Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Jestem umówiony na upgrade softu w ten piątek. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niestety serwis o mnie nie pamiętał i musiałem się upominać i sam im powiedzieć, że zgłaszałem problemy i żeby sprawdzili TPI, czy jest już nowy soft.



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

szczekas pisze:
22 maja 2019, 20:13
Też jestem ciekawy rozwoju wydarzeń. Chociaż szczerze wątpię, że wystarczy mała aktualizacja... Wygląda na grubszą wpadkę.
A VAG nie lubi się przyznawać do błędów :D
Też uważam ,że VAG coś ukrywa w kwestii tego silnika :(
Na pocieszenie dla wszystkich niezadowolonych z 1.5 TSI ;)
Super francuskie silniki z turbinami... :?
https://www.francuskie.pl/pilne-ponad-4 ... m-1-2-tce/
...to jest dopiero afera :roll:

jodrak
Posty: 25
Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
Samochód: Seat
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: jodrak »

Dziś dzwoniłem do serwisu seata w Bydgoszczy odnośnie nowego softu nic nie wiedzą narazie nie mają. W którym to serwisie jesteście umówieni na wgranie nowego softu?

arbal
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2018, 12:16
Lokalizacja: Toruń
Samochód: Ateca 1.5 TSI Style
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: arbal »

W Toruniu też cisza.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Ja zgłaszałem w Volkswagen Centrum Wrocław.
Jest TPI na brak reakcji na pedał gazu. Oczywiście w TPI jest to ładniej nazwane (coś w stylu "słaba reakcja na gaz").
W każdym razie brak reakcji to usterka, którą trzeba zgłaszać i naciskać w razie czego, żeby poszukali TPI.

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Teo »

Na jednym z forów zagranicznych przeczytalem, ze ktos zauwazyl, ze czesc o nazwie "engine head" ma od chyba 1 marca zmieniony "part number". I ze od tego czasu nie pojawiaja sie juz Ateki z problemem ze skakaniem... Pytanie, czy ktos jest to w stanie zweryfikowac, ze rzeczywiscie jakas wazna czesc silnika zmienila numer czesci... ? Bo w takim razie mozna uznac, ze faktycznie naprawy tej sytuacji softem to nieporozumienie.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Teo pisze:
07 cze 2019, 16:41
Na jednym z forów zagranicznych przeczytalem, ze ktos zauwazyl, ze czesc o nazwie "engine head" ma od chyba 1 marca zmieniony "part number". I ze od tego czasu nie pojawiaja sie juz Ateki z problemem ze skakaniem... Pytanie, czy ktos jest to w stanie zweryfikowac, ze rzeczywiscie jakas wazna czesc silnika zmienila numer czesci... ? Bo w takim razie mozna uznac, ze faktycznie naprawy tej sytuacji softem to nieporozumienie.
Według Twojego opisu chodzi o kompletną głowicę silnika z zaworami (engine head). I rzeczywiście jest w katalogu części zamiennych wzmianka, że zmieniono numer katalogowy głowicy, czyli wycofano dotychczasowy model<05E103063FX> i wprowadzono nowy model<05E103264AX>tyle, że było to w 2018 roku! Bo w katalogu stoi: wycofano w dniu 01/03/2018, użyj jako części zastępczej...
Występuje też do tego silnika głowica o numerze<05E103063F>, ale ta wersja nie została zmieniona od początku produkcji.

Obrazek

Sprawdziłem w Skodzie Karoq, to samo, tylko inna data:

Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

Odkopę temat VTG w 1.5 tsi, podobno według niektórych z Was wersja 150KM ma zwykłe Turbo, to dlaczego według Kolegów z LeonClub ETKA pokazuje przy silniku DADA 150KM kolektory z Turbo podobno dedykowany do VTG?

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Co to znaczy "kolektory z turbo"?
W silnikach EA211 kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą, a turbosprężarka jest osobną częścią, która jest do tej głowicy zamontowana.
Kolektor był częścią turbosprężarki w silnikach EA111.
W tym silniku jest zwykłe turbo. Nie "według niektórych z nas", ale również według inżynierów VW. Przeczytaj proszę artykuł, o którym pisałem wcześniej. Tam jest to napisane wprost. Potem wejdź jeszcze na forum Kuraka i w wątku o 1.5 znajdź post Marcina, który pokazuje fotki turbin z wersji 130KM i 150KM.
W 150KM nie mogli zastosować VTG, ze względu na temperaturę spalin (ok. 200 stopni wyższa względem 130KM). Ale też nie musieli, bo 150KM nie pracuje w cyklu Millera. VW nawet wyjaśniał, że zastosowanie VTG miało na celu podniesienie ciśnienia doładowania na niskich obrotach, co jest potrzebne do utrzymania ładunku w cylindrze w czasie, kiedy zaczyna się suw sprężania, a zawory dolotowe są jeszcze otwarte (charakterystyczne dla cyklu Millera właśnie). Wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym stawia opór ładunkowi cylindra, który jest wypychany z powrotem do kolektora ssącego, przez poruszający się w górę tłok.
Chyba bardziej obrazowo już nie umiem wyjaśnić.
W wiki też jest to wyjaśnione. Tylko tam jest mowa o kompresorze, a że VW z kompresorami się nie lubi, to musieli zastosować turbinę VTG.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Silnik_Millera
Ostatnio zmieniony 08 cze 2019, 9:15 przez Felix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

https://leonclub.pl/forum/viewtopic.php ... na#p754721

Na dole strony pod w/w linkiem jest post Kolegi MiroA3, który według ETKA sprawdził i twierdzi, że modele M19 zarówno DADA i DACA mają VTG, natomiast poprzednie modele DADA 150KM miały turbo z wastegate.

Kolego Felix poprostu chcę wyjaśnić, ponieważ kiedyś sądziłem, że wszystkie EA211 1.5TSi mają VTG, potem nawet mnie przekonały Twoje wyjaśnienia i teraz pojawiła się nowa teoria, możesz sprawdzić i się odnieść/?

ODPOWIEDZ