Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Frodo pisze:
04 mar 2021, 12:02
Z tego co pamiętam można w OBD11 ustawić poziom "suszenia tarcz". Może to by pomogło... Daj znać! ;)
Dzięki za sugestię, ale to chyba nie to. Problem wygląda na bardziej mechaniczny.
sailor 88 pisze:
04 mar 2021, 12:55
To czy hamulce trzymają czy nie, stosunkowo łatwo ogarnąć organoleptycznie. Sprawdź czy auto stacza się swobodnie z bardzo niewielkiego pochylenia, czy musisz trzymać hamulec na światłach. Na poziomej ,twardej nawierzchni auto "na luzie" (N) powinno dać się swobodnie przepchnąć, a jeżeli trudno Ci to ocenić, podjedź do jakiegoś warsztatu zajmującego się hamulcami, zawieszeniem i za 20 PLN-ów mechanik z doświadczeniem, po podniesieniu auta oceni stan hamulców w 5 minut. Na osi nienapędzanej nie ma z tym problemu.
Tak, wiem że łatwo. I stąd też moje takie, a nie inne wnioski ;)
Samochód nie stacza się z niewielkiego pochylenia, a na podnośniku czuć leciutki opór przy obracaniu tylnego koła i nie kręci się ono tak swobodnie, jak powinno.
I teraz pytanie za 100 punktów: jak serwis ma to w d..., to olać, czy robić hamulce samemu, na swój koszt. W nowym samochodzie na gwarancji. Czy szarpać się z nimi i robić jakieś ekspertyzy?
Właśnie to jest największy problem - wiem, że coś jest nie tak, ale nie mam czasu ani ochoty się z nimi szarpać o to. I wkurza mnie to niemiłosiernie, że jestem zdany na łaskę jakiegoś pana Kazia, który jak wyrocznia określa co wadą jest, a co nie. Oczywiście większość rzeczy wadami nie jest, bo się panu Kaziowi nie chce. A innych serwisów w okolicy nie ma.
Ogólnie to jest dramat. Po 2 latach udało mi się w końcu UDOWODNIĆ serwisowi, że nie mam omamów i na nierównościach w moim samochodzie coś dzwoni w okolicach zawieszenia. Wcześniej przez 2 lata "nic nie słyszeli". Musiałem WYMUSIĆ jazdę próbną DWOMA Atecami, żeby mogli porównać. Bo przecież według nich to normalne, że dzwoni i stuka... Okazało się, że był... luz na jarzmie zacisku hamulcowego. Po wymianie cisza.
sailor 88 pisze:
04 mar 2021, 13:57
Walt pisze:
04 mar 2021, 13:20
To, że nie ma napędu to nie znaczy ze nie ma dyferencjału. Gdyby go nie było to byś nie skręcił. Do tego Ateca ma dyfer o ograniczonym uślizgu więc nie wykluczałbym jego wpływu na opór toczenia koła.
Ale zaznaczam - ekspertem nie jestem 😉
Tak, ale w przypadku napędu 2WD, tylne koła są osadzone tylko na piastach i nie mają łączności z układem napędowym, więc zawsze obracają się swobodnie.
Dokładnie tak. Wydawało mi się oczywiste, że mówię o tylnym dyferencjale. Ale może nie powiedziałem tego dość jasno?
Rafiner pisze:
04 mar 2021, 15:10
Poza tym sprawdzę przy jakiej prędkości mi włącza się ACT, ale zdaje mi się, że nawet ponad 100 km/h. Nie dam sobie niczego uciąć, ale zdaje się że jadąc 120 km/h S7 widziałem Eko na tablicy.
No to ja musiałbym jechać z DUŻEJ góry, żeby mi się włączył przy takiej prędkości... Ale nie wiem, nigdy nie widziałem ACT powyżej 90km/h. Co ciekawe, PODOBNO serwisowi się udało, jak im to zgłosiłem. Jak? Nie wiem, ale chyba zaangażowana w to była jednak góra :)
Rafiner pisze:
04 mar 2021, 16:44
VVojteck pisze:
04 mar 2021, 15:40
Co to znaczy? Co to są naodbijane klocki?
Normalnie ślad kształtu klocka na tarczy. Jakby ktoś przyłożył klocek i go obrysował i tak w około. Pewnie powstaje to po nocy lub weekendzie jak auto stoi z zaciśniętymi klockami.
mczelny2401 pisze:
04 mar 2021, 16:41
U mnie po zimie też zmasakrowane tarcze na tyle ale moim zdaniem to nie wina Autohold a elektrycznego hamulca postojowego
Tak, tylko to Autohold zaciąga hamulec.
A czym różni się autohold od trzymania nogi na hamulcu na postoju i elektryczny postojowy od ręcznego?
Efekt będzie taki sam. Różnica taka, że wiele osób nie zaciąga ręcznego na postoju, a teraz elektryka robi to za nich.
Ja zawsze zaciągam ręczny.
No chyba, że tarcze są z gumy, a siła elektrycznego ręcznego za duża i klocek "wbija" się w tarczę.



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Felix pisze:
05 mar 2021, 11:55
Tak, wiem że łatwo. I stąd też moje takie, a nie inne wnioski ;)
Samochód nie stacza się z niewielkiego pochylenia, a na podnośniku czuć leciutki opór przy obracaniu tylnego koła i nie kręci się ono tak swobodnie, jak powinno.
I teraz pytanie za 100 punktów: jak serwis ma to w d..., to olać, czy robić hamulce samemu, na swój koszt. W nowym samochodzie na gwarancji. Czy szarpać się z nimi i robić jakieś ekspertyzy?
Ja spróbowałbym jeszcze jednego...mianowicie można cofnąć tłoki w cylinderkach hamulcowych programowo, tak jak robi się to w czasie wymiany tylnych klocków w zaciskach z elektrycznym ręcznym. Wykonałbym taką procedurę kilka razy za pomocą np: OBD11, bez rozbierania czegokolwiek, może to spowoduje lepsze, właściwe ustawienie pary trącej.

Tu masz procedurę:

...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Tomektr
Posty: 99
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Tomektr »

W OBD11 jest gotowy program do otwierania zacisków i nie pobiera on kredytów

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Tomektr pisze:
06 mar 2021, 8:06
W OBD11 jest gotowy program do otwierania zacisków i nie pobiera on kredytów
Zgadza się, wcześniej trzeba było "ręcznie", teraz jest gotowa procedura w zakładce Aplikacje.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: geranium »

a jak to wszystko ma się do "procedury suszenia zacisków" ?

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: geranium »

geranium pisze:
06 mar 2021, 13:01
a jak to wszystko ma się do "procedury suszenia zacisków/hamulca/tarcz" ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

geranium pisze:
06 mar 2021, 13:01
a jak to wszystko ma się do "procedury suszenia zacisków" ?
Nijak się ma ;) ...to dwie różne rzeczy, suszenie tarcz hamulcowych w deszczu to automatycznie uruchamiana procedura (czujnik deszczu) poprawiająca skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo, natomiast cofanie tłoczków w zaciskach to procedura warsztatowa, uruchamiana na żądanie przy pomocy dedykowanego interfejsu diagnostycznego (VAS, VCDS, OBD11) przed wymianą klocków na tylnej osi.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Tomektr pisze:
06 mar 2021, 8:06
W OBD11 jest gotowy program do otwierania zacisków i nie pobiera on kredytów
Czyli bez OBD11 sam klocków nie wymienię, a mechanik też musi kompa mieć. Sie porobiło.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

No musi. Dzisiaj takie czasy że mechanika bez kompa to lepiej omijać.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: geranium »

sailor 88 pisze:
06 mar 2021, 19:57
geranium pisze:
06 mar 2021, 13:01
a jak to wszystko ma się do "procedury suszenia zacisków" ?
Nijak się ma ;) ...to dwie różne rzeczy, suszenie tarcz hamulcowych w deszczu to automatycznie uruchamiana procedura (czujnik deszczu) poprawiająca skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo, natomiast cofanie tłoczków w zaciskach to procedura warsztatowa, uruchamiana na żądanie przy pomocy dedykowanego interfejsu diagnostycznego (VAS, VCDS, OBD11) przed wymianą klocków na tylnej osi.
chodziło mi raczej o posty o zużyciu klocków/tarcz i odbicia klocków na tarczy..

nigdy czegoś takiego u siebie nie widziałem
z jaką siłą musi ściskać coś tarczę aby pozostawiło odcisk ? (nie chodzi o znak i przyrdzewieniu tarcz po dłuższym postoju)

PS chyba że dla kogoś odcisk i "pieczątka" pozostawiona po klocku to to samo?

ODPOWIEDZ