Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 gru 2024, 16:46
- Samochód: A3 8v
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik 1.5TSI
Witam
Mam problem z silnik 1.5 tfsi
Przy odpaleniu auta (silnik zimny) Gdy wchodzi w tryb ssania zaczyna falować obrotomierz
Przy tym falowaniu nierówno pracuje silnik (trwa to około 6 sekund)
Zauważyłem że bardziej faluje i nierówno pracuje silnik jak jest na pół rozgrzany np. Za 4 godziny będzie odpalony ( też wchodzi w tryb ssania)
Trwa to zaledwie 6 sekund ale jest irytujące
Proszę o podpowiedź co to może być
świece po wymianie
I po czyszczeniu zaworów (orzechwanie dolotu )
Odma też
Pozdrawiam
Mam problem z silnik 1.5 tfsi
Przy odpaleniu auta (silnik zimny) Gdy wchodzi w tryb ssania zaczyna falować obrotomierz
Przy tym falowaniu nierówno pracuje silnik (trwa to około 6 sekund)
Zauważyłem że bardziej faluje i nierówno pracuje silnik jak jest na pół rozgrzany np. Za 4 godziny będzie odpalony ( też wchodzi w tryb ssania)
Trwa to zaledwie 6 sekund ale jest irytujące
Proszę o podpowiedź co to może być
świece po wymianie
I po czyszczeniu zaworów (orzechwanie dolotu )
Odma też
Pozdrawiam
- sailor 88
- Posty: 1419
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 95 razy
- Otrzymał podziękowań: 422 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Po pierwsze, należy sprawdzić ewentualne błędy zapisane w ECU, jeżeli takowych nie ma, trzeba analizować wartości poszczególnych czujników pod względem poprawności podawanych wartości np. rano na zimnym silniku wartości podawane przez czujniki temperatury wody, oleju i powietrza powinny wskazywać podobne wartości. Na pracującym silniku sprawdzamy nastawy podstawowe gdy silnik faluje i kiedy nie faluje, to też może coś wnieść. Ogólnie przyczyn może być wiele, uwalony jakiś czujnik, przepustnica (silnik krokowy), EGR, zawór sterujący ciśnieniem paliwa etc.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 76 razy
Re: Silnik 1.5TSI
2 dni temu pierwszy raz zatankowałem od rezerwy do pełna moją Atece benzyną 95 e10, bo nie wiem, dlaczego, ale nagle na mojej stacji nie było e5 Wiem, że w Polsce nie ma już od dawna, ale tu, gdzie mieszkam jest cały czas.
A dziś po przejechaniu 130 km silnik zaczął szarpać podczas dodawania gazu przy ruszaniu na obrotach między 1100 a 1300 obrotów i dzieje się tak przy każdym ruszaniu na dobrze rozgrzanym silniku i nie wiem, czy to wina paliwa, czy zbieg okoliczności, a po prostu coś mi się dzieje z silnikiem?
Ps: Przypomniało mi się że pewnego razu jak jeździłem po Polsce to też miałem takie objawy ałe szybko mineły więc nie zawracałem tym sobie głowy.
A dziś po przejechaniu 130 km silnik zaczął szarpać podczas dodawania gazu przy ruszaniu na obrotach między 1100 a 1300 obrotów i dzieje się tak przy każdym ruszaniu na dobrze rozgrzanym silniku i nie wiem, czy to wina paliwa, czy zbieg okoliczności, a po prostu coś mi się dzieje z silnikiem?
Ps: Przypomniało mi się że pewnego razu jak jeździłem po Polsce to też miałem takie objawy ałe szybko mineły więc nie zawracałem tym sobie głowy.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Szymel50 napisz jaki przebieg i ktory rok. To bedzie info dla innych jak rozwiazesz problem, a moze to przejdzie po jesienno zimowych chlodach ?
Ile takie orzechowanie i duzo bylo zawalone ?
Ile takie orzechowanie i duzo bylo zawalone ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Dzieki za info. Ja mam 54 tys km i mi pewnie orzechowanie nie bedzie potrzebne. 120 ty km to juz sporo. Ja zakladam lpg za miesiac i juz nie bedzie mi sie nagarowal.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 gru 2024, 16:46
- Samochód: A3 8v
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Prins 8500, BRC Maestro 7000, KME 6400.
Ja zakladam KME. Zwrotnosc 34-40 tys km przebiegu zaleznie od ceny gazu. W kalkulatorze Pb 6.20, LPG 3.20 lub po embargo Pb 6.20 a LPG 3.60. To dwie skrajne wartosci. Mam wszystko przeliczone z przegladami, serwisem i urealnionym spalaniem w 3 wariantach. Zwrotnosc zalezy jak kto jezdzi. Ja planuje jezdzic ja lub zona do konca auta tak z 15 lat jeszcze.
Ja zakladam KME. Zwrotnosc 34-40 tys km przebiegu zaleznie od ceny gazu. W kalkulatorze Pb 6.20, LPG 3.20 lub po embargo Pb 6.20 a LPG 3.60. To dwie skrajne wartosci. Mam wszystko przeliczone z przegladami, serwisem i urealnionym spalaniem w 3 wariantach. Zwrotnosc zalezy jak kto jezdzi. Ja planuje jezdzic ja lub zona do konca auta tak z 15 lat jeszcze.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.
- Kris_G
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 wrz 2024, 16:42
- Samochód: Cupra Ateca 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Patrząc na rozbudowany układ chłodzenia w 1.5 TSI, na budowę pompy wody, to ciężko mi przychodzi wizja że ktoś sobie w tym silniku tnie wąż wodny i wpina reduktor... Albo wkręca blachowkręty żywcem w podłogę bo trzeba przewody położyć od zbiornika do silnika...
Miałem kiedyś prostego Golfa III GTI z prostym 8-zaworowym 115KM silnikiem z instalacją gazową. 2 razy padły wtryski, wymiana filtrów, dodatkowy przegląd, zdaje się rozszerzone badanie techniczne, padnięcie cewek, dłuższe rozgrzewanie silnika... I gdy to teraz przełożymy na nowoczesny silnik 1.5 TSI to ja naprawdę zazdroszczę optymistycznego podejścia do życia ludziom którzy w to się dobrowolnie pakują.
I dodatkowe pytanie konkursowe: po założeniu instalacji gazowej ile błędów pokaże jakikolwiek czytnik kodów błędów?
Miałem kiedyś prostego Golfa III GTI z prostym 8-zaworowym 115KM silnikiem z instalacją gazową. 2 razy padły wtryski, wymiana filtrów, dodatkowy przegląd, zdaje się rozszerzone badanie techniczne, padnięcie cewek, dłuższe rozgrzewanie silnika... I gdy to teraz przełożymy na nowoczesny silnik 1.5 TSI to ja naprawdę zazdroszczę optymistycznego podejścia do życia ludziom którzy w to się dobrowolnie pakują.
I dodatkowe pytanie konkursowe: po założeniu instalacji gazowej ile błędów pokaże jakikolwiek czytnik kodów błędów?
- Ocena: 4.76%
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
- Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Oj tam, widziałem wielokrotnie przykręcone blachowkrętami centralki gazowe do skrzynek elektrycznych w komorze silnika, a potem płacz, że główna rozdzielnia prądu zalana.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016