chris pisze: ↑06 paź 2018, 13:16
A co do danych technicznych to poza pojemnością wszystko inne jest identyczne.
Test Ateca 1.4TSI DSG7 vs Karoq 1.5 TSI DSG7
Ja tam widzę zupełnie inne przyspieszenie 0-100. Ateca 8.8, Kurak 9.5. I te dane mniej więcej pokrywają się z innymi testami, które widziałem.
Kurak to bliźniak Ateci o podobnej masie i aerodynamice. Skoro przyspiesza gorzej (i to dość sporo), to raczej winy upatrywałbym w silniku.
Zgodnie z różnymi testami, spalanie jest podobne. Czasami 1.5 pali troszkę mniej niż 1.4, czasem odwrotnie. 1.5 pracuje w cyklu Millera (A właściwie Budoka) tylko przy niskich obciążeniach, a przy wysokich wraca do cyklu Otto. Może więc to, czy spali mniej czy więcej, zależy po prostu od tego, czy testujący częściej korzystał z jednego cyklu, czy z drugiego.
Na pewno natomiast ten silnik nie pali 1L mniej.
Miałem Kuraka na testy na weekend i na trasie 80km autostradą, przy 140 km/h spalił 8.5 l/100km według komputera. W obie strony tak samo, więc ew. wiatr nie miał raczej na to wpływu.
Może jakiś posiadacz 1.4 DSG FWD powie, ile pali Ateca przy takiej jednostajnej jeździe 140?
Na ten moment wydaje się, że 1.5 nie ma realnych przewag nad 1.4, a jest tylko bardziej skomplikowany.