Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jestem umówiony na upgrade softu w ten piątek. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niestety serwis o mnie nie pamiętał i musiałem się upominać i sam im powiedzieć, że zgłaszałem problemy i żeby sprawdzili TPI, czy jest już nowy soft.
Niestety serwis o mnie nie pamiętał i musiałem się upominać i sam im powiedzieć, że zgłaszałem problemy i żeby sprawdzili TPI, czy jest już nowy soft.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Też uważam ,że VAG coś ukrywa w kwestii tego silnika
Na pocieszenie dla wszystkich niezadowolonych z 1.5 TSI
Super francuskie silniki z turbinami...
https://www.francuskie.pl/pilne-ponad-4 ... m-1-2-tce/
...to jest dopiero afera
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja zgłaszałem w Volkswagen Centrum Wrocław.
Jest TPI na brak reakcji na pedał gazu. Oczywiście w TPI jest to ładniej nazwane (coś w stylu "słaba reakcja na gaz").
W każdym razie brak reakcji to usterka, którą trzeba zgłaszać i naciskać w razie czego, żeby poszukali TPI.
Jest TPI na brak reakcji na pedał gazu. Oczywiście w TPI jest to ładniej nazwane (coś w stylu "słaba reakcja na gaz").
W każdym razie brak reakcji to usterka, którą trzeba zgłaszać i naciskać w razie czego, żeby poszukali TPI.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Na jednym z forów zagranicznych przeczytalem, ze ktos zauwazyl, ze czesc o nazwie "engine head" ma od chyba 1 marca zmieniony "part number". I ze od tego czasu nie pojawiaja sie juz Ateki z problemem ze skakaniem... Pytanie, czy ktos jest to w stanie zweryfikowac, ze rzeczywiscie jakas wazna czesc silnika zmienila numer czesci... ? Bo w takim razie mozna uznac, ze faktycznie naprawy tej sytuacji softem to nieporozumienie.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Według Twojego opisu chodzi o kompletną głowicę silnika z zaworami (engine head). I rzeczywiście jest w katalogu części zamiennych wzmianka, że zmieniono numer katalogowy głowicy, czyli wycofano dotychczasowy model<05E103063FX> i wprowadzono nowy model<05E103264AX>tyle, że było to w 2018 roku! Bo w katalogu stoi: wycofano w dniu 01/03/2018, użyj jako części zastępczej...Teo pisze: ↑07 cze 2019, 16:41Na jednym z forów zagranicznych przeczytalem, ze ktos zauwazyl, ze czesc o nazwie "engine head" ma od chyba 1 marca zmieniony "part number". I ze od tego czasu nie pojawiaja sie juz Ateki z problemem ze skakaniem... Pytanie, czy ktos jest to w stanie zweryfikowac, ze rzeczywiscie jakas wazna czesc silnika zmienila numer czesci... ? Bo w takim razie mozna uznac, ze faktycznie naprawy tej sytuacji softem to nieporozumienie.
Występuje też do tego silnika głowica o numerze<05E103063F>, ale ta wersja nie została zmieniona od początku produkcji.
Sprawdziłem w Skodzie Karoq, to samo, tylko inna data:
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Odkopę temat VTG w 1.5 tsi, podobno według niektórych z Was wersja 150KM ma zwykłe Turbo, to dlaczego według Kolegów z LeonClub ETKA pokazuje przy silniku DADA 150KM kolektory z Turbo podobno dedykowany do VTG?
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Co to znaczy "kolektory z turbo"?
W silnikach EA211 kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą, a turbosprężarka jest osobną częścią, która jest do tej głowicy zamontowana.
Kolektor był częścią turbosprężarki w silnikach EA111.
W tym silniku jest zwykłe turbo. Nie "według niektórych z nas", ale również według inżynierów VW. Przeczytaj proszę artykuł, o którym pisałem wcześniej. Tam jest to napisane wprost. Potem wejdź jeszcze na forum Kuraka i w wątku o 1.5 znajdź post Marcina, który pokazuje fotki turbin z wersji 130KM i 150KM.
W 150KM nie mogli zastosować VTG, ze względu na temperaturę spalin (ok. 200 stopni wyższa względem 130KM). Ale też nie musieli, bo 150KM nie pracuje w cyklu Millera. VW nawet wyjaśniał, że zastosowanie VTG miało na celu podniesienie ciśnienia doładowania na niskich obrotach, co jest potrzebne do utrzymania ładunku w cylindrze w czasie, kiedy zaczyna się suw sprężania, a zawory dolotowe są jeszcze otwarte (charakterystyczne dla cyklu Millera właśnie). Wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym stawia opór ładunkowi cylindra, który jest wypychany z powrotem do kolektora ssącego, przez poruszający się w górę tłok.
Chyba bardziej obrazowo już nie umiem wyjaśnić.
W wiki też jest to wyjaśnione. Tylko tam jest mowa o kompresorze, a że VW z kompresorami się nie lubi, to musieli zastosować turbinę VTG.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Silnik_Millera
W silnikach EA211 kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą, a turbosprężarka jest osobną częścią, która jest do tej głowicy zamontowana.
Kolektor był częścią turbosprężarki w silnikach EA111.
W tym silniku jest zwykłe turbo. Nie "według niektórych z nas", ale również według inżynierów VW. Przeczytaj proszę artykuł, o którym pisałem wcześniej. Tam jest to napisane wprost. Potem wejdź jeszcze na forum Kuraka i w wątku o 1.5 znajdź post Marcina, który pokazuje fotki turbin z wersji 130KM i 150KM.
W 150KM nie mogli zastosować VTG, ze względu na temperaturę spalin (ok. 200 stopni wyższa względem 130KM). Ale też nie musieli, bo 150KM nie pracuje w cyklu Millera. VW nawet wyjaśniał, że zastosowanie VTG miało na celu podniesienie ciśnienia doładowania na niskich obrotach, co jest potrzebne do utrzymania ładunku w cylindrze w czasie, kiedy zaczyna się suw sprężania, a zawory dolotowe są jeszcze otwarte (charakterystyczne dla cyklu Millera właśnie). Wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym stawia opór ładunkowi cylindra, który jest wypychany z powrotem do kolektora ssącego, przez poruszający się w górę tłok.
Chyba bardziej obrazowo już nie umiem wyjaśnić.
W wiki też jest to wyjaśnione. Tylko tam jest mowa o kompresorze, a że VW z kompresorami się nie lubi, to musieli zastosować turbinę VTG.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Silnik_Millera
Ostatnio zmieniony 08 cze 2019, 9:15 przez Felix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
https://leonclub.pl/forum/viewtopic.php ... na#p754721
Na dole strony pod w/w linkiem jest post Kolegi MiroA3, który według ETKA sprawdził i twierdzi, że modele M19 zarówno DADA i DACA mają VTG, natomiast poprzednie modele DADA 150KM miały turbo z wastegate.
Kolego Felix poprostu chcę wyjaśnić, ponieważ kiedyś sądziłem, że wszystkie EA211 1.5TSi mają VTG, potem nawet mnie przekonały Twoje wyjaśnienia i teraz pojawiła się nowa teoria, możesz sprawdzić i się odnieść/?
Na dole strony pod w/w linkiem jest post Kolegi MiroA3, który według ETKA sprawdził i twierdzi, że modele M19 zarówno DADA i DACA mają VTG, natomiast poprzednie modele DADA 150KM miały turbo z wastegate.
Kolego Felix poprostu chcę wyjaśnić, ponieważ kiedyś sądziłem, że wszystkie EA211 1.5TSi mają VTG, potem nawet mnie przekonały Twoje wyjaśnienia i teraz pojawiła się nowa teoria, możesz sprawdzić i się odnieść/?