Silnik 1.5TSI
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Czy ktoś już dolewał olej do 1.5TSi między wymianami
... i ile...
Oraz jaki olej do 1.5TSi
Czy to prawda że 1.5tsi DADA 150KM powinno się zalać 5W30
A do 1.5TSi DACA 130KM 0W20
Oraz czy przy wymianie na nowy nie lepiej byłoby zmienić na 0W30
Większa liczba po W to grubszy film olejowy...
... i ile...
Oraz jaki olej do 1.5TSi
Czy to prawda że 1.5tsi DADA 150KM powinno się zalać 5W30
A do 1.5TSi DACA 130KM 0W20
Oraz czy przy wymianie na nowy nie lepiej byłoby zmienić na 0W30
Większa liczba po W to grubszy film olejowy...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Wszystkie odmiany silnika 1.5TSI zostały skonstruowane pod normę 508.00, a więc lepkość 0w20. Ściślejsze pasowanie elementów silnika, oraz zmienny wydatek pompy olejowej to między innymi cechy pozwalające na stosowanie takich olejów. I w żadnym wypadku nie są to oleje "gorsze", a wręcz przeciwnie. Lepkość z etykiety to tylko bardzo podstawowy parametr, dużo bardziej istotne określa właśnie norma i nie jest na pewno tak, że stosując olej o podwyższonej lepkości, lepiej "zabezpieczamy" silnik. Dla przykładu, "grubszy" olej, czyli większa lepkość, to gorsza pompowalność, a więc i cyrkulacja oleju w magistrali, zarówno na zimno jak i na gorąco. Olej później dociera do węzłów tarcia jak i gorzej odbiera z nich ciepło. Drążąc dalej, oleje z normą 508.00 zawierają pakiety przeciwzatarciowe, czego inne normy zwykle nie zawierają. Ale jeżeli do kogoś przemawia teoria większej lepkości, to producent dopuszcza stosowanie oleju z normą 504.00 (0w30, 5w30) i silnik na pewno się nie zatrze .
Ostatnio zmieniony 16 lut 2020, 15:50 przez sailor 88, łącznie zmieniany 1 raz.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Amadeuszu, na serio dolewasz ? Od jakiego przebiegu ? 0,5 l/ 10k km hmm.....
Jak nie deptasz za czesto, to silnik pracuje praktycznie w zakresie obr. 1,4 do 2.0 w D, lub 1,7 do 3.0 w S stad nie powinien brać oleju jak dawne turbo silniki krecone do 4-5 tys km. Tu na autostradzie masz 2.5 k obr.
Ja mam 1900km, ubytku poki co zero i jazda z takz charakterystyka jw. mi wystarcza.
Jak nie deptasz za czesto, to silnik pracuje praktycznie w zakresie obr. 1,4 do 2.0 w D, lub 1,7 do 3.0 w S stad nie powinien brać oleju jak dawne turbo silniki krecone do 4-5 tys km. Tu na autostradzie masz 2.5 k obr.
Ja mam 1900km, ubytku poki co zero i jazda z takz charakterystyka jw. mi wystarcza.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dziwne, ja w żony 1.4 TSI, nigdy nie musiałem dolewać.
Przed pierwszą wymianą 15kkm poziom był ok teraz ok 25kkm też jest ok.
Co do normy do w moim firmowym sprinterze w instrukcji obsługi jest napisane,
że normalna dolewka zgodnie z normą producenta może wynosić 1l/1000 km ot taka ekologia Toż to prawie dwusuw by był.
Mój akurat oleju nie bierze
Przed pierwszą wymianą 15kkm poziom był ok teraz ok 25kkm też jest ok.
Co do normy do w moim firmowym sprinterze w instrukcji obsługi jest napisane,
że normalna dolewka zgodnie z normą producenta może wynosić 1l/1000 km ot taka ekologia Toż to prawie dwusuw by był.
Mój akurat oleju nie bierze
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja zrobiłem 90 tysięcy kilometrów, z czego około 15 z przyczepą kempingową i nie dolewałem ani kropli.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Zgadza się, zależy jak się komu trafi. Pamiętam jak w firmie mieliśmy wszyscy Focusy kupione w tym samym momencie, identyczna konfiguracja i szczęśliwcy musieli co chwila dolewać a pozostali ani kropli.