Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Kris_G pisze:
13 gru 2024, 9:25
Patrząc na rozbudowany układ chłodzenia w 1.5 TSI, na budowę pompy wody, to ciężko mi przychodzi wizja że ktoś sobie w tym silniku tnie wąż wodny i wpina reduktor... Albo wkręca blachowkręty żywcem w podłogę bo trzeba przewody położyć od zbiornika do silnika...

Miałem kiedyś prostego Golfa III GTI z prostym 8-zaworowym 115KM silnikiem z instalacją gazową. 2 razy padły wtryski, wymiana filtrów, dodatkowy przegląd, zdaje się rozszerzone badanie techniczne, padnięcie cewek, dłuższe rozgrzewanie silnika... I gdy to teraz przełożymy na nowoczesny silnik 1.5 TSI to ja naprawdę zazdroszczę optymistycznego podejścia do życia ludziom którzy w to się dobrowolnie pakują.

I dodatkowe pytanie konkursowe: po założeniu instalacji gazowej ile błędów pokaże jakikolwiek czytnik kodów błędów?
Codzinnie sa gazowane auta jeszcze bardziej skomplikowane niz 1.5 tsi i nic sie nie dzieje. Ja mam gaz w Fabii 2 i fakt to prostsze jest, ale pod katem zasady dzialania jest takie same, tylko bardziej skomplikowane jest sterowanie, bo czujnikow jest duzo wiecej, gpf itp. Ale jest to przecwiczone i nie ma uwag. Auta chodza bez problemow.
Z tego co pokazuja na necie w EKG, to diesel 2.0 tdi jest tak pojeb…. pod katem oczujnikowania i ekopierdol, ze taki 1.5tsi nawet z gazem to pikus.
Ja robie w zakladzie gdzie maja bardzo duze doswiadczenie.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Sponsor


Kalinski

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor

AUTO-PAK

Rafiner
Posty: 928
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

krowka1978 pisze:
13 gru 2024, 15:05
Kris_G pisze:
13 gru 2024, 9:25
Albo wkręca blachowkręty żywcem w podłogę bo trzeba przewody położyć od zbiornika do silnika...
Oj tam, widziałem wielokrotnie przykręcone blachowkrętami centralki gazowe do skrzynek elektrycznych w komorze silnika, a potem płacz, że główna rozdzielnia prądu zalana.
Goscie montuja to pieknie. Wyglada jak fabryka. Wszystko po lewej stronie silnika gdzie jest duzo przestrzeni. Wtryski do kolektora wkrecaja po demontazu kolektora. Wyglada to bardzo estetycznie. To co piszesz to dawniej papronie robili. Teraz maja dedykowane blaszki przykrecane pod mocowania istniejace w komorze silnika normalnie. Staraja sie nie nawiercac nowych. Jedynie to dziura w bagazniku obowiazkowa sprawa.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy. Eko-pierdoly powyłączane.

Sebolr
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2024, 16:28
Samochód: Cupra areca 1.5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Sebolr »

Witam! Darujcie jeśli powtarzam pytanie ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi we wcześniejszych wątkach. Samochód jest nowy- odebrałem w końcu października i wówczas zauważyłem że pojawia się informacja o odcięciu 2 cylindrów ale od tamtego czasu taka informacja już mi się nie pojawiła. Testowałem w różnych warunkach, nawet z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami, stałej prędkości 70 km/h na prostej przy rozgrzanym silniku i nic. W serwisie powiedzieli że w aptekach takie informacje nie zawsze są wyświetlane ale przecież w ogóle się u mnie nie pokazują. Podobno sprawdzili i wszystko ok. Myślicie że mają rację?

Skylla
Posty: 222
Rejestracja: 03 mar 2024, 16:33
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG 2024
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Skylla »

Ja niczego nie wyłączam i bardzo często jeździ na 2 cylindrach, nawet słabo rozgrzany i w mieście.

Bonifacy
Posty: 683
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Bonifacy »

Jeździsz może w trybie eco? W nim chyba się nie pokazuje odłączenie cylindrów, ale sprawdź to w instrukcji.

Sebolr
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2024, 16:28
Samochód: Cupra areca 1.5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Sebolr »

Jeżdżę w trybie comfort. Problemem dla mnie jest czy możliwa jest jazda na 2 cylindrach beż sygnalizacji tego na zegarach. W serwisie twierdzą że w atecach tak jest...

Bonifacy
Posty: 683
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Bonifacy »

Poczytaj instrukcję. O ile pamiętam, to było dość skomplikowane a wizualizacja jest na różne sposoby

Sebolr
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2024, 16:28
Samochód: Cupra areca 1.5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Sebolr »

Dziękuję, sprawdzę

Bonifacy
Posty: 683
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Bonifacy »

W instrukcji nic nie ma. Pomyliłem z trybem żeglowania.
Widzę, że nie Ty jeden masz z kłopoty z ACT. U mnie włącza się stosunkowo często
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 2529#p2529

Sebolr
Posty: 6
Rejestracja: 26 wrz 2024, 16:28
Samochód: Cupra areca 1.5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Sebolr »

Rzeczywiście problem nie jest nieznany. Według mojego ustawienia zegarów powinna się ta informacja wyświetlać. Zostaje więc czekać że się ułoży...

ODPOWIEDZ