Tak jak dla mnie to z tym filtrem silnik brzmi lepiej
Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Z pewnością masz rację i zmiana filtra w twoim przypadku nie pomoże Jedynie jak już ktoś napisał poprawa wyciszenia, ale rozumiem też, że nie chcesz tego robić w nowym aucie. Trochę zastanawia mnie to, jak jedni mówią, że u nich jest cicho. Może faktycznie w twoim egzemplarzu jest coś nie tak warto byłoby sprawdzić miernikiem hałasu i porównać z podobną Atecą.Felix pisze: ↑16 lip 2021, 10:19Gdyby to było takie proste
Może się mylę, ale odnoszę wrażenie, że ten nieprzyjemny dźwięk silnika pochodzi z wydechu, a konkretnie jest efektem zastosowania filtra cząstek stałych. Prawdopodobnie stąd późniejsze zmiany w wygłuszeniu ściany grodziowej. Pierwotnie wrzucili to samo co dla 1.4, ale się nie sprawdziło.
Oczywiście to tylko moje przypuszczenia.
1.4 które Wy macie brzmiało akurat całkiem normalnie i przede wszystkim było dużo cichsze niż 1.5 z GPF. Miałem 1.4 w ogólnie gorzej wyciszonym Leonie 5F, więc mam bezpośrednie porównanie.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2021, 1:18 przez patryk7133, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie chcę tego robić, bo jeszcze nie wiem co będę robił z tym samochodem po zakończeniu kredytu, czyli za niecałe półtora roku.patryk7133 pisze: ↑16 lip 2021, 14:11Z pewnością masz rację i zmiana filtra w twoim przypadku nie pomoże Jedynie jak już ktoś napisał poprawa wyciszenia, ale rozumiem też, że nie chcesz tego robić w nowym aucie trochę zastanawia mnie to, że jedni mówią, że jest cicho może faktycznie w twoim egzemplarzu jest coś nie tak warto byłoby sprawdzić miernikiem hałasu i porównać z podobną Atecą.
Różnice najprawdopodobniej wynikają ze zmian w fabrycznym wygłuszeniu, o których wspominałem wcześniej. W sumie było 6 wersji osłon wygłuszających ściany grodziowej od strony komory silnika.
Nie wiem czy na forum jest ktoś z 1.5 TSI z początku produkcji Ateci z tym silnikiem (jesień 2018), bo może wtedy można by to jakoś porównać.
Tak samo chętnie bym się dowiedział, czy u innych też zaraz po uruchomieniu ten silnik wydaje dziwne odgłosy. U mnie tak jest kilka-kilkanaście sekund po uruchomieniu, a potem jest spokój.
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Silnik 1.5TSI
A napisz jeszcze, czy te denerwujące odgłosy to są typowo mechaniczne, czy inne ? Pytam, ponieważ sugerujesz filtr GPF, a on nie jest "mechaniczny" i może hałasować wyłącznie przepływ spalin. Poza tym - mniej więcej skąd dochodzą te odgłosy, czy jakoś je lokalizujesz "na ucho", przód (silnik, skrzynia biegów, sprzędło), spod podwozia (pierwszy tłumik, filtr, katalizator, zawieszenie), czy tył (końcowy tłumik, zawieszenie) ? Lokalizacja mogłaby coś ułatwić i wskazać "winowajcę".
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Co to za różnica skąd dźwięk który komuś przeszkadza Ty jaka masz pojemność ateciMisiek pisze: ↑16 lip 2021, 23:59A napisz jeszcze, czy te denerwujące odgłosy to są typowo mechaniczne, czy inne ? Pytam, ponieważ sugerujesz filtr GPF, a on nie jest "mechaniczny" i może hałasować wyłącznie przepływ spalin. Poza tym - mniej więcej skąd dochodzą te odgłosy, czy jakoś je lokalizujesz "na ucho", przód (silnik, skrzynia biegów, sprzędło), spod podwozia (pierwszy tłumik, filtr, katalizator, zawieszenie), czy tył (końcowy tłumik, zawieszenie) ? Lokalizacja mogłaby coś ułatwić i wskazać "winowajcę".
oso soplón !!!
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Stosuję jak jadę sam
Mówiąc o głośności silnika mam na myśli taki trochę jakby "buczący" dźwięk, który dla mnie brzmi jakby pochodził od wydechu. Stąd podejrzenie padło na GPF. Ten dźwięk jest po prostu nieprzyjemny i zbyt głośny jak na klasę i cenę samochodu. W Ibizie z 2013 roku jest lepiej... Natomiast wygląda na to, że w nowszych egzemplarzach oraz w 1.4 tego problemu nie ma.Misiek pisze: ↑16 lip 2021, 23:59A napisz jeszcze, czy te denerwujące odgłosy to są typowo mechaniczne, czy inne ? Pytam, ponieważ sugerujesz filtr GPF, a on nie jest "mechaniczny" i może hałasować wyłącznie przepływ spalin. Poza tym - mniej więcej skąd dochodzą te odgłosy, czy jakoś je lokalizujesz "na ucho", przód (silnik, skrzynia biegów, sprzędło), spod podwozia (pierwszy tłumik, filtr, katalizator, zawieszenie), czy tył (końcowy tłumik, zawieszenie) ? Lokalizacja mogłaby coś ułatwić i wskazać "winowajcę".
Zakładam, że winowajcą jest właśnie GPF w połączeniu z wyciszeniem ściany grodziowej. Prawdopodobnie własnie ze względu na ten dźwięk wyciszenie ściany grodziowej zostało zmienione dosłownie chwilę po rozpoczęciu produkcji Ateci z 1.5 (ja mam jeden z pierwszych 1.5, jeszcze ze starym wyciszeniem).
Jeśli chodzi o odgłosy przy rozruchu, to też nie są one mechaniczne. To połączenie bardzo nierównej pracy silnika przez pierwsze sekundy, z jakimś "fukaniem".
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienia.Felix pisze: ↑19 lip 2021, 17:11Stosuję jak jadę samMówiąc o głośności silnika mam na myśli taki trochę jakby "buczący" dźwięk, który dla mnie brzmi jakby pochodził od wydechu. Stąd podejrzenie padło na GPF. Ten dźwięk jest po prostu nieprzyjemny i zbyt głośny jak na klasę i cenę samochodu. W Ibizie z 2013 roku jest lepiej... Natomiast wygląda na to, że w nowszych egzemplarzach oraz w 1.4 tego problemu nie ma.Misiek pisze: ↑16 lip 2021, 23:59A napisz jeszcze, czy te denerwujące odgłosy to są typowo mechaniczne, czy inne ? Pytam, ponieważ sugerujesz filtr GPF, a on nie jest "mechaniczny" i może hałasować wyłącznie przepływ spalin. Poza tym - mniej więcej skąd dochodzą te odgłosy, czy jakoś je lokalizujesz "na ucho", przód (silnik, skrzynia biegów, sprzędło), spod podwozia (pierwszy tłumik, filtr, katalizator, zawieszenie), czy tył (końcowy tłumik, zawieszenie) ? Lokalizacja mogłaby coś ułatwić i wskazać "winowajcę".
Zakładam, że winowajcą jest właśnie GPF w połączeniu z wyciszeniem ściany grodziowej. Prawdopodobnie własnie ze względu na ten dźwięk wyciszenie ściany grodziowej zostało zmienione dosłownie chwilę po rozpoczęciu produkcji Ateci z 1.5 (ja mam jeden z pierwszych 1.5, jeszcze ze starym wyciszeniem).
Jeśli chodzi o odgłosy przy rozruchu, to też nie są one mechaniczne. To połączenie bardzo nierównej pracy silnika przez pierwsze sekundy, z jakimś "fukaniem".
Powiem Ci co było i niestety trochę pozostało u mnie (co prawda diesel, ale jednak) : kiedyś delikatnie zjeżdżając z wysokiego krawężnika zahaczyłem o niego układem wydechowym i początkowo bardzo słabo, ale pojawił się, później nasilał się odgłos buczenia, nasilający się z szybkością obrotową silnika. Okazało się, że urwał się jeden z zaczepów rury i stopniowo powiększała się dziura w rurze wydechowej pod spodem. I faktycznie na zewnątrz wyraźnie było te odgłosy słychać mniej więcej z okolic słupka środkowego (takie jakby pyrkanie przy niskich obrotach i buczenie przy wyższych), czyli właśnie z okolic tego urwanego zaczepu. Przyspawanie go oraz zaspawanie dziury znacznie poprawiło sprawę, ale odnoszę wrażenie, że nie wyeliminowało do końca. Jeżeli te odgłosy istnieją od początku, to raczej nieszczelność można wyeliminować.
Jeśli chodzi o filtr GPF, to nie wydaje mi się (choć mogę się mylić), żeby był on w komorze silnika, nie wiem jaką ma wielkość, większość jest wielkości cygara kilkudziesięciu cm. Katalizator na przykład jest na ogół pod kabiną i dlatego tak łatwo jest go wyciąć akumulatorową kątówką i sprzedać na złomie. Jeżeli masz możliwość gdziekolwiek wjechać na jakikolwiek kanał (czasami bywają ogólnodostępne na osiedlach lub przy firmach), to popatrz gdzie jest. Na zdjęciu (https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/4u ... ZM0ETM0Caw) z testu 100 tys z Auto Świata nie widać dokładnie co jest co, a wręcz zdziwiły mnie aż trzy tłumiki. Inne zdjęcie także nie pomogło : https://a.allegroimg.com/original/11341 ... kswagen-OE
Jeżeli to "fukanie" nie nasila się z czasem, to zaraz po rozruchu u mnie także pracuje inaczej niż po kilkunastu sekundach. Czasami także mam wrażenie jakby zaraz po rozruchu nie pracował jeden cylinder - nierówna praca, większe niż zwykle drgania, ale po jakimś czasie wyrównuje się.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dlatego właśnie skojarzyłem te dźwięki z wydechem. Tak jak zauważyłeś, nieszczelność raczej można pominąć, bo samochód brzmi tak od nowości.Misiek pisze: ↑20 lip 2021, 0:28Dzięki za szczegółowe wyjaśnienia.
Powiem Ci co było i niestety trochę pozostało u mnie (co prawda diesel, ale jednak) : kiedyś delikatnie zjeżdżając z wysokiego krawężnika zahaczyłem o niego układem wydechowym i początkowo bardzo słabo, ale pojawił się, później nasilał się odgłos buczenia, nasilający się z szybkością obrotową silnika. Okazało się, że urwał się jeden z zaczepów rury i stopniowo powiększała się dziura w rurze wydechowej pod spodem. I faktycznie na zewnątrz wyraźnie było te odgłosy słychać mniej więcej z okolic słupka środkowego (takie jakby pyrkanie przy niskich obrotach i buczenie przy wyższych), czyli właśnie z okolic tego urwanego zaczepu. Przyspawanie go oraz zaspawanie dziury znacznie poprawiło sprawę, ale odnoszę wrażenie, że nie wyeliminowało do końca. Jeżeli te odgłosy istnieją od początku, to raczej nieszczelność można wyeliminować.
W benzyniakach GPF jest zintegrowany z katalizatorem i w 1.5 TSI znajduje się komorze silnika. Jest montowany bezpośrednio do bloku i podłączony sprężarki. Chodzi o jak najszybsze osiągnięcie przez katalizator temperatury roboczej.Misiek pisze: ↑20 lip 2021, 0:28Jeśli chodzi o filtr GPF, to nie wydaje mi się (choć mogę się mylić), żeby był on w komorze silnika, nie wiem jaką ma wielkość, większość jest wielkości cygara kilkudziesięciu cm. Katalizator na przykład jest na ogół pod kabiną i dlatego tak łatwo jest go wyciąć akumulatorową kątówką i sprzedać na złomie. Jeżeli masz możliwość gdziekolwiek wjechać na jakikolwiek kanał (czasami bywają ogólnodostępne na osiedlach lub przy firmach), to popatrz gdzie jest. Na zdjęciu (https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/4u ... ZM0ETM0Caw) z testu 100 tys z Auto Świata nie widać dokładnie co jest co, a wręcz zdziwiły mnie aż trzy tłumiki. Inne zdjęcie także nie pomogło : https://a.allegroimg.com/original/11341 ... kswagen-OE
Widać to na tym filmie:
Mam też zdjęcia swojego samochodu i pod maską pięknie widać GFP. Tylko szczerze mówiąc nie chce mi się wrzucać nigdzie tych zdjęć. Szkoda, że forum bazuje na starym silniku i nie można po prostu zrobić copy/paste
Tak, po kilku/kilkunastu sekundach przechodzi. Podejrzewam, że to jest normalne, ale nie mam 100% pewności.Misiek pisze: ↑20 lip 2021, 0:28Jeżeli to "fukanie" nie nasila się z czasem, to zaraz po rozruchu u mnie także pracuje inaczej niż po kilkunastu sekundach. Czasami także mam wrażenie jakby zaraz po rozruchu nie pracował jeden cylinder - nierówna praca, większe niż zwykle drgania, ale po jakimś czasie wyrównuje się.
Nie doświadczyłem tego w każdym razie w 1.2 TSI EA111 i 1.4 TSI EA211.
Brzmienie silnika zaraz po uruchomieniu zawsze przypomina mi brzmienie 30 letniego trupa, z zapchanymi dyszami w gaźniku
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Silnik 1.5TSI
No to niestety nie mam już więcej pomysłów. Ale przynajmniej dowiedziałem się czegoś nowego, nauczyłem się.
Mimo wszystko jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że aż tak bardzo hałasuje ten GPF'o-katalizator. Chyba że jest w środku uszkodzony i to właśnie przepływ spalin powoduje takie odgłosy. Tym bardziej, że nikt z forumowiczów nie potwierdził tego u siebie, może im to po prostu aż tak bardzo nie przeszkadza lub mają inne wersje silnikowe, z innej daty i już to poprawili.
Mimo wszystko jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że aż tak bardzo hałasuje ten GPF'o-katalizator. Chyba że jest w środku uszkodzony i to właśnie przepływ spalin powoduje takie odgłosy. Tym bardziej, że nikt z forumowiczów nie potwierdził tego u siebie, może im to po prostu aż tak bardzo nie przeszkadza lub mają inne wersje silnikowe, z innej daty i już to poprawili.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie