on na tyle, że nie wiem czy go nie sprzedać i kupić coś innego...
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- tomal218
- Posty: 917
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Filtr powietrza K&N zmienia klank silnika i nie za milionyFelix pisze: ↑14 lip 2021, 15:41Przeszkadza mi, bo ten dźwięk nie dość że jest głośny, to jest po prostu nieprzyjemny. Już Ibiza 1.2 TSI EA111 (CBZB) brzmi lepiej, Leon 1.4 też brzmiał lepiej.Misiek pisze: ↑13 lip 2021, 23:15Jeżeli aż tak bardzo przeszkadza Ci ten hałas, to każdy solidny i z doświadczeniem instalator audio zrobi bez problemu wygłuszenie po stronie kabiny. Są także takie maty odporne na podwyższoną temperaturę. Będzie to kosztowało kilka setek, ale jeżeli jesteś tak bardzo na to wyczulony, to tak uzyskana cisza jest bezcenna.
Nie wiem czy to wina filtra cząstek stałych, czy czegoś innego, ale ten dźwięk jest wkurzający.
Natomiast nie chcę ingerować w samochód w ten sposób. W tym momencie wkurza mnie on na tyle, że nie wiem czy go nie sprzedać i kupić coś innego...
oso soplón !!!
-
- Posty: 1076
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Tak fajny filtr mam taki w swojej Ateca już przeszło 2 lata silnik brzmi bardziej rasowo , ale trzeba pamiętać, że podnosi też minimalnie poziom hałasu.tomal218 pisze: ↑15 lip 2021, 6:18Filtr powietrza K&N zmienia klank silnika i nie za milionyFelix pisze: ↑14 lip 2021, 15:41Przeszkadza mi, bo ten dźwięk nie dość że jest głośny, to jest po prostu nieprzyjemny. Już Ibiza 1.2 TSI EA111 (CBZB) brzmi lepiej, Leon 1.4 też brzmiał lepiej.Misiek pisze: ↑13 lip 2021, 23:15Jeżeli aż tak bardzo przeszkadza Ci ten hałas, to każdy solidny i z doświadczeniem instalator audio zrobi bez problemu wygłuszenie po stronie kabiny. Są także takie maty odporne na podwyższoną temperaturę. Będzie to kosztowało kilka setek, ale jeżeli jesteś tak bardzo na to wyczulony, to tak uzyskana cisza jest bezcenna.
Nie wiem czy to wina filtra cząstek stałych, czy czegoś innego, ale ten dźwięk jest wkurzający.
Natomiast nie chcę ingerować w samochód w ten sposób. W tym momencie wkurza mnie on na tyle, że nie wiem czy go nie sprzedać i kupić coś innego...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Gdyby to było takie proste
Może się mylę, ale odnoszę wrażenie, że ten nieprzyjemny dźwięk silnika pochodzi z wydechu, a konkretnie jest efektem zastosowania filtra cząstek stałych. Prawdopodobnie stąd późniejsze zmiany w wygłuszeniu ściany grodziowej. Pierwotnie wrzucili to samo co dla 1.4, ale się nie sprawdziło.
Oczywiście to tylko moje przypuszczenia.
1.4 które Wy macie brzmiało akurat całkiem normalnie i przede wszystkim było dużo cichsze niż 1.5 z GPF. Miałem 1.4 w ogólnie gorzej wyciszonym Leonie 5F, więc mam bezpośrednie porównanie.
Może się mylę, ale odnoszę wrażenie, że ten nieprzyjemny dźwięk silnika pochodzi z wydechu, a konkretnie jest efektem zastosowania filtra cząstek stałych. Prawdopodobnie stąd późniejsze zmiany w wygłuszeniu ściany grodziowej. Pierwotnie wrzucili to samo co dla 1.4, ale się nie sprawdziło.
Oczywiście to tylko moje przypuszczenia.
1.4 które Wy macie brzmiało akurat całkiem normalnie i przede wszystkim było dużo cichsze niż 1.5 z GPF. Miałem 1.4 w ogólnie gorzej wyciszonym Leonie 5F, więc mam bezpośrednie porównanie.