Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Nie zauważylem. Profilaktycznie na koszt producenta wezwali mnie do salonu po numerze VIN.



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Teraz dostałem dopiero pocztą oficjalne powiadomienie z podaniem przyczyny:
Obrazek

unusual twin baby names

arbal
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2018, 12:16
Lokalizacja: Toruń
Samochód: Ateca 1.5 TSI Style
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: arbal »

Potwierdzam, też dostałem dzisiaj wezwanie do ASO na to przeprogramowanie sterownika świateł.

A w temacie silnika 1.5 TSI to właśnie zrobiłem 1450km.
Zgodnie z instrukcją do 1500km silnik się dociera.
Nie wiem, może to tylko moje subiektywne wrażenie ale wydaje mi się, że silnik zaczął bardziej dynamiczniej pracować...
Ogólnie po tych 1450km jestem z samochodu bardzo zadowolony.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Silnik jeszcze na dotarciu, więc ciężko mi się wypowiadać o dynamice jak i o spalaniu (choć na razie spalanie nie wygląda dobrze, a tryb 2-cylindorwy praktycznie się nie włącza...).
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Felix pisze:
19 gru 2018, 10:01
Silnik jeszcze na dotarciu, więc ciężko mi się wypowiadać o dynamice jak i o spalaniu (choć na razie spalanie nie wygląda dobrze, a tryb 2-cylindorwy praktycznie się nie włącza...).
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...
Co do spalania to zima robi swoje. Pewnie też chodzi o jazdę w mieście. Jak tylko przejedziesz się na chwilę dłużej poza miasto lub w płynnej jeździe spalanie bardzo ładnie spada poniżej 7.
Buczenie też na początku miałem, nawet sobie przypomniałem, że o nim pisałem w jednym z pierwszych postów, ale szybko to minęło i teraz jest naprawdę cichutko. Co do pedału gazu to miałeś to na 1 czy 2? U mnie tylko na 2 się takie rzeczy zdarzają. Na 1 u mnie nie ma żadnego problemu, ale potwierdzam trzeba bardzo uważać w tej kwestii, bo zapomnienie może drogo kosztować...

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Pewnie zima robi swoje, ale obserwuję sobie również spalanie na biegu jałowym. Pisałem w innym wątku - w Leonie 1.4 122KM na jałowym przy wyłączonych wszystkich odbiornikach spalanie było 0.4-0.5 l/h, a w tych samych warunkach w Atece to 0.6-0.7 l/h. Przy włączonym ogrzewaniu, radiu itp. to częściej 0.7-0.8 l/h. Tryb 2-cylindorwy działa właściwie tylko przy hamowaniu silnikiem.
Powinno spaść po pełnym dotarciu (tak do 8-10 tys km). Zobaczymy.
Co do buczenia to dobrze wiedzieć. Będę obserwował i jak nie minie za jakiś czas, to po prostu to zgłoszę.
Jeśli chodzi o pedał gazu, to mam DSG. Szczerze mówiąc nie popatrzyłem który bieg akurat wrzuciło, ale zakładam że 1, bo samochód tylko zaczał się toczyć/pełzać na biegu jałowym, a gaz w ogóle nie reagował.
Martwi mnie to, że podobne problemy raportują użytkownicy innych samochodów z tym silnikiem, tak samo jak problemy z "kangurami" na 1 biegu w manualach. Silnik jest na rynku od chyba 2 lat i VW nie umie sobie z tym poradzić. Sugeruje to, że nie jest to jakiś prosty do usunięcia problem programowy, ale coś fizycznego. A znając VW nie ma co liczyć na akcję serwisową dot. np. wymiany pedału gazu (czy czegokolwiek innego, w czym może tkwić problem), bo spłaty kar po "Dieselgate" są ważniejsze niż użytkownicy nowych samochodów...

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

To nie wiedziałem, żez DSG też jest jakiś problem. Na jesieni tryb 2cylindowy włączał się bardzo często. Teraz w zimie nawet start-stop sie sam włacza/wyłącza w kółko na postoju dłuższym co jest irytujące.

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Felix pisze:
19 gru 2018, 10:01
Silnik jeszcze na dotarciu, więc ciężko mi się wypowiadać o dynamice jak i o spalaniu (choć na razie spalanie nie wygląda dobrze, a tryb 2-cylindorwy praktycznie się nie włącza...).
Co mogę powiedzieć, to że silnik wydaje mi się głośniejszy niż 1.4. W Leonie, który był gorzej wyciszony, na biegu jałowym silnik słychać było dużo mniej, niż w Atece. Dodatkowo przy np. przy ruszaniu, przy niskich obrotach słychać jakieś lekkie buczenie. Nie wiem czy to uroda samego silnika, czy coś pod maską mam za słabo dokręcone i wpada w rezonans.
No i niestety dzisiaj po raz pierwszy doświadczyłem tego, o czym piszą na angielskim forum - brak reakcji na pedał gazu. Na szczęście nie na skrzyżowaniu, a podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wcisnąłem gaz, autohold odpuścił, samochód zaczął się toczy i... nic. Wciskam gaz, zero reakcji. Dopiero przy chyba czwartym wciśnięciu gazu nastąpiła jakaś reakcja - na początku dość ospała, po czym nagle samochód zamielił kołami i od tamtej pory już było ok.
Zaczynam się trochę tego bać, bo jeżeli ten problem wystąpi przy włączaniu do ruchu może to być niebezpiecznie...
Po twoich spostrzeżeniach odnośnie braku reakcji na pedał gazu przy ruszaniu zacząlem to baczniej obserwować i rzeczywiście wydaje się, że coś jest na rzeczy, ja to co jakiś czaś miałem, ale na manualu interpretowałem to tak, że po prostu zamiast 1 wrzuciłem omyłkowo 3, zmienialem z powrotem na 1 i szedł, ale to nie prawda, problem występuje na biegu 1...staram się teraz dynamiczniej ruszać z 1. Zastanawiam się też na ile jest to powiązane z systemem start/stop, że jak nie ma tej dynamiki to silnik jakby chce od razu przejść w tryb uśpienia?

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Polecam wątek o silniku 1.5 TSI 150KM z forum o Karoqu,
To