Silnik 1.5TSI
- tomal218
- Posty: 983
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 53 razy
Re: Silnik 1.5TSI
ACT słychać widać i czuć polecam off no i separator oleju w TSI to podstawa ale mondrusie j co się ??? znają będą przeciw powodzenia
oso soplón !!!
- rgoliat
- Posty: 63
- Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja mam skrzynie manualną i tak jak któryś z kolegów wcześniej wspominał gdybym nie spojrzał na wskaźniki, to nie wiedziałbym że włączył się tryb dwucylindrowy. Nadmienię tylko że słuch mam też bardzo wrażliwy i wyłapuje czasami odgłosy których inni nie słyszą, więc kolego może u ciebie jednak jest coś nie tak z tym przełączaniem?
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ale ze co separator ? Ze sie odma psuje ? Nie slyszalem o tym w TSI.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jak ktos ma DSG, to nie dochodzi do obrotow, przy ktorych slychac ACT. W zakresie pracy 1400 do 1800-1900 obr jest cicho i spokojnie.rgoliat pisze: ↑01 lis 2024, 20:25Ja mam skrzynie manualną i tak jak któryś z kolegów wcześniej wspominał gdybym nie spojrzał na wskaźniki, to nie wiedziałbym że włączył się tryb dwucylindrowy. Nadmienię tylko że słuch mam też bardzo wrażliwy i wyłapuje czasami odgłosy których inni nie słyszą, więc kolego może u ciebie jednak jest coś nie tak z tym przełączaniem?
A auto wlasnie tak chodzi na fabrycznum oprogramowaniu, pezy spokojnej jezdzie dociaga ledwo co do 1800-1900 i wrzuca nastepny bieg. Przy 70 km/h jedziesz na 7 biegu. Powoduje to permamentna jazde na przeciazonym silniku i ACT sie rzadko wlacza, praktycznie na chwile przy odpuszczaniu gazu na 6, 7 biegu, ale jak za duzo odpuscimy to wchodzi zeglowanie i wyluzowuje skrzynie.
ACT zaczyna byc slychac w trybie S. Wtedy przeciaga biegi i obroty podchodza do 2500, a po odpuszczeniu troche gazu nie od razu wchodzi zeglowanie. Wtedy slychac to wyraznie przy 1900-2000 obrotow.
Po programie skrzynie juz nie przeciaza silnika i jedziemy duzo na ACT, na kazdym biegu od 2-7. Wtedy latwiej wychwycic o co chodzi.
Ty w manualu jak nie jezdzisz przy tych obrotach 1900-2000 to mozesz nie slyszec.
Sprobuj w tym zakresie obrotow 1900-2000 pojezdzic na 4 lub 5 biegu delikalnie odpuszzczajac gaz na prostej by jechac ze stalymi obrotami i predkoscia z ikonka ACT czuli Eko.
Wsluchaj sie w silnik podczas zapalania i gasniecia ikonki.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 2928
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 940 razy
- Otrzymał podziękowań: 1483 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Po raz kolejny o tym czytam i nie wiem dlaczego, ale u mnie nie da się w ogóle włączyć "ręcznie" 7, 6 na prostej i poziomej jezdni jakoś jeszcze idzie i bez powodu nie redukuje, ale jak tylko cokolwiek (nawet lekka góreczka, czy lekkie dodanie gazu), to od razu "zabezpieczenie" redukuje na 5. Jednak jak jest ta 6, to jak to napisałeś, wyraźnie słyszę, że silnik jest przeciążony, słychać niższy dźwięk i czuć lekkie drgania. Przypomina mi się wtedy Galaxy i zużyta dwumasa.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Co rozumiesz przez to ze nie da sie wlaczyc ?Misiek pisze: ↑01 lis 2024, 23:55Po raz kolejny o tym czytam i nie wiem dlaczego, ale u mnie nie da się w ogóle włączyć "ręcznie" 7, 6 na prostej i poziomej jezdni jakoś jeszcze idzie i bez powodu nie redukuje, ale jak tylko cokolwiek (nawet lekka góreczka, czy lekkie dodanie gazu), to od razu "zabezpieczenie" redukuje na 5. Jednak jak jest ta 6, to jak to napisałeś, wyraźnie słyszę, że silnik jest przeciążony, słychać niższy dźwięk i czuć lekkie drgania. Przypomina mi się wtedy Galaxy i zużyta dwumasa.
Ja dodam jeszcze, ze jak jedziesz spokojnie i nie przyspieszasz, to jeszcze jest ok, auto chodzi cicho, miekko i wszystko wydaje sie ok, ale jak jedziesz spokojnie, ale zaczynasz naciskac gaz, to nic sie nie dzieje, tzn auto nie przyspiesza, zaczyna byc slychac ze silnik sie meczy, dopiero przy nacisnieciu gazu na 75 % nastepowala redukcja. Tak to bylo u mnie.
Dlatego ACT wlaczalo sie rzadko, bo silnik byl przeciazony jazda na za wysokich biegach. I to wszystko przez eko nastawy.
W manualu lub dsg po programie auto moze jezdzic tak jak powinno.
Moze faktycznie cos zrobie z tym ACT, albo program z ACT out.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 2928
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 940 razy
- Otrzymał podziękowań: 1483 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie da się włączyć, to znaczy, że klikam dźwigienkę za kierownicą po prawej (plus) i bieg nie zmienia się. Czyli jak pisałem działa zabezpieczenie, prawdopodobnie silnika, jakby to powiedzieć, na za wysoki bieg w stosunku do szybkości i obrotów silnika.Rafiner pisze: ↑02 lis 2024, 8:44Co rozumiesz przez to ze nie da sie wlaczyc ?Misiek pisze: ↑01 lis 2024, 23:55Po raz kolejny o tym czytam i nie wiem dlaczego, ale u mnie nie da się w ogóle włączyć "ręcznie" 7, 6 na prostej i poziomej jezdni jakoś jeszcze idzie i bez powodu nie redukuje, ale jak tylko cokolwiek (nawet lekka góreczka, czy lekkie dodanie gazu), to od razu "zabezpieczenie" redukuje na 5. Jednak jak jest ta 6, to jak to napisałeś, wyraźnie słyszę, że silnik jest przeciążony, słychać niższy dźwięk i czuć lekkie drgania. Przypomina mi się wtedy Galaxy i zużyta dwumasa.
Ja dodam jeszcze, ze jak jedziesz spokojnie i nie przyspieszasz, to jeszcze jest ok, auto chodzi cicho, miekko i wszystko wydaje sie ok, ale jak jedziesz spokojnie, ale zaczynasz naciskac gaz, to nic sie nie dzieje, tzn auto nie przyspiesza, zaczyna byc slychac ze silnik sie meczy, dopiero przy nacisnieciu gazu na 75 % nastepowala redukcja. Tak to bylo u mnie.
Dlatego ACT wlaczalo sie rzadko, bo silnik byl przeciazony jazda na za wysokich biegach. I to wszystko przez eko nastawy.
W manualu lub dsg po programie auto moze jezdzic tak jak powinno.
Moze faktycznie cos zrobie z tym ACT, albo program z ACT out.
A odnośnie ACT, to u mnie pojawia się bardzo często, bo i na równej (poziomej) drodze bez większego obciążenia, bez dodawania gazu, ale przede wszystkim po puszczeniu pedału gazu, czyli podczas jazdy z górki lub dojazdu do skrzyżowania z czerwonym. Będę musiał jeszcze raz dokładniej to poobserwować, ale ja jeszcze nigdy nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika przy aktywnym ACT, ani wibracje, ani dudnienie, ani cokolwiek innego.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 76 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Z tego, co piszecie to przy moim przebiegu silnik w trybie ACT powinien chodzić z bardzo odczuwalną różnicą tylko pewnie tego nie słyszę i nie czuję w sumie to dobrze nie muszę się tym przejmować.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Tego tak nie skychac i nie czuc. To nie jest super wyrazne, ani wszechobecne. Slychac to w waskim zakresie obrotow. W trybie D w ogole to nie wystepuje, bo silnik w 95% jest ponizej 2000 obrotow. Jezeli jezdzisz na D i nie masz programu skrzyni, ktory pozwala jezdzic w tym zakresie 1900-2000 na danym biegu, a nie zrzuca ciagle obroty w okolice 1500 obr wyzszymi biegami, to tego nie slyszysz.patryk7133 pisze: ↑02 lis 2024, 15:50Z tego, co piszecie to przy moim przebiegu silnik w trybie ACT powinien chodzić z bardzo odczuwalną różnicą tylko pewnie tego nie słyszę i nie czuję w sumie to dobrze nie muszę się tym przejmować.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 76 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Mam program skrzyni i po programie ACT włącza się częściej, jak przed programem i tak jak piszesz sprawdzałem, wsłuchiwałem się w nocy na gładkich drogach, ale nie mam kompletnie żadnych odczuć myślę, że może to zależy od programu silnika, z jakim wyjechał z fabryki.Rafiner pisze: ↑03 lis 2024, 16:21Tego tak nie skychac i nie czuc. To nie jest super wyrazne, ani wszechobecne. Slychac to w waskim zakresie obrotow. W trybie D w ogole to nie wystepuje, bo silnik w 95% jest ponizej 2000 obrotow. Jezeli jezdzisz na D i nie masz programu skrzyni, ktory pozwala jezdzic w tym zakresie 1900-2000 na danym biegu, a nie zrzuca ciagle obroty w okolice 1500 obr wyzszymi biegami, to tego nie slyszysz.patryk7133 pisze: ↑02 lis 2024, 15:50Z tego, co piszecie to przy moim przebiegu silnik w trybie ACT powinien chodzić z bardzo odczuwalną różnicą tylko pewnie tego nie słyszę i nie czuję w sumie to dobrze nie muszę się tym przejmować.