Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Walt pisze:
04 mar 2021, 13:20
Felix pisze:
04 mar 2021, 11:47
Oczywiście mówimy o 2WD, czyli odpada wpływ dyferencjału.
To, że nie ma napędu to nie znaczy ze nie ma dyferencjału. Gdyby go nie było to byś nie skręcił. Do tego Ateca ma dyfer o ograniczonym uślizgu więc nie wykluczałbym jego wpływu na opór toczenia koła.
Ale zaznaczam - ekspertem nie jestem 😉
Tak, ale w przypadku napędu 2WD, tylne koła są osadzone tylko na piastach i nie mają łączności z układem napędowym, więc zawsze obracają się swobodnie.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Walt (04 mar 2021, 14:04) • Felix (05 mar 2021, 11:44)
Ocena: 10.53%


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Eleonor pisze:
04 mar 2021, 13:14
@sailor 88
Czy to co jest w OBD11 "suszenie tarcz" jest to inaczej kilka gotowych ustawień odstępu klocków od tarczy ?
Ustawione jest chyba na ,,średnio,, - jeśli zmienimy na ,,mała,, to odstęp się zwiększy ?

Tak to działa ?
Nie! Suszenie tarcz to tylko okresowe, chwilowe zbliżenie klocków do tarcz, celem wytworzenia ciepła i ich osuszenia w trakcie jazdy w deszczu. Regulacja zmienia tylko chwilową siłę docisku, a tym samym szybkość i intensywność suszenia, a klocki za każdym razem wracają na to samo miejsce.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Eleonor (04 mar 2021, 15:31)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Jak już tak piszecie o tych tarczach i klockach, to ja mam strasznie dużo naodbijanych klocków na tarczy tylnej przez Autohold. Niby wygodne, ale kosztotwórcze.

Poza tym sprawdzę przy jakiej prędkości mi włącza się ACT, ale zdaje mi się, że nawet ponad 100 km/h. Nie dam sobie niczego uciąć, ale zdaje się że jadąc 120 km/h S7 widziałem Eko na tablicy.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: VVojteck »

Rafiner pisze:Jak już tak piszecie o tych tarczach i klockach, to ja mam strasznie dużo naodbijanych klocków na tarczy tylnej przez Autohold. Niby wygodne, ale kosztotwórcze.
Co to znaczy? Co to są naodbijane klocki?

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: patryk7133 »

Witam też mam na tarczach hamulcowych odbite klocki to chyba zależy od jakości klocków

Ps: właśnie zakupiłem nowe klocki i w najbliższym czasie jak będę miał chwile to je wymienię

Ps: wie ktoś z jaką siłą dokręcane są śruby zacisków z tylu ?

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: mczelny2401 »

U mnie po zimie też zmasakrowane tarcze na tyle ale moim zdaniem to nie wina Autohold a elektrycznego hamulca postojowego

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

VVojteck pisze:
04 mar 2021, 15:40
Co to znaczy? Co to są naodbijane klocki?
Normalnie ślad kształtu klocka na tarczy. Jakby ktoś przyłożył klocek i go obrysował i tak w około. Pewnie powstaje to po nocy lub weekendzie jak auto stoi z zaciśniętymi klockami.
mczelny2401 pisze:
04 mar 2021, 16:41
U mnie po zimie też zmasakrowane tarcze na tyle ale moim zdaniem to nie wina Autohold a elektrycznego hamulca postojowego
Tak, tylko to Autohold zaciąga hamulec.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: VVojteck »

To niszczy tarcze?

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 229
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Walt »

W poprzedniej miałem autohold i zrobiłem 105tys. na oryginalnych klockach i tarczach. I pewnie nadal jeżdżą. Więc chyba ten autohold taki straszny nie jest?
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: mczelny2401 »

Walt pisze:
04 mar 2021, 17:31
W poprzedniej miałem autohold i zrobiłem 105tys. na oryginalnych klockach i tarczach. I pewnie nadal jeżdżą. Więc chyba ten autohold taki straszny nie jest?
Kwestia gdzie auto jest zaparkowane. Do czasu postoju w garażu nie było nigdy problemów. Obecna zima wymusiła postój pod chmurką i tarcze zmieniły wygląd z nówek na złomowe ;)

ODPOWIEDZ