Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

Uważam, że jak ktoś jeździ spokojnie to nawet nie sprawdza oleju, a i jak jest na minimum to mu kontrolka nie zaswieci że małe ciśnienie, ale jak po 11kkm od wymiany oleju depniecie mocniej i trochę dłużej, to silnik w końcu zgłosi małe ciśnienie oleju i na bagnecie zobaczymy olej w polu C tj poniżej minimum.

U mnie po 11kkm dolalem 200ml 0W20, gdybym nie zajrzał i zmienił to też bym nie wiedział, ale ze zmianę zrobię po 15kkm to się okazało że olej był w dolnej części pola B

Między dolną częścią a połową pola B na bagnecie to ok 200-300ml oleju



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.

Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

1.5TSi 96kW 131KM, po wymianie oleju po 15000km, w Infotainment ustawiono interwał wymiany na 26500km lub 645 dni. Normalne, że znowu zmienię za 15000km ale wymiana fabryczna to nie co 30000km tylko 26500km, bynajmniej u mnie.

Każdy może sobie wejść w infotaiment i zakładce Przeglądy sprawdzić ile czasu zostało do wymiany oleju.

W listopadzie kolejny przegląd całego auta👉😉👍

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: dario37 »

Rafiner pisze:
20 lut 2020, 21:28
Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.

Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Szwagierka ma 1.5 tsi,przebieg ok.8 tysi,zapaliła się kontrolka oleju,na bagnecie faktycznie dużo poniżej.Trochę dziwne.Ja przez 3 lata nie dolałem nic.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

dario37 pisze:
17 sie 2020, 13:28
Rafiner pisze:
20 lut 2020, 21:28
Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.

Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Szwagierka ma 1.5 tsi,przebieg ok.8 tysi,zapaliła się kontrolka oleju,na bagnecie faktycznie dużo poniżej.Trochę dziwne.Ja przez 3 lata nie dolałem nic.
U mnie bez zmian 3 dolewka była 0,5l co ok 13tys km prawie jak w zegarku zawsze sygnalizuje.

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: dario37 »

Amadeusz pisze:
17 sie 2020, 13:32
dario37 pisze:
17 sie 2020, 13:28
Rafiner pisze:
20 lut 2020, 21:28
Dzięki za info, będę się przyglądał. Ja patrzę na olej raz na 2 miesiące jak dolewam płynu do sprysków, przy okazji przeglądnę resztę. Stąd już sprawdzałem ze 2 razy.

Mi Octavia brała olej jak butowałem i gnałem po autostradach, przy spokojnej jeździe nic. Stąd moje zdziwienie.
Szwagierka ma 1.5 tsi,przebieg ok.8 tysi,zapaliła się kontrolka oleju,na bagnecie faktycznie dużo poniżej.Trochę dziwne.Ja przez 3 lata nie dolałem nic.
U mnie bez zmian 3 dolewka była 0,5l co ok 13tys km prawie jak w zegarku zawsze sygnalizuje.
Czyli normal?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

U mnie tak

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

VW twierdzi, że obecnie podobno już na szczęście problem kangura w 1.5 TSI nie występuje dzięki zmianie oprogramowania silnika ;)
Czy aby na pewno :?:
https://youtu.be/A7KBIcn45CQ?t=427

https://www.motofakty.pl/artykul/silnik ... yczna.html

Bardzo jestem ciekaw opinii użytkowników Seata Ateca 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG 7
czy podczas energicznego ruszania z miejsca występuje jeszcze problem szarpania tego silnika :?
Chciałem odbyć jazdę testową Ateką FL ale ten silnik na razie jest niedostępny u mojego Dealera :(
Pytam bo końcem roku prawdopodobnie będziemy chcieli zmieniać Żony VW T-Cross 1.0TSI DSG7 na większego Seata.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2020, 11:40 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Teo »

chris pisze:
20 wrz 2020, 9:49
VW twierdzi, że obecnie problem kangura 1.5 TSI podobno już na szczęście nie występuje dzięki zmianie oprogramowania silnika ;)
Czy aby na pewno :?:
https://youtu.be/A7KBIcn45CQ?t=427

