Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
@sailor 88, w obu przypadkach wskaźnik pokazywał spalanie mniej więcej prawidłowo. W Leonie był "kalibrowany" w serwisie i zaniżał o 0.1 l/100km (przy średniej 6.8), w Atece od początku zawyża o 0.1 l/100km (przy średniej 8.5-9), bez żadnej kalibracji. Sprawdzam przy każdym tankowaniu. Więc w obu przypadkach przekłamanie procentowe jest tak małe, że w żaden sposób nie tłumaczy 40-50% różnicy w spalaniu na biegu jałowym.
GPF w VAG zbudowany jest podobnie do katalizatora, ale ścianki kanalików w ceramicznej obudowie są zamknięte. Oznacza to, że gazy przedostają się z jednej strony na drugą porami w ceramicznych ściankach. To MUSI stawiać dużo większy opór, nawet na biegu jałowym.
Nie mogę teraz znaleźć, ale kiedyś czytałem artykuł o GPF/OPF w grupie VW i była tam pokazana i dokładnie wytłumaczona jego budowa.
@Frodo, spoko, u mnie w 1.5 też często widziałem taki wynik. Tak się zmienia od 0.8-1l/h.
GPF w VAG zbudowany jest podobnie do katalizatora, ale ścianki kanalików w ceramicznej obudowie są zamknięte. Oznacza to, że gazy przedostają się z jednej strony na drugą porami w ceramicznych ściankach. To MUSI stawiać dużo większy opór, nawet na biegu jałowym.
Nie mogę teraz znaleźć, ale kiedyś czytałem artykuł o GPF/OPF w grupie VW i była tam pokazana i dokładnie wytłumaczona jego budowa.
@Frodo, spoko, u mnie w 1.5 też często widziałem taki wynik. Tak się zmienia od 0.8-1l/h.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lut 2019, 11:44
- Samochód: Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Zima ma po części wpływ na spalanie, ale ...
Patrząc na nowe auta (miałem dwa) silnik ze spalaniem układa się tak do 15-20k przebiegu. W obu przypadkach około tego przebiegu spalanie radykalnie spadało mi
Patrząc na nowe auta (miałem dwa) silnik ze spalaniem układa się tak do 15-20k przebiegu. W obu przypadkach około tego przebiegu spalanie radykalnie spadało mi
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik 1.5TSI
A tak w ogole.. jest pelno artykulow prasowych o tym, ze silnik 1.5 TSI pracuje w cyklu Millera. Czytalem, cieszylem sie ze bede miec nowy fajny silnik... Teraz okazuje sie ze chyba tego cyklu Millera jednak nie ma.
Ale czy sa jakies oficjalne informacje o obu faktach? Tzn najpierw informacje VW ze jest cykl Millera, a potem udowodnienie ze nie ? Bo artykuly prasowe zapewne maja jakies zrodla, ale poki co ic h nie widze... Bo gdyby VW napisal "tak, 1.5 TSI pracuje w cyklu Millera", to ok, ale nie widze nigdzie tego zrodla... ktos je zna ?
Ale czy sa jakies oficjalne informacje o obu faktach? Tzn najpierw informacje VW ze jest cykl Millera, a potem udowodnienie ze nie ? Bo artykuly prasowe zapewne maja jakies zrodla, ale poki co ic h nie widze... Bo gdyby VW napisal "tak, 1.5 TSI pracuje w cyklu Millera", to ok, ale nie widze nigdzie tego zrodla... ktos je zna ?
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Chyba problem z 1.5 dotyczy uogólnienia, bo większość nowości zostało zaimplementowanych w 1.5 ale 130KM (a to nigdzie już nie jest napisane).
Ale z wypowiedzi kilku osób które tym jeździły (1.5 130KM), to silnik porażka, oszczędny jest, bo nie da się nim dynamicznie zbyt jeździć więc i spalanie małe, w sam raz do POLO lub emeryckiego GOLFA (lub pokrewnych).
Ale z wypowiedzi kilku osób które tym jeździły (1.5 130KM), to silnik porażka, oszczędny jest, bo nie da się nim dynamicznie zbyt jeździć więc i spalanie małe, w sam raz do POLO lub emeryckiego GOLFA (lub pokrewnych).
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 05 mar 2019, 22:37
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5TSI DSG
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Powiem tak, naczytałem się "legend" na temat silnika 1.5 TSI 150KM, który był moim pierwotnym wyborem najpierw w Karoqu, później w Atece.
W połączeniu ze skrzynią DSG, produkcja marzec tego roku nie zauważam kompletnie ŻADNYCH problemów tego silnika. Jest zrywny, szybki, nie gaśnie, nie szarpie, nie ma żadnych kangurów itp. generalnie jestem bardzo zadowolony, spalanie koło 9-tki.
Wiadomo 2.0 TSI kusiło, ale różnica w cenie 17.000 zł była dla mnie nie do przeskoczenia...
W połączeniu ze skrzynią DSG, produkcja marzec tego roku nie zauważam kompletnie ŻADNYCH problemów tego silnika. Jest zrywny, szybki, nie gaśnie, nie szarpie, nie ma żadnych kangurów itp. generalnie jestem bardzo zadowolony, spalanie koło 9-tki.
Wiadomo 2.0 TSI kusiło, ale różnica w cenie 17.000 zł była dla mnie nie do przeskoczenia...
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Po 400km w dsg 1.5 też nie zauważyłem najmniejszych problemów, powiem inaczej i może wulgarne, na sporcie popierdala od świateł / wyprzedzaniu aż miło (a bierzemy na poprawkę, że mega pilnuje się żeby ograniczyć kickouty do pojedynczych w pierwszych 2k przebiegu)
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
@mike, to nie są "legendy", tylko oo prostu wielu użytkowników ma takie problemy. Ty już pewnie masz nowy soft w ECU, stąd brak problemów.
Można się zastanawiać, dlaczego problemy występują tylko w części samochodów że starszym softem, ale nie zmienia to faktu, że jakiś problem jest.
O ile problem kangurowania i gaśnięcia w manualu można by było zwalić na brak umiejętności użytkowników (choć przy tej skali występowania problemu jest to mocno naciągane), o tyle w jeżeli kangury występują w DSG, gdzie trzeba wcisnąć gaz i tyle, to już naprawdę coś jest nie tak, a zwalanie tego na użytkownika jest głupotą, lub próbą zanegowania problemu.
Jeżeli dodamy do tego przypadki braku reakcji na pedał gazu, to nie ma innego wyjaśnienia niż skopany silnik/soft/osprzęt.
U mnie niestety te problemy występują. Dodatkowo po uruchomieniu silnik pracuje jak stary klamot na gaźniku z zapchanymi dyszami, po rozgrzaniu brzmi jakby klepały zawory, a spalanie jest dalekie od obietnic producenta, tego, do czego przyzwyczaił mnie poprzedni Leon z 1.4 TSI (różnica ok. 25-30% przy takiej samej jeździe), czy nawet tego, co pokazują niektórzy użytkownicy Atec lub Karoqów z tym silnikiem.
Więc nie, to nie są legendy.
Można się zastanawiać, dlaczego problemy występują tylko w części samochodów że starszym softem, ale nie zmienia to faktu, że jakiś problem jest.
O ile problem kangurowania i gaśnięcia w manualu można by było zwalić na brak umiejętności użytkowników (choć przy tej skali występowania problemu jest to mocno naciągane), o tyle w jeżeli kangury występują w DSG, gdzie trzeba wcisnąć gaz i tyle, to już naprawdę coś jest nie tak, a zwalanie tego na użytkownika jest głupotą, lub próbą zanegowania problemu.
Jeżeli dodamy do tego przypadki braku reakcji na pedał gazu, to nie ma innego wyjaśnienia niż skopany silnik/soft/osprzęt.
U mnie niestety te problemy występują. Dodatkowo po uruchomieniu silnik pracuje jak stary klamot na gaźniku z zapchanymi dyszami, po rozgrzaniu brzmi jakby klepały zawory, a spalanie jest dalekie od obietnic producenta, tego, do czego przyzwyczaił mnie poprzedni Leon z 1.4 TSI (różnica ok. 25-30% przy takiej samej jeździe), czy nawet tego, co pokazują niektórzy użytkownicy Atec lub Karoqów z tym silnikiem.
Więc nie, to nie są legendy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lut 2019, 11:44
- Samochód: Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Niekoniecznie.Felix pisze: ↑22 kwie 2019, 20:29@mike, to nie są "legendy", tylko oo prostu wielu użytkowników ma takie problemy. Ty już pewnie masz nowy soft w ECU, stąd brak problemów.
Można się zastanawiać, dlaczego problemy występują tylko w części samochodów że starszym softem, ale nie zmienia to faktu, że jakiś problem jest.
O ile problem kangurowania i gaśnięcia w manualu można by było zwalić na brak umiejętności użytkowników (choć przy tej skali występowania problemu jest to mocno naciągane), o tyle w jeżeli kangury występują w DSG, gdzie trzeba wcisnąć gaz i tyle, to już naprawdę coś jest nie tak, a zwalanie tego na użytkownika jest głupotą, lub próbą zanegowania problemu.
Jeżeli dodamy do tego przypadki braku reakcji na pedał gazu, to nie ma innego wyjaśnienia niż skopany silnik/soft/osprzęt.
U mnie niestety te problemy występują. Dodatkowo po uruchomieniu silnik pracuje jak stary klamot na gaźniku z zapchanymi dyszami, po rozgrzaniu brzmi jakby klepały zawory, a spalanie jest dalekie od obietnic producenta, tego, do czego przyzwyczaił mnie poprzedni Leon z 1.4 TSI (różnica ok. 25-30% przy takiej samej jeździe), czy nawet tego, co pokazują niektórzy użytkownicy Atec lub Karoqów z tym silnikiem.
Więc nie, to nie są legendy.
Ja już wielokrotnie pisałem, że u mnie żaden problem nie występuję, a raczej w ASO mi nie wgrywali nowego softu.
Ale mam wersje bez gpf