Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 sie 2018, 12:16
- Lokalizacja: Toruń
- Samochód: Ateca 1.5 TSI Style
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Potwierdzam, też dostałem dzisiaj wezwanie do ASO na to przeprogramowanie sterownika świateł.
A w temacie silnika 1.5 TSI to właśnie zrobiłem 1450km.
Zgodnie z instrukcją do 1500km silnik się dociera.
Nie wiem, może to tylko moje subiektywne wrażenie ale wydaje mi się, że silnik zaczął bardziej dynamiczniej pracować...
Ogólnie po tych 1450km jestem z samochodu bardzo zadowolony.
A w temacie silnika 1.5 TSI to właśnie zrobiłem 1450km.
Zgodnie z instrukcją do 1500km silnik się dociera.
Nie wiem, może to tylko moje subiektywne wrażenie ale wydaje mi się, że silnik zaczął bardziej dynamiczniej pracować...
Ogólnie po tych 1450km jestem z samochodu bardzo zadowolony.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Silnik jeszcze na dotarciu, więc ciężko mi się wypowiadać o dynamice jak i o spalaniu (choć na razie spalanie nie wygląda dobrze, a tryb 2-cylindorwy praktycznie się nie włącza...).
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Co do spalania to zima robi swoje. Pewnie też chodzi o jazdę w mieście. Jak tylko przejedziesz się na chwilę dłużej poza miasto lub w płynnej jeździe spalanie bardzo ładnie spada poniżej 7.Felix pisze: ↑19 gru 2018, 10:01Silnik jeszcze na dotarciu, więc ciężko mi się wypowiadać o dynamice jak i o spalaniu (choć na razie spalanie nie wygląda dobrze, a tryb 2-cylindorwy praktycznie się nie włącza...).
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...
Buczenie też na początku miałem, nawet sobie przypomniałem, że o nim pisałem w jednym z pierwszych postów, ale szybko to minęło i teraz jest naprawdę cichutko. Co do pedału gazu to miałeś to na 1 czy 2? U mnie tylko na 2 się takie rzeczy zdarzają. Na 1 u mnie nie ma żadnego problemu, ale potwierdzam trzeba bardzo uważać w tej kwestii, bo zapomnienie może drogo kosztować...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Pewnie zima robi swoje, ale obserwuję sobie również spalanie na biegu jałowym. Pisałem w innym wątku - w Leonie 1.4 122KM na jałowym przy wyłączonych wszystkich odbiornikach spalanie było 0.4-0.5 l/h, a w tych samych warunkach w Atece to 0.6-0.7 l/h. Przy włączonym ogrzewaniu, radiu itp. to częściej 0.7-0.8 l/h. Tryb 2-cylindorwy działa właściwie tylko przy hamowaniu silnikiem.
Powinno spaść po pełnym dotarciu (tak do 8-10 tys km). Zobaczymy.
Co do buczenia to dobrze wiedzieć. Będę obserwował i jak nie minie za jakiś czas, to po prostu to zgłoszę.
Jeśli chodzi o pedał gazu, to mam DSG. Szczerze mówiąc nie popatrzyłem który bieg akurat wrzuciło, ale zakładam że 1, bo samochód tylko zaczał się toczyć/pełzać na biegu jałowym, a gaz w ogóle nie reagował.
Martwi mnie to, że podobne problemy raportują użytkownicy innych samochodów z tym silnikiem, tak samo jak problemy z "kangurami" na 1 biegu w manualach. Silnik jest na rynku od chyba 2 lat i VW nie umie sobie z tym poradzić. Sugeruje to, że nie jest to jakiś prosty do usunięcia problem programowy, ale coś fizycznego. A znając VW nie ma co liczyć na akcję serwisową dot. np. wymiany pedału gazu (czy czegokolwiek innego, w czym może tkwić problem), bo spłaty kar po "Dieselgate" są ważniejsze niż użytkownicy nowych samochodów...
Powinno spaść po pełnym dotarciu (tak do 8-10 tys km). Zobaczymy.
Co do buczenia to dobrze wiedzieć. Będę obserwował i jak nie minie za jakiś czas, to po prostu to zgłoszę.
Jeśli chodzi o pedał gazu, to mam DSG. Szczerze mówiąc nie popatrzyłem który bieg akurat wrzuciło, ale zakładam że 1, bo samochód tylko zaczał się toczyć/pełzać na biegu jałowym, a gaz w ogóle nie reagował.
Martwi mnie to, że podobne problemy raportują użytkownicy innych samochodów z tym silnikiem, tak samo jak problemy z "kangurami" na 1 biegu w manualach. Silnik jest na rynku od chyba 2 lat i VW nie umie sobie z tym poradzić. Sugeruje to, że nie jest to jakiś prosty do usunięcia problem programowy, ale coś fizycznego. A znając VW nie ma co liczyć na akcję serwisową dot. np. wymiany pedału gazu (czy czegokolwiek innego, w czym może tkwić problem), bo spłaty kar po "Dieselgate" są ważniejsze niż użytkownicy nowych samochodów...
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5TSI
To nie wiedziałem, żez DSG też jest jakiś problem. Na jesieni tryb 2cylindowy włączał się bardzo często. Teraz w zimie nawet start-stop sie sam włacza/wyłącza w kółko na postoju dłuższym co jest irytujące.
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Po twoich spostrzeżeniach odnośnie braku reakcji na pedał gazu przy ruszaniu zacząlem to baczniej obserwować i rzeczywiście wydaje się, że coś jest na rzeczy, ja to co jakiś czaś miałem, ale na manualu interpretowałem to tak, że po prostu zamiast 1 wrzuciłem omyłkowo 3, zmienialem z powrotem na 1 i szedł, ale to nie prawda, problem występuje na biegu 1...staram się teraz dynamiczniej ruszać z 1. Zastanawiam się też na ile jest to powiązane z systemem start/stop, że jak nie ma tej dynamiki to silnik jakby chce od razu przejść w tryb uśpienia?Felix pisze: ↑19 gru 2018, 10:01Silnik jeszcze na dotarciu, więc ciężko mi się wypowiadać o dynamice jak i o spalaniu (choć na razie spalanie nie wygląda dobrze, a tryb 2-cylindorwy praktycznie się nie włącza...).
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Polecam wątek o silniku 1.5 TSI 150KM z forum o Karoqu,
To się po prostu w głowie nie mieści
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 4257#p4257
To się po prostu w głowie nie mieści
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 4257#p4257
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Stara zasada się sprawdza. Nie warto obecnie kupować nowych konstrukcji, póki nie poprawią tak zwanych "chorób wieku dziecięcego". Produkt jest wdrażany do użytku bez należytych testów(szkoda kasy i czasu), a testerem staje się nabywca .chris pisze: ↑23 sty 2019, 20:08Polecam wątek o silniku 1.5 TSI 150KM z forum o Karoqu,
To się po prostu w głowie nie mieści
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 4257#p4257
Przecież przy początkach 1.4 TSI było tak samo, albo jeszcze gorzej, bo tu, być może, potrzeba tylko korekty oprogramowana, a tam trzeba było głębokich zmian konstrukcyjnych.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...