https://www.motofakty.pl/artykul/silnik ... yczna.html

Bardzo jestem ciekaw opinii użytkowników Seata Ateca 1.5 TSI ale ze skrzynią DSG 7
czy podczas energicznego ruszania z miejsca występuje jeszcze problem szarpania tego silnika :?
Chciałem odbyć jazdę testową Ateką FL ale ten silnik na razie jest niedostępny u mojego Dealera :(
Pytam bo końcem roku prawdopodobnie będziemy chcieli zmieniać Żony VW T-Cross 1.0TSI DSG7 na większego Seata.
WOW... Na filmie jest wprost informacja, ze kangur nadal wystepuje. Chociaz to co tu jest opisywane jako "kangur" to byl tylko jeden z kilku idiotycznych zachowan mojego silnika z oddanego auta.
Moje podejscie jest nieprofesjonalne, oparte tylko na odczuciach, ale ja bym 1.5 TSI nie bral. Dlaczego? Zobaczcie historie silnika 2.0. Dopiero chyba 5 generacja zostala uznana za idealną, a którą tu mamy generacje 1.5 ? Wedlug mnie, gdyby problem dalo si eusunac, usuneli by od razu. Jesli ne potrafia go usunac, to znaczy, ze sprawa jest powazna i tyle.

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

Trzeba zaznaczyć że silników o poj 1.5tsi w gamie VAGa są dwa rodzaje:
👉
1.5tsi DADA 150KM który miał spore problemy np. w Suvach Skody i Seata i innych również, gdzie VW przygotował nowy soft, który miał to wyeliminować
oraz
👉
1.5tsi DACA 131KM który znacznie lepiej radzi sobie z tzw efektem kolysania, ponieważ w tym przypadku nawet w wersji z manualną skrzynią biegów to kwestia nauczenia się operowania inaczej sprzęgłem 👉😉👍

Jeżdżę 1.5tsi 131KM 96kW DACA z manualną skrzynią od listopada 2018 i nawet żona potrafi nim jeździć tak żeby nie kołysało. Można się przyzwyczaić i nauczyć puszczać sprzęgło, i mnie nie kangurzy 👉😉👍

Tym bardziej, że takie kołysania czasami pojawiało się tylko na zimnym silniku i jak powoli ruszalem autem przez pierwsze 1000km, potem nauczyłem się tym jeździć. Teraz po prawie 2 latach nie widzę tego tzw kangura 👉😉👍

W tych silnikach DACA tzw przez niektórych kangur nie występuje jeżeli ruszamy żwawo tylko wtedy kiedy ruszamy powoli niezdecydowanie..., ale to też można się nauczyć żeby nie kolysalo.

Na pewno jest tak że trzeba sprytniej operować sprzęgłem bo auto nie wybacza błędów.

Moja teoria na ten temat jest taka, że jest to kwestia nowej turbo sprężarki VTG, gdzie porównując zwykle silniki benzynowe wolnossace i te ze zwykłym turbo z WastGate bez BiTurbo do nowej wersji 1.5tsi DACA z VTG zauważyłem, że przy tych nowych silnikach z VTG turbo rozkręca się już zaraz powyżej 1300rpm i jak się rusza powoli lekko dodając gazu oraz puszczając odrazu sprzęgło a następnie też lekko odpuszcza się gaz wywołuje się tzw efekt kangura, 👉😉👍
👉 Natomiast jak ruszam szybko albo przytrzymując gaz tak jak go wcisnąłem aż do całkowitego odpuszczenie sprzęgła to nie ma żadnego kołysania 👉😉👍

Autami z różnymi silnikami jeździ się inaczej, możliwe też, że mamy do czynienia z anomalią która nie występuje we wszystkich autach lecz tylko w niektórych i tylko na początku kiedy sprzęgło i skrzynia biegów musi się zestroic z kierowcą i z czasem zanika...

ODPOWIEDZ