Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 mar 2021, 14:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TDI 190km 4x4
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
Będąc na przeglądzie z moją Atecą 2.0 TDI, przejechałem się nową wersją z silnikiem 1,5TSI. Generalnie dynamika jazdy była bardzo fajna, ale co zwraca uwagę to strasznie ten silnik wyje (!), podczas jazdy stałą prędkością może jest trochę cichszy niż TDI ale przy przyspieszaniu to już bardzo słabo, według mnie zaoszczędzili mocno na wygłuszeniu. Wcześniej jeździłem KIA Niro i nawet ona była zdecydowanie cichsza niż droższa Ateca.
Druga sprawa, wyświetlacz i wirtualne zegary świetna sprawa, ale sam wyświetlacz nie wiem czemu wyłączył się na postoju i już się nie włączył ponownie pomimo resetów. Przyciski i sterowanie działało ale nic nie wyświetlał, trochę słabo jak na auto z tego roku. Wszędzie teraz pakują spore ekrany i wirtualne zegary, tylko właśnie jaki będzie koszt wymiany za kilka lat. Jeszcze bez multimediów można jeździć, ale jak siądzie ekran od zegarów to może już być to słaba opcja. Analogowe jednak mają zapewnioną większą bezawaryjność.
Druga sprawa, wyświetlacz i wirtualne zegary świetna sprawa, ale sam wyświetlacz nie wiem czemu wyłączył się na postoju i już się nie włączył ponownie pomimo resetów. Przyciski i sterowanie działało ale nic nie wyświetlał, trochę słabo jak na auto z tego roku. Wszędzie teraz pakują spore ekrany i wirtualne zegary, tylko właśnie jaki będzie koszt wymiany za kilka lat. Jeszcze bez multimediów można jeździć, ale jak siądzie ekran od zegarów to może już być to słaba opcja. Analogowe jednak mają zapewnioną większą bezawaryjność.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Wyje, jak zrobisz kick-down i pojedziesz na obroty powyżej 4 tys., bo ciągnie do odcinki i zmienia bieg na wyżej, ale wówczas masz odjazd.
W normalnej jeździe typowe wyprzedzanie robisz z wyczucia do 2,5-3 tys. a wtedy jest ok.
Za to 95% czasu jedziesz na obrotach 1300-1800, a wtedy silnika nie słychać.
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
Typowo DSG od razu ładuje 3 bieg i 3500 obr, a jak skończysz manewr przy 5000 obr, to trzyma je jeszcze 2-3 sekundy. Stąd to wycie.
Ja się nauczyłem jeździć, kwestia wprawy.
W normalnej jeździe typowe wyprzedzanie robisz z wyczucia do 2,5-3 tys. a wtedy jest ok.
Za to 95% czasu jedziesz na obrotach 1300-1800, a wtedy silnika nie słychać.
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
Typowo DSG od razu ładuje 3 bieg i 3500 obr, a jak skończysz manewr przy 5000 obr, to trzyma je jeszcze 2-3 sekundy. Stąd to wycie.
Ja się nauczyłem jeździć, kwestia wprawy.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Silnik 1.5TSI
jeszcze nigdzie nie widziałem aby ktoś miał problemy z wirtualnymi zegarami co innego z MIB3 bo z MIB2 też nie ma problemówZigor pisze: ↑10 maja 2021, 16:26Będąc na przeglądzie z moją Atecą 2.0 TDI, przejechałem się nową wersją z silnikiem 1,5TSI. Generalnie dynamika jazdy była bardzo fajna, ale co zwraca uwagę to strasznie ten silnik wyje (!), podczas jazdy stałą prędkością może jest trochę cichszy niż TDI ale przy przyspieszaniu to już bardzo słabo, według mnie zaoszczędzili mocno na wygłuszeniu. Wcześniej jeździłem KIA Niro i nawet ona była zdecydowanie cichsza niż droższa Ateca.
Druga sprawa, wyświetlacz i wirtualne zegary świetna sprawa, ale sam wyświetlacz nie wiem czemu wyłączył się na postoju i już się nie włączył ponownie pomimo resetów. Przyciski i sterowanie działało ale nic nie wyświetlał, trochę słabo jak na auto z tego roku. Wszędzie teraz pakują spore ekrany i wirtualne zegary, tylko właśnie jaki będzie koszt wymiany za kilka lat. Jeszcze bez multimediów można jeździć, ale jak siądzie ekran od zegarów to może już być to słaba opcja. Analogowe jednak mają zapewnioną większą bezawaryjność.
ciekawe jak skomentował taką awarię sprzedawca?
zgadzam się z tobą w 100%Rafiner pisze: ↑10 maja 2021, 23:01Wyje, jak zrobisz kick-down i pojedziesz na obroty powyżej 4 tys., bo ciągnie do odcinki i zmienia bieg na wyżej, ale wówczas masz odjazd.
W normalnej jeździe typowe wyprzedzanie robisz z wyczucia do 2,5-3 tys. a wtedy jest ok.
Za to 95% czasu jedziesz na obrotach 1300-1800, a wtedy silnika nie słychać.
DSG ma tendencje wchodzić niepotrzebnie na obroty jak dostanie kopa z gazu. Można zrzucić jeden bieg manetką, wówczas np. z 1500 na V biegu wchodzisz na trochę ponad 2 tys, a auto przyśpiesza.
Typowo DSG od razu ładuje 3 bieg i 3500 obr, a jak skończysz manewr przy 5000 obr, to trzyma je jeszcze 2-3 sekundy. Stąd to wycie.
Ja się nauczyłem jeździć, kwestia wprawy.
ludzie rezygnowali z manetek nie wiedząc jak ich używać a to podstawa z DSG..
zrzucasz sobie bieg i nie potrzebujesz wciskać gazu do dechy podczas wyprzedzania, jazda jest bardzo płynna, tym bardziej że auto samo wraca na "D"
co do głośności to człowiek się do wszystkiego przyzwyczaja i to tylko subiektywne odczucia
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Pocieszające jest to, że jak dasz w palnik i DSG wejdzie na wyższe obroty poprzez 3 bieg, to przynajmniej czujesz, że przyśpiesza, a potem w mgnieniu oka wrzuci 4 bieg i odjeżdżasz. Z tego jestem MEGA zadowolony. I to zwykłe 1.5 tsi. A hałas jest znośny, bo liczy się przyśpieszenie. Lepiej sytuację awaryjna przeżyć w huku, niż umrzeć w ciszy.
W typowej jeździe, na co dzień jest cichuteńko.
W typowej jeździe, na co dzień jest cichuteńko.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jeszcze jedno odnośnie 1.5 tsi. Niech każdy sprawdzi sobie Peugeota 1.2 130km z 3 cylindrowym silnikiem. Jaka to kupa, jak nie jedzie, jakie ma wibracje, to nie powie jednego złego słowa na 1.5 tsi.
Jestem kolejny raz w trasie tym silnikiem tyle, że w Oplu i załamka. 6 bieg praktycznie włączam powyżej 120km/h. Zero elastyczności. A jak zapomnę o S/S to zaraz mi silnik przypomni zarzucając budą na boki. I taki 3008 chodzi w cenie Ateki, tyle ze upusty mniejsze. Wiem, bo oglądałem jak byłem na kupnie.
Jestem kolejny raz w trasie tym silnikiem tyle, że w Oplu i załamka. 6 bieg praktycznie włączam powyżej 120km/h. Zero elastyczności. A jak zapomnę o S/S to zaraz mi silnik przypomni zarzucając budą na boki. I taki 3008 chodzi w cenie Ateki, tyle ze upusty mniejsze. Wiem, bo oglądałem jak byłem na kupnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
- Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja jeżdżę od roku 1,5 TSI 150 KM z manualem i jestem bardzo zadowolony. Spalanie w mieście w okolicach 7 litrów, a żółwiem nie jestem. W trasie należyta dynamika. Moim zdaniem ten silnik to dobry wybór jeśli ktoś nie chce przepłacać i być wolny.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jak to sam wraca na D ?? W jakich okolicznosciach ? Jak do tego doprowadzic ?
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Gdy użyjesz łopatek znacznik biegu zmienia się na M i taki pozostaje gdy używasz łopatek. Natomiast gdy użyjesz łopatki by zredukować bieg i dalej już nie zmieniasz biegów ręcznie to skrzynia przechodzi automatycznie w D i sama zmienia biegu uznając że Ty tego nie będziesz robił.Teo pisze: ↑29 maja 2021, 14:32Jak to sam wraca na D ?? W jakich okolicznosciach ? Jak do tego doprowadzic ?
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Albo są bardzo duże różnice między egzemplarzami (np. samochody z poniedziałku mają mniej mat wygłuszających, a z wtorku więcej), albo inaczej rozumiemy "ok".
Mnie też wkurza to, jak bardzo w Atece słychać silnik. Nawet przy niskich obrotach jest słyszalny. Od 2000 obrotów już dość mocno. Na autostradzie przy 120-140km/h silnik jest cały czas słyszalny głośniej niż szum powietrza.
Dla porównania mój poprzedni Leon 5F 1.4 TSI miał DUŻO lepiej wyciszony silnik. Na autostradzie nie było go w ogóle słychać, mimo że był z manualem i przy 140km/h miał 3000 RPM. Miał za to dużo gorzej wyciszone nadkola i mocno męczył szum (a właściwie hałas) opon. W przypadku Ateci nie ma możliwości, żebym nie usłyszał silnika na postoju, w Leonie nie było go słychać.
Jak miałem Atecę 2.0 na test, to przejechał się ze mną znajomy, który ma A4 z tym samym silnikiem. Był bardzo zaskoczony, jak głośny jest ten silnik w Atece. Oczywiście Seat to nie Audi, ale różnica była BARDZO duża.
Ja przesiadłem się z Leona 1.4 TSI i dla mnie jest (jeśli chodzi o silnik) bardzo głośno
Ja nie wiem jak Wy to robicie
U mnie 7 to jest osiągalne na drodze krajowej, przy przepisowej jeździe. W mieście, nawet jak jeżdżę jak zółw, nie chce być niżej niż 8 (bez korków, na dłuższym dystansie), a zwykle bliżej 9-10