Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

VVojteck pisze:
02 mar 2021, 18:15
Felix pisze: W mieście jest tragedia. W Leonie RAZ przez ponad 4 lata widziałem spalanie w mieście 10 l/100km. To było w trakcie potwornych korków, w których 10km "jechałem" ponad 2 godziny. Zwykle było to 6-7 l/100km w zależności od warunków.
W Atece zwykle widzę 10 (normalne warunki) do 12 l/100km (krótkie trasy). Czasami zdarza się 9 l/100km w wyjątkowo sprzyjających warunkach.
Przy średniej 5km/h Leon spalił tylko 10 litrów? Bez przesady.

Natomiast spalanie w mieście to kwestia nogi i warunków. Ja w 2.0 tsi rzadko wychodzę ponad 10 litrów na stałej trasie miejskiej - zwykle mam wtedy średnią poniżej 24 km/h. Nie używam ss.
Tak, tyle spalił. To był jeden jedyny raz, kiedy widziałem takie spalanie w tym samochodzie. Poza tym przypadkiem NIGDY nie pokazał 10 lub więcej l/100km.
Co do nogi, to Atecą jeżdżę spokojniej niż Leonem. Generalnie w tym samochodzie mam raczej lekką nogę i staram się jeździć płynnie i oszczędnie. Niestety na spalanie jakoś specjalnie się to nie przekłada...
Rafiner pisze:
02 mar 2021, 18:46
Felix nie załamuj mnie. Ja mam spalanie 5-5.5 jak jadę po drogach krajowych 50-90 km/h. Jak jechałem zeszłego roku przez Słowację do Miszkolca drogami zwykłymi zgodnie z przepisami, to przed wjazdem na autostradę po 270km miałem 4.8 l/100km, gdzie szwagier miał w octavii 1.6tdi 4.2. Silnik 1.5 jest bardzo oszczędny w stosunku do osiągów. W mieście mam 8-10 l, na autostradzie na tempomacie 7,5-8 l.
No to mogę tylko zazdrościć. Moja pali tak, jak napisałem wyżej.
Tak zupełnie szczerze, to przypuszczam że to wina trzymających hamulców z tyłu. Natomiast serwis ma to w głębokim poważaniu - oczywiście usterki nie stwierdza, nie mówiąc już o bzdurach typu "przejrzeliśmy układ paliwowy i wszystko jest ok". Według serwisu wszystko jest ok i tak ma być. No to skoro niby według serwisu tak ma być, to JA nie mogę powiedzieć, żeby 1.5 było oszczędne. Wręcz przeciwnie...



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: piotrzet »

Nie mam Ateci tylko Leona ale również nigdy nie udało mi się spalić według komputera więcej niż 10 litrów. Średnią długookresową mam 7

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Felix może to wynika z tego, ze mam dopiero 11 tys km i wszystko praktycznie nowe. Ponadto często jest ACT aktywne. No i jest dużo żeglowania. Skrzynia przy byle okazji luzuje.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: JACA »

Felix pisze:
03 mar 2021, 10:11
Tak zupełnie szczerze, to przypuszczam że to wina trzymających hamulców z tyłu
Sprawdź po jeździe czy felgi lub tarcze są ciepłe. Tylko nie po jakimś mocnym hamowaniu, bo się oparzysz dotykając tarczy hamulcowej.
--
Jaca

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Rafiner pisze:
03 mar 2021, 21:22
Felix może to wynika z tego, ze mam dopiero 11 tys km i wszystko praktycznie nowe. Ponadto często jest ACT aktywne. No i jest dużo żeglowania. Skrzynia przy byle okazji luzuje.
U mnie takie spalanie jest od początku. ACT włącza się rzadko, ale pewnie własnie ze względu na hamulce. Działanie ACT uzależnione jest od zapotrzebowania na moment obrotowy silnika. Jeżeli są dodatkowe opory, których być nie powinno, to będzie się włączał rzadziej, bo żeby pokonać te opory potrzebny jest moment...
Widziałem, że u niektórych ACT potrafi się włączyć przy 100km/h i więcej. U mnie 80 to max, przy sprzyjającym wietrze. Raz widziałem ACT przy 90, ale z lekkiej górki. Oczywiście według serwisu to normalne :)
JACA pisze:
03 mar 2021, 22:33
Felix pisze:
03 mar 2021, 10:11
Tak zupełnie szczerze, to przypuszczam że to wina trzymających hamulców z tyłu
Sprawdź po jeździe czy felgi lub tarcze są ciepłe. Tylko nie po jakimś mocnym hamowaniu, bo się oparzysz dotykając tarczy hamulcowej.
Sprawdzam :)
Felgi ciepłe nie są, tarcze tak. Natomiast wiem z doświadczenia, że problem z trzymaniem hamulców, nawet niewielki, może mieć duży wpływ na spalanie. Kiedyś miałem taki problem z Carismie. Tam były bębny z tyłu, które nie miały żadnego odprowadzenia pyłu. Po jakimś czasie pojawiał się problem i spalanie wzrastało z 10 na 12l. "Wystarczyło" zdjąć bębny i wyczyścić wszystko i nagle magicznie spalanie wracało na 10l (po mieście). Koła nigdy się nie grzały.
U wulkanizatora zauważyłem, że tylne koła w Atece nie obracają się swobodnie, w przeciwieństwie do wcześniejszego Leona 5F. Oczywiście mówimy o 2WD, czyli odpada wpływ dyferencjału. Stąd moje przypuszczenie, że to mogą być hamulce.
Ale tak jak mówię - według serwisu wszystko jest ok i oczywiście wszystkie samochody tak mają, a spalanie jest zupełnie normalne :)
Za ten post autor Felix otrzymał podziękowanie:
Misiek (05 mar 2021, 2:17)
Ocena: 5.26%

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2021, 18:06
Lokalizacja: mazowieckie
Samochód: Ateca (RM21)
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Jarek »

Tak czytam z ciekawością wątek i się zastanawiam, czy u mnie jest ACT czy nie? Ateca z tego roku 1.5 TSI. Podpowiedzcie proszę.
Ateca 1.5 TSI X-Perience, 150 KM, DSG7

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Felix pisze:
04 mar 2021, 11:47
U wulkanizatora zauważyłem, że tylne koła w Atece nie obracają się swobodnie, w przeciwieństwie do wcześniejszego Leona 5F. Oczywiście mówimy o 2WD, czyli odpada wpływ dyferencjału. Stąd moje przypuszczenie, że to mogą być hamulce.
Ale tak jak mówię - według serwisu wszystko jest ok i oczywiście wszystkie samochody tak mają, a spalanie jest zupełnie normalne :)
To czy hamulce trzymają czy nie, stosunkowo łatwo ogarnąć organoleptycznie. Sprawdź czy auto stacza się swobodnie z bardzo niewielkiego pochylenia, czy musisz trzymać hamulec na światłach. Na poziomej ,twardej nawierzchni auto "na luzie" (N) powinno dać się swobodnie przepchnąć, a jeżeli trudno Ci to ocenić, podjedź do jakiegoś warsztatu zajmującego się hamulcami, zawieszeniem i za 20 PLN-ów mechanik z doświadczeniem, po podniesieniu auta oceni stan hamulców w 5 minut. Na osi nienapędzanej nie ma z tym problemu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Eleonor »

@sailor 88
Czy to co jest w OBD11 "suszenie tarcz" jest to inaczej kilka gotowych ustawień odstępu klocków od tarczy ?
Ustawione jest chyba na ,,średnio,, - jeśli zmienimy na ,,mała,, to odstęp się zwiększy ?

Tak to działa ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 229
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Walt »

Felix pisze:
04 mar 2021, 11:47
Oczywiście mówimy o 2WD, czyli odpada wpływ dyferencjału.
To, że nie ma napędu to nie znaczy ze nie ma dyferencjału. Gdyby go nie było to byś nie skręcił. Do tego Ateca ma dyfer o ograniczonym uślizgu więc nie wykluczałbym jego wpływu na opór toczenia koła.
Ale zaznaczam - ekspertem nie jestem 😉
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

rafikowicz
Posty: 39
Rejestracja: 17 lut 2019, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca MY21 Xperience 1.5 TSI MT6 Rodium
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: rafikowicz »

Jarek pisze:
04 mar 2021, 12:31
Tak czytam z ciekawością wątek i się zastanawiam, czy u mnie jest ACT czy nie? Ateca z tego roku 1.5 TSI. Podpowiedzcie proszę.
Z tego co wiem każde 1.5 TSI od początku produkcji ma wbudowany system ACT.
Możesz zaobserwować aktywowanie systemu, gdy w górnej części wirtualnego kokpitu podczas jazdy wyświetla się ikonka "eco". Można też wyświetlić podgląd chwilowego spalania i również pojawia się napis bodajże "tryb 2-cylindrowy" ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