Silnik 1.5TSI
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Akurat w temacie
https://autokult.pl/27678,volkswagen-za ... ik-1-5-tsi
Mała ale jakże bardzo ważna informacja o której nie wszyscy z Was wiedzą
Jakiś czas temu silnik 1.5 TSI był szczegółowo omawiany na forum Skody Karoq i tam chłopaki stwierdzili jednoznacznie,
że wersja 150KM nie posiada jak to szumnie opisywano w necie,
turbiny o zmiennej geometrii łopatek ale "zwykłe" turbo
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
https://autokult.pl/27678,volkswagen-za ... ik-1-5-tsi
Mała ale jakże bardzo ważna informacja o której nie wszyscy z Was wiedzą
Jakiś czas temu silnik 1.5 TSI był szczegółowo omawiany na forum Skody Karoq i tam chłopaki stwierdzili jednoznacznie,
że wersja 150KM nie posiada jak to szumnie opisywano w necie,
turbiny o zmiennej geometrii łopatek ale "zwykłe" turbo
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
W sumie to chyba najważniejszą zmianą technologiczną w silniku 1.5 TSI 150KM w stosunku do 1.4 TSI 150KM będzie to,
że będzie on zużywał mniej oleju
że będzie on zużywał mniej oleju
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 paź 2019, 9:40
- Samochód: Skoda Karoq 1.5TSI DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Tutaj też chyba o tym pisaliśmy kiedyś.chris pisze: ↑28 lut 2021, 13:32Mała ale jakże bardzo ważna informacja o której nie wszyscy z Was wiedzą
Jakiś czas temu silnik 1.5 TSI był szczegółowo omawiany na forum Skody Karoq i tam chłopaki stwierdzili jednoznacznie,
że wersja 150KM nie posiada jak to szumnie opisywano w necie,
turbiny o zmiennej geometrii łopatek ale "zwykłe" turbo
Generalnie wszystkie materiały marketingowe o silniku 1.5 TSI dotyczą wersji 130KM. To ten silnik ma turbinę o zmiennęj geometrii i pracuje w cyklu Millera. Zmienna geometria jest wymagana właśnie ze względu na cykl pracy. Wersja 150KM ma zwykłą turbinę i pracuje w cyklu Otta. Ale o tym VW już "zapomniał" nam powiedzieć
Generalnie z mojego doświadczenia 1.5 150KM pali dużo więcej (przynajmniej u mnie) niż 1.4. Względem mojego poprzedniego Leona Ateca pali ok. 30% więcej. Natomiast podobno wersja 130KM rzeczywiście jest oszczędna, tylko dużo mniej żwawa.
1.4 EA211 nie miał jakichś większych problemów ze zużywaniem oleju. Ja raz dolałem 1L na 15tyś km, ale 50% mojego przebiegu to były autostrady, na których zużycie oleju zawsze jest większe. Zwykle dolewka między wymianami (co 15kkm) to było ok. 0,5L.
Natomiast zmian technologicznych w 1.5 jest więcej, ale tylko dla wersji 130KM, której w Atece nie ma. Patrz wyżej.
I to jest właśnie ciekawe
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
- Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ateca jest wyższa i cięższa trudno żeby paliła mniej. Jak porównujesz to porównuj 2 identyczne samochochody, a nie SUV-a z kombi czy hatchbackiem
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Mnie turbina nie interesuje, bo auto przyśpiesza lepiej niż wystarczająco, a spalanie jest OK. Mi silnik 1.5 tsi pasuje, jak już to wolałbym nie mieć ACT, nawet kosztem spalania 0,3 l/100 km.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Generalnie ten system odłączania 2 cylindrów zastosowany przez VW to na dłuższą metę niezbyt mądry pomysł
bo dla silnika z pewnością zdrowe to nie jest
W dodatku niektórzy użytkownicy narzekają szczególnie zimą na dźwięk jaki wydaje ten silnik gdy pracuje na 2 cylindrach.
Opisują to jako lekki rezonans
Też tak macie
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie mogę się z tym zgodzić przejechałem 80 TKM z tym silnikiem i nic się nie dzieje. Przełączanie na 2 cylindry niezauważalne w trybie Eco, czyli 2 cylindry są oszczędności w paliwie i nie dam złego słowa powiedzieć na silnik 1.4 tsi z systemem odłączania cylindrów.chris pisze: ↑01 mar 2021, 22:58Generalnie ten system odłączania 2 cylindrów zastosowany przez VW to na dłuższą metę niezbyt mądry pomysł
bo dla silnika z pewnością zdrowe to nie jest
W dodatku niektórzy użytkownicy narzekają szczególnie zimą na dźwięk jaki wydaje ten silnik gdy pracuje na 2 cylindrach.
Opisują to jako lekki rezonans
Też tak macie
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
No właśnie też jestem zaskoczony bo o ile w silniku 1.4 TSI nikt nie narzekał na ACT
o tyle w 1.5 TSI coraz więcej nieprzychylnych opinii można wyczytać na ten temat
Największy jednak problem w tym, że system ACT zawsze dezaktywuje dwa środkowe tłoki
co będzie miało w przyszłości opłakane skutki dla samego silnika a szczególnie dla jego żywotności
o tyle w 1.5 TSI coraz więcej nieprzychylnych opinii można wyczytać na ten temat
Największy jednak problem w tym, że system ACT zawsze dezaktywuje dwa środkowe tłoki
co będzie miało w przyszłości opłakane skutki dla samego silnika a szczególnie dla jego żywotności
Ostatnio zmieniony 02 mar 2021, 11:37 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2442
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1199 razy
Re: Silnik 1.5TSI
No i znów "dbałość o ekologię" wzięła górę nad trwałością i kosztami napraw, wymian. Który to już przykład - trudno zliczyć.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie