Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 983
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: tomal218 »

ACT słychać widać i czuć polecam off no i separator oleju w TSI to podstawa ale mondrusie j co się ??? znają będą przeciw powodzenia


oso soplón !!! :lol:

Sponsor


Kalinski

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor

AUTO-PAK

Awatar użytkownika
rgoliat
Posty: 63
Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: rgoliat »

Ja mam skrzynie manualną i tak jak któryś z kolegów wcześniej wspominał gdybym nie spojrzał na wskaźniki, to nie wiedziałbym że włączył się tryb dwucylindrowy. Nadmienię tylko że słuch mam też bardzo wrażliwy i wyłapuje czasami odgłosy których inni nie słyszą, więc kolego może u ciebie jednak jest coś nie tak z tym przełączaniem?

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

tomal218 pisze:
01 lis 2024, 8:36
ACT słychać widać i czuć polecam off no i separator oleju w TSI to podstawa ale mondrusie j co się ??? znają będą przeciw powodzenia
Ale ze co separator ? Ze sie odma psuje ? Nie slyszalem o tym w TSI.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

rgoliat pisze:
01 lis 2024, 20:25
Ja mam skrzynie manualną i tak jak któryś z kolegów wcześniej wspominał gdybym nie spojrzał na wskaźniki, to nie wiedziałbym że włączył się tryb dwucylindrowy. Nadmienię tylko że słuch mam też bardzo wrażliwy i wyłapuje czasami odgłosy których inni nie słyszą, więc kolego może u ciebie jednak jest coś nie tak z tym przełączaniem?
Jak ktos ma DSG, to nie dochodzi do obrotow, przy ktorych slychac ACT. W zakresie pracy 1400 do 1800-1900 obr jest cicho i spokojnie.
A auto wlasnie tak chodzi na fabrycznum oprogramowaniu, pezy spokojnej jezdzie dociaga ledwo co do 1800-1900 i wrzuca nastepny bieg. Przy 70 km/h jedziesz na 7 biegu. Powoduje to permamentna jazde na przeciazonym silniku i ACT sie rzadko wlacza, praktycznie na chwile przy odpuszczaniu gazu na 6, 7 biegu, ale jak za duzo odpuscimy to wchodzi zeglowanie i wyluzowuje skrzynie.

ACT zaczyna byc slychac w trybie S. Wtedy przeciaga biegi i obroty podchodza do 2500, a po odpuszczeniu troche gazu nie od razu wchodzi zeglowanie. Wtedy slychac to wyraznie przy 1900-2000 obrotow.

Po programie skrzynie juz nie przeciaza silnika i jedziemy duzo na ACT, na kazdym biegu od 2-7. Wtedy latwiej wychwycic o co chodzi.

Ty w manualu jak nie jezdzisz przy tych obrotach 1900-2000 to mozesz nie slyszec.

Sprobuj w tym zakresie obrotow 1900-2000 pojezdzic na 4 lub 5 biegu delikalnie odpuszzczajac gaz na prostej by jechac ze stalymi obrotami i predkoscia z ikonka ACT czuli Eko.

Wsluchaj sie w silnik podczas zapalania i gasniecia ikonki.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Misiek
Posty: 2928
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 940 razy
Otrzymał podziękowań: 1483 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

Rafiner pisze:
01 lis 2024, 22:59
...
Przy 70 km/h jedziesz na 7 biegu. Powoduje to permamentna jazde na przeciazonym silniku
...
Po raz kolejny o tym czytam i nie wiem dlaczego, ale u mnie nie da się w ogóle włączyć "ręcznie" 7, 6 na prostej i poziomej jezdni jakoś jeszcze idzie i bez powodu nie redukuje, ale jak tylko cokolwiek (nawet lekka góreczka, czy lekkie dodanie gazu), to od razu "zabezpieczenie" redukuje na 5. Jednak jak jest ta 6, to jak to napisałeś, wyraźnie słyszę, że silnik jest przeciążony, słychać niższy dźwięk i czuć lekkie drgania. Przypomina mi się wtedy Galaxy i zużyta dwumasa.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Misiek pisze:
01 lis 2024, 23:55
Rafiner pisze:
01 lis 2024, 22:59
...
Przy 70 km/h jedziesz na 7 biegu. Powoduje to permamentna jazde na przeciazonym silniku
...
Po raz kolejny o tym czytam i nie wiem dlaczego, ale u mnie nie da się w ogóle włączyć "ręcznie" 7, 6 na prostej i poziomej jezdni jakoś jeszcze idzie i bez powodu nie redukuje, ale jak tylko cokolwiek (nawet lekka góreczka, czy lekkie dodanie gazu), to od razu "zabezpieczenie" redukuje na 5. Jednak jak jest ta 6, to jak to napisałeś, wyraźnie słyszę, że silnik jest przeciążony, słychać niższy dźwięk i czuć lekkie drgania. Przypomina mi się wtedy Galaxy i zużyta dwumasa.
Co rozumiesz przez to ze nie da sie wlaczyc ?


Ja dodam jeszcze, ze jak jedziesz spokojnie i nie przyspieszasz, to jeszcze jest ok, auto chodzi cicho, miekko i wszystko wydaje sie ok, ale jak jedziesz spokojnie, ale zaczynasz naciskac gaz, to nic sie nie dzieje, tzn auto nie przyspiesza, zaczyna byc slychac ze silnik sie meczy, dopiero przy nacisnieciu gazu na 75 % nastepowala redukcja. Tak to bylo u mnie.
Dlatego ACT wlaczalo sie rzadko, bo silnik byl przeciazony jazda na za wysokich biegach. I to wszystko przez eko nastawy.
W manualu lub dsg po programie auto moze jezdzic tak jak powinno.

Moze faktycznie cos zrobie z tym ACT, albo program z ACT out.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Misiek
Posty: 2928
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 940 razy
Otrzymał podziękowań: 1483 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

Rafiner pisze:
02 lis 2024, 8:44
Misiek pisze:
01 lis 2024, 23:55
Rafiner pisze:
01 lis 2024, 22:59
...
Przy 70 km/h jedziesz na 7 biegu. Powoduje to permamentna jazde na przeciazonym silniku
...
Po raz kolejny o tym czytam i nie wiem dlaczego, ale u mnie nie da się w ogóle włączyć "ręcznie" 7, 6 na prostej i poziomej jezdni jakoś jeszcze idzie i bez powodu nie redukuje, ale jak tylko cokolwiek (nawet lekka góreczka, czy lekkie dodanie gazu), to od razu "zabezpieczenie" redukuje na 5. Jednak jak jest ta 6, to jak to napisałeś, wyraźnie słyszę, że silnik jest przeciążony, słychać niższy dźwięk i czuć lekkie drgania. Przypomina mi się wtedy Galaxy i zużyta dwumasa.
Co rozumiesz przez to ze nie da sie wlaczyc ?


Ja dodam jeszcze, ze jak jedziesz spokojnie i nie przyspieszasz, to jeszcze jest ok, auto chodzi cicho, miekko i wszystko wydaje sie ok, ale jak jedziesz spokojnie, ale zaczynasz naciskac gaz, to nic sie nie dzieje, tzn auto nie przyspiesza, zaczyna byc slychac ze silnik sie meczy, dopiero przy nacisnieciu gazu na 75 % nastepowala redukcja. Tak to bylo u mnie.
Dlatego ACT wlaczalo sie rzadko, bo silnik byl przeciazony jazda na za wysokich biegach. I to wszystko przez eko nastawy.
W manualu lub dsg po programie auto moze jezdzic tak jak powinno.

Moze faktycznie cos zrobie z tym ACT, albo program z ACT out.
Nie da się włączyć, to znaczy, że klikam dźwigienkę za kierownicą po prawej (plus) i bieg nie zmienia się. Czyli jak pisałem działa zabezpieczenie, prawdopodobnie silnika, jakby to powiedzieć, na za wysoki bieg w stosunku do szybkości i obrotów silnika.

A odnośnie ACT, to u mnie pojawia się bardzo często, bo i na równej (poziomej) drodze bez większego obciążenia, bez dodawania gazu, ale przede wszystkim po puszczeniu pedału gazu, czyli podczas jazdy z górki lub dojazdu do skrzyżowania z czerwonym. Będę musiał jeszcze raz dokładniej to poobserwować, ale ja jeszcze nigdy nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika przy aktywnym ACT, ani wibracje, ani dudnienie, ani cokolwiek innego.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

patryk7133
Posty: 1176
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 35 razy
Otrzymał podziękowań: 76 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: patryk7133 »

Z tego, co piszecie to przy moim przebiegu silnik w trybie ACT powinien chodzić z bardzo odczuwalną różnicą tylko pewnie tego nie słyszę i nie czuję w sumie to dobrze nie muszę się tym przejmować.

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

patryk7133 pisze:
02 lis 2024, 15:50
Z tego, co piszecie to przy moim przebiegu silnik w trybie ACT powinien chodzić z bardzo odczuwalną różnicą tylko pewnie tego nie słyszę i nie czuję w sumie to dobrze nie muszę się tym przejmować.
Tego tak nie skychac i nie czuc. To nie jest super wyrazne, ani wszechobecne. Slychac to w waskim zakresie obrotow. W trybie D w ogole to nie wystepuje, bo silnik w 95% jest ponizej 2000 obrotow. Jezeli jezdzisz na D i nie masz programu skrzyni, ktory pozwala jezdzic w tym zakresie 1900-2000 na danym biegu, a nie zrzuca ciagle obroty w okolice 1500 obr wyzszymi biegami, to tego nie slyszysz.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

patryk7133
Posty: 1176
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
Podziękował: 35 razy
Otrzymał podziękowań: 76 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: patryk7133 »

Rafiner pisze:
03 lis 2024, 16:21
patryk7133 pisze:
02 lis 2024, 15:50
Z tego, co piszecie to przy moim przebiegu silnik w trybie ACT powinien chodzić z bardzo odczuwalną różnicą tylko pewnie tego nie słyszę i nie czuję w sumie to dobrze nie muszę się tym przejmować.
Tego tak nie skychac i nie czuc. To nie jest super wyrazne, ani wszechobecne. Slychac to w waskim zakresie obrotow. W trybie D w ogole to nie wystepuje, bo silnik w 95% jest ponizej 2000 obrotow. Jezeli jezdzisz na D i nie masz programu skrzyni, ktory pozwala jezdzic w tym zakresie 1900-2000 na danym biegu, a nie zrzuca ciagle obroty w okolice 1500 obr wyzszymi biegami, to tego nie slyszysz.
Mam program skrzyni i po programie ACT włącza się częściej, jak przed programem i tak jak piszesz sprawdzałem, wsłuchiwałem się w nocy na gładkich drogach, ale nie mam kompletnie żadnych odczuć myślę, że może to zależy od programu silnika, z jakim wyjechał z fabryki.

ODPOWIEDZ