Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

No i pierwsze 10tyś za mną. Dokładnie co do dnia w 5miesięcy :)
Trochę statystyk z Fuelio:
Średnie rzeczywiste spalanie: 7,9l
Średni koszt za kilometr: 0,38złl
Najniższe spalanie między tankowaniami: 6,32l
Najwyższe spalanie między tankowaniami: 9,23l
Jazda mocno mieszania(100% duże miasto lub 100%trasa), styl raczej spokojny.



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


arbal
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2018, 12:16
Lokalizacja: Toruń
Samochód: Ateca 1.5 TSI Style
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: arbal »

Podobna dyskusja o szarpaniu silnika 1.5 TSi jest również na polskim forum T-ROC:
http://www.t-rocforum.pl/viewtopic.php?t=35&start=80

Oficjalne info VW Group - TPI 2048749/5

EDIT:
Zadzwoniłem właśnie (7.3.2019) do ASO Serwis SEAT w Toruniu.
Pan serwisant doskonale znał problem, nie uciekał od tematu.
Otrzymałem informację, że sytuacja jest doskonale znana i ma zostać poprawione oprogramowanie sterownika silnika.
Mam czekać na oficjalną informację i otrzymam najprawdopodobniej drogą listową wezwanie na akcję serwisową.

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: xipil »

Tak trochę poza tematem. Szybkość wymiany informacji i ilość cytowanych wypowiedzi z naszego forum (i czasem na odwrót) na analogicznym forum Karoqa jest oszamiałająca. Już trwa tam dyskusja o powyższej informacji nt. potencjalnej akcji serwisowej, o której mówił mechanik z ASO Seata. Czasami tak myślę, że oba modele powinny być na jednym forum ;)

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: hetman72 »

Nic dziwnego, zanim kupiłem Atecę to rok temu zarejestrowałem się na foum Kodiaqa a podem Karoqa, czytam je dosyć regularnie.
Na każdym forum można czegoś się dowiedzieć.
Dzięki forum Karoqa podjąłem decyzję o Atece 2.0TSI DSG.
Bo inaczej to pewnie kupiłbym Tuscona 1.6, ech, te dylematy.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Amadeusz pisze:
06 mar 2019, 15:11
No i pierwsze 10tyś za mną. Dokładnie co do dnia w 5miesięcy :)
Trochę statystyk z Fuelio:
Średnie rzeczywiste spalanie: 7,9l
Średni koszt za kilometr: 0,38złl
Najniższe spalanie między tankowaniami: 6,32l
Najwyższe spalanie między tankowaniami: 9,23l
Jazda mocno mieszania(100% duże miasto lub 100%trasa), styl raczej spokojny.
Eeeeh.
U mnie w 1.5 2WD DSG (w nawiasie podaję wyniki z podobnych warunków i tras dla poprzedniego Leona 5F 1.4 122KM manual):
Średnie po 4658 km - 8,731 (Leon po 84000km 6,894)
Minimalne - 8,214 (6,216)
Maksymalne - 9,477 (7,88)
Koszt za km - 1,325 PLN (uwzględnia opony zimowe kupione na samym początku) (0,474 PLN w Leonie, ale ta różnica oczywiście za 3-4 lata będzie dużo mniejsza)
Styl jazdy obecnie raczej spokojny (w Leonie bardziej dynamiczny).
Większość przebiegu wygląda następująco: dojazd do pracy ok. 21km, z czego 5km miasto (z tego ok. 2km w korku), 11km autostrada (AOW - jazda 120-130km/h), 5km dwupasmowa droga krajowa. Powrót w bardzo podobnych warunkach. Średnio dojazd w każdą ze stron zajmuje mi 25-30 minut.
Trasa 140km (70km w jedną stronę) S8, 120-130km/h - 8,1-8,2 (Leon: 6,5)
Trasa Wrocław-Kraków-Wrocław A4, 140km/h - 8,5 (Leon: 7,1 przy 150km/h)
W Leonie podczas dojazdu do pracy spalanie miałem średnio 6,8, ale przy wyższych prędkościach niż w Atece (na autostradzie 140-150).
Niestety 1.5 jest krokiem wstecz względem 1.4 zarówno pod względem dynamiki, spalania jak i potencjalnych problemów (np. "kangurowanie" w 1.5). Oczywiście rozumiem, że Ateca jest trochę cięższa i ma większe opory powietrza, ale jednak różnica w spalaniu jest wyższa niż powinna.
Szczerze mówiąc gdybym wiedział, że tak to będzie wyglądało, zamówiłbym 2.0 bez Beats (ze względu na różnicę w bagażniku) i przynajmniej różnica w spalaniu byłaby bardziej uzasadniona ;)

Andrżejuuuu
Posty: 12
Rejestracja: 10 lut 2019, 11:44
Samochód: Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Andrżejuuuu »

Ehhh to Twoja analiza :)

Raz porównujesz spalanie całkowicie niedotartego auta do auta po 80k to raz.
Tak tak miałem dwa auta z salonu nówki i dopiero przy 15-20k przebiegu spalanie się układa.

Jeżdżę bardzo podobną trasą jak Ty do pracy (of course Ibizą, więc lżejszym i mniejszym). Teraz pykło 14k i właśnie spalanie się ułożyło.

Jadąc AOW kulturalnie 120km przy mrozach na minusie potrafiłem zjechać do 6.5 litra, jak już prułem lewym pasem 150-160 to spalanie było zależnie od 7l do 7.5l. Wszystko na mrozie i na zimówkach.

Do tego trasa Berlin -> Wrocław - jazda limitem po niemieckiej autostradzie plus w Polsce gdzie się dało to eskami też to spalanie wyszło 5.4l przy dwóch osobach i pełnym bagażniku.

Teraz średnie spalanie długookresowe mam 7.5l, więc jak na ilość korków w mieście, butowanie auta nie jest źle.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Andrżejuuuu pisze:
08 mar 2019, 12:29
Ehhh to Twoja analiza :)
Skoro tak mówisz, to widocznie wiesz lepiej ode mnie...
Ale...
Andrżejuuuu pisze:
08 mar 2019, 12:29
Raz porównujesz spalanie całkowicie niedotartego auta do auta po 80k to raz.
Tak tak miałem dwa auta z salonu nówki i dopiero przy 15-20k przebiegu spalanie się układa.
Widzisz, w Lonie po 5k spalanie już było no normalnym poziomie i na takim pozostało do końca. Podałem tu statystyki dla całego okresu użytkownia Leona, ale dla porównywalnego okresu użytkownia obu samochodów różnice wyglądają bardzo podobnie. W Leonie po pierwszym tankowaniu było 7,6, w Atece 9,5.
Być może 1.5 potrzebuje więcej czasu, żeby się ułożyć...
Andrżejuuuu pisze:
08 mar 2019, 12:29
Jeżdżę bardzo podobną trasą jak Ty do pracy (of course Ibizą, więc lżejszym i mniejszym). Teraz pykło 14k i właśnie spalanie się ułożyło.
Jak wyżej - w Leonie po 5k już było ok. Jeżeli 1.5 potrzebuje więcej czasu i spalanie jeszcze spadnie, to tylko się ucieszę i może zmienię zdanie na temat tego silnika.
Andrżejuuuu pisze:
08 mar 2019, 12:29
Jadąc AOW kulturalnie 120km przy mrozach na minusie potrafiłem zjechać do 6.5 litra, jak już prułem lewym pasem 150-160 to spalanie było zależnie od 7l do 7.5l. Wszystko na mrozie i na zimówkach.
No to jednak nieco większy i cięższy Leon z (według VW mniej oszczędnym) 1.4 palił porównywalnie, a nawet ciut mniej. Przy czym w lecie jeździłem na 225/45R17, a w zimie na 205/55R16, więc spalanie w tych okresach było takie samo.
Andrżejuuuu pisze:
08 mar 2019, 12:29
Do tego trasa Berlin -> Wrocław - jazda limitem po niemieckiej autostradzie plus w Polsce gdzie się dało to eskami też to spalanie wyszło 5.4l przy dwóch osobach i pełnym bagażniku.
Nie jechałem tej trasy, ale w Leonie na długich przebiegach (przy mieszaninie dróg krajowych i A/S) takie spalanie też było jak najbardziej osiągalne. W tym momencie w Atece to 7,6 wydaje mi się nieosiągalne :)
Andrżejuuuu pisze:
08 mar 2019, 12:29
Teraz średnie spalanie długookresowe mam 7.5l, więc jak na ilość korków w mieście, butowanie auta nie jest źle.
No to jeżeli jeździsz podobną trasą, to naprawdę nie ma szału. Tak jak mówiłem - w większym i cięższym od Ibizy Leonie miałem 6,8 i też nie była to emerycka jazda.

Ty uważasz inaczej, ale moje zdanie jest takie, że VW dostarczył nam pięknego dowodu na prawdziwość powiedzenia "lepsze jest wrogiem dobrego".
Ostatnia generacja 1.4 TSI była naprawdę bardzo udana - dynamiczna, ekonomiczna, trwała i bezproblemowa. 1.5 pali więcej, jeździ gorzej i bezproblemowy nie jest. O trwałości jeszcze ciężko coś powiedzieć.
Bardzo żałuję, że nie udało mi się już załapać na 1.4 (mimo, że taki właśnie zamawiałem).

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Felix pisze:
08 mar 2019, 13:53
Ostatnia generacja 1.4 TSI była naprawdę bardzo udana - dynamiczna, ekonomiczna, trwała i bezproblemowa. 1.5 pali więcej, jeździ gorzej i bezproblemowy nie jest. O trwałości jeszcze ciężko coś powiedzieć.
Bardzo żałuję, że nie udało mi się już załapać na 1.4 (mimo, że taki właśnie zamawiałem).
@Felix to prawda bo silnik 1.4 TSI po poprawkach to bardzo udana bezawaryjna konstrukcja ;)


ObrazekObrazek


Puki co 1.5 TSI też jakiś większych problemów nie sprawia także dajmy mu szansę :)


ObrazekObrazekObrazek

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: dario37 »

Czytając powyzsze posty mam pytanie?Co Wam dają te cyferki:6,5 7,2,9,4 itd.itp. :?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Luk4as »

Mysle ze to samo co w kwestii zarobkow 5600 8400 12300 16400 dla jednego te cyferki maja znaczenie a dla drugiego zadne

ODPOWIEDZ