Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
vioox
Posty: 228
Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
Samochód: 308 SW --> ateca
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: vioox »

https://www.autocentrum.pl/newsy/w-tym- ... l-sie-sam/

Wprawdzie nie seat... ale silnik sie zgadza...
Ale po głębszym rozeznaniu chyba to nie weszlo...
A może mild hybryd to ma... niewiem



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: michal 76 »

Ma działać do 130km/h - czyli na autostradzie też. I teraz pytanie wyobrażacie sobie sytuację że przy dowolnej prędkości na autostradzie Wasz samochód wyłączy Wam silnik? Bo przejdzie w tryb żeglowania 2.0 ?

Bonifacy
Posty: 628
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Bonifacy »

Czy to żeglowanie to to samo, co "tryb inercyjny"?

W instrukcji tak o tym piszą:

Tryb inercyjny umożliwia pokonywanie pewnych
odległości bez używania pedału przyśpieszenia,
co oszczędza paliwo. Należy
przewidywać sytuację i używać trybu inercyjnego,
aby „pozwolić“ samochodowi „się toczyć“.
Włączanie trybu inercyjnego
Warunek: dźwignia w położeniu D, nachylenie
terenu mniejsze niż 12% i prędkość od 20 do
130 km/h.
● Delikatnie zdjąć nogę z gazu.
Na zestawie wskaźników pokaże się , włączony
bieg i chwilowe zużycie paliwa znikną,
a pojawi się słowo Inertia.
Skrzynia biegów automatycznie wyłączy się i
samochód będzie się swobodnie toczył, bez
efektu hamowania silnikiem. Podczas toczenia
się samochodu silnik pracuje na biegu jałowym.

Zatrzymywanie trybu inercyjnego
● Wcisnąć pedał hamulca lub gazu.
Aby używać trybu inercyjnego, wystarczy
zdjąć nogę z gazu.
Zastosowanie zarówno trybu inercyjnego
(= pokonywanie wydłużonych odcinków z
mniejszą ilością energii), jak i odłączania
inercyjnego (= krótsze odcinki pokonywane
bez wykorzystania paliwa) zmniejsza zużycie
paliwa i poprawia bilans emisji.
Jeżeli pojazd wyposażony jest w SEAT Drive
Profile ››› strona 240, tryb inercyjny można
włączyć w profilach Normal, Eco oraz Individual.
W trybie Eco inercja włącza się zawsze,
kiedy spełnione są warunki do jej użycia, niezależnie
od tego, jak delikatnie kierowca zdejmuje
nogę z gazu.

Jeżeli włączono Tryb inercyjny, przy zbliżaniu
się do przeszkody należy uwzględnić,
że pojazd nie będzie zwalniać w zwykły
sposób: ryzyko wypadku!
● Przy stosowaniu trybu inercyjnego przy
zjeżdżaniu odcinkami drogi o większym
spadku pojazdu może zwiększyć prędkość:
ryzyko wypadku!
● Jeżeli pojazdem kieruje inny kierowca,
należy go ostrzec o właściwościach trybu
inercyjnego.
● Komunikat dla kierowcy Inercja wyświetla
się tylko w zakładce bieżącego zużycia
paliwa. W trybie inercyjnym biegi nie
są już wyświetlane (na przykład, zamiast
„D“ lub „E“ pojawi się jedynie „D7“ lub
„E7“).
● Tryb inercyjny wyłącza się automatycznie
na wzniesieniach o nachyleniu powyżej
15%.
● W przypadku silników TDI i 2.0 TSI tryb
inercyjny działa wyłącznie w trybie jazdy
Eco.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: michal 76 »

To co napisane wyżej to nowa wersja tego co opisujesz, z różnicą że w Naszych samochodach silnik pracuje na biegu jałowym, a w nowej wersji ma się wyłączyć.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Tak to jest w wersjach mild hybrid .
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

vioox pisze:
27 wrz 2020, 8:20
https://www.google.com/amp/s/www.autoce ... l-sie-sam/

Wprawdzie nie seat... ale silnik sie zgadza...
Ale po głębszym rozeznaniu chyba to nie weszlo...
A może mild hybryd to ma... niewiem
Coś mi tu nie pasuje, ponieważ artykuł jest podpisany "3 lata temu", a jak dobrze pamiętam aktualna wersja 1.5 TSI pojawiła się gdzieś z rok temu.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

michal 76 pisze:
27 wrz 2020, 15:22
Ma działać do 130km/h - czyli na autostradzie też. I teraz pytanie wyobrażacie sobie sytuację że przy dowolnej prędkości na autostradzie Wasz samochód wyłączy Wam silnik? Bo przejdzie w tryb żeglowania 2.0 ?
W linkowanym artykule piszą, że w układzie elektrycznym samochodu ma być zainstalowany dodatkowy akumulator li-jo 12 V, który ma wszystko zasłać w czasie korzystania z tego trybu. Mimo to ja także czegoś takiego nie za bardzo widzę, szczególnie do 130 km/h. Jeden z naszych byłych młodych pracowników wyłączył podczas jazdy silnik, na szczęście około 60 km/h, ale i tak mało brakowało, żeby wylądowali w rowie.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

To odłączany jest tylko silnik a nie reszta osprzętu typu wspomaganie kierownicy, a tak się dzieje w tradycyjnym napędzie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

Frodo pisze:
28 wrz 2020, 0:20
...
podczas rozruchu następuje znaczne zużycie silnika spalinowego ...
Dzięki za obszerne i sensowne wyjaśnienia.
Kiedyś słyszałem jak jakiś specjalista, inżynier mówił, że jedno uruchomienie zimnego silnika, to tak jakby przejechał 600 km. Nie wiem w jaki sposób to obliczyli, ale mógłbym się z tym zgodzić, ponieważ dopóki olej pod odpowiednim ciśnieniem (wielokrotnie czytałem i słyszałem, że także i temperatura oleju ma duże znaczenie) nie rozejdzie się po wszystkich zakamarkach, po wszystkich elementach ciernych wymagających smarowania, to tak jakby pracował w ogóle bez smarowania.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Tomektr
Posty: 99
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Tomektr »

Misiek, Silnik 1.5TSI EA211 EVO pojawił się 3 lata temu (2017 rok)
Za ten post autor Tomektr otrzymał podziękowanie:
Misiek (28 wrz 2020, 9:11)
Ocena: 5.26%

ODPOWIEDZ