Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Sprawdz tylko zakres 1900-2000 czy akustycznie nie slyszysz? Bo u mnie jest akustycznie. I teraz pytanie jak duzy wplyw ma to na silnik, bo jakis miec musi.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2024, 9:50 przez Rafiner, łącznie zmieniany 1 raz.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Sponsor


Kalinski

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor

AUTO-PAK

Online
Skylla
Posty: 222
Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Skylla »

Dość ciekawy materiał m.in. na ten temat:

farel
Posty: 13
Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
Samochód: Szybki
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: farel »

Co tam ciekawego? Gość zebrał w kupę to co wyczytał po forach i obejrzał na yt, kolejny filmik nastawiony na zarabianie kasy. Generalnie wszystkie jego filmy to typowe kopiowanki z różnych źródeł, nie ma tam nic, czego powszechnie nie wiadomo.
Za ten post autor farel otrzymał podziękowanie:
kmw (31 paź 2024, 10:43)
Ocena: 4.76%

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Ogladalem. Ale to wiedza zebrana z neta, a nie wpasne doswiadczenia autora. Dla mnie wazne sa potencjalne uwagi uzytkownikow w komentarzach. Ale tez polecam ogladnac.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Online
Skylla
Posty: 222
Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Skylla »

Myślę, że takie zebranie informacji też jest dla wielu osób przydatne. Ja w każdym razie doceniam, że nie muszę szukać oddzielnie informacji o np. rodzaju rozrządu, czy właśnie działaniu ACT. Z drugiej strony autorzy bardziej eksperckich filmów też generalizują, albo wyciągają zbyt pochopne wnioski. Pomijam już, że pozują często na super ekspertów, a w rzeczywistości wiele ich wskazówek opartych jest na wątłych podstawach. Nierzadko ich ego jest większe od poziomu prezentowanej wiedzy:)

patryk7133
Posty: 1176
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 35 razy
Otrzymał podziękowań: 76 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: patryk7133 »

Rafiner pisze:
31 paź 2024, 8:26
Sprawdz tylko zakres 1900-2000 czy akustycznie nie slyszysz? Bo u mnie jest akustycznie. I teraz pytanie jak duzy wplyw ma to na silnik, bo jakis miec musi.
Sprawdzałem i naprawdę nie mam żadnych dodatkowych odczuć. Powiem, tylko że słuch mam bardzo dobry i jestem wyczulony na nietypowe dźwięki, a nawet szmery w samochodzie, dlatego też pierwsze co zrobiłem po zakupie auta to je wyciszyłem. Podczas jazdy, kiedy słyszę, cokolwiek innego od normalnych dźwięków potrafię zatrzymać samochód na pasie awaryjnym i przemeblować cały bagażnik w poszukiwaniu dźwięków, których nikt z podróżujących nie słyszy mimo że w tle gra muzyka.

Blues Brothers
Posty: 132
Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Blues Brothers »

Jak Ci "TIR" w du.. wjedzie na awaryjnym nic nie będziesz już słyszał.

patryk7133
Posty: 1176
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 35 razy
Otrzymał podziękowań: 76 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: patryk7133 »

Blues Brothers pisze:
31 paź 2024, 21:31
Jak Ci "TIR" w du.. wjedzie na awaryjnym nic nie będziesz już słyszał.
Pewnie tak dlatego robię to tylko poza Polską i w miejscu gdzie czuję się bezpiecznie ;)

Wracając do tematu nigdzie nie natknołem się na wiarygodny temat że system ACT prowadzi do przedwczesnej śmierci silnika ale nie wykluczam takiego scenarjusza.

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

patryk7133 pisze:
31 paź 2024, 23:25
Blues Brothers pisze:
31 paź 2024, 21:31
Jak Ci "TIR" w du.. wjedzie na awaryjnym nic nie będziesz już słyszał.
Pewnie tak dlatego robię to tylko poza Polską i w miejscu gdzie czuję się bezpiecznie ;)

Wracając do tematu nigdzie nie natknołem się na wiarygodny temat że system ACT prowadzi do przedwczesnej śmierci silnika ale nie wykluczam takiego scenarjusza.
Ja czytalem, ze z czasem ACT chodzi glosniej i mozemdostawac wibracji, ale czy dotyczy to aut po np 200 tys przebiegu i co sie dzieje dalej i jakiej odsetki aut to dotyczy i silnika nie wiem, to nylo ogolnie napisane.
Ja slysze ze silnik inaczej chodzi, bo musi. W koncu dwa cylindry nie chodza. Z tym, ze dawniej slyszalem to tylko w trybie S, gdzie auto pozostawalo na obrotach ok 2000 przez chwile. W trybie D tego nie slyszalem, bo auto caly czas trzymalo sie 1400-1600 obr i ACT wlaczalo sie rzadko. Teraz na kazdym biegu moge jechac ok 2000 i skrzynia nie zmieni biegu stad jest czas by sie wsluchac w odglosy.
Albo zrobie chipa i wylacze ACT, albo nie ruszam.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Kubawojcik
Posty: 352
Rejestracja: 26 sty 2022, 19:16
Samochód: Ateca
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kubawojcik »

Jeśli ktos nie odczuwa jazdy na 2cyl to raczej nie ma dobrego słuchu lub nie czuje tak dobrze auta ale to nie powod do wsyydu bo wiekszosc kierowcow tak ma.
Act jak kazda ekologia jest po to zeby spelnic normy i zeby klient zaplacil za to nie tylko przy zakupie auta ale tez pozniej przy naprawie. W autach mamy tego coraz wiecej
U mnie act slychac na wyzszych obrotach i przy przyspieszaniu. Jak w miescie jade rowna niska predkoscia to powiedzmy ze nie slychac ale lekko czuc.
W trybie S faktycznie czesciej sie zalacza i jest bardziej odczuwalny.

ODPOWIEDZ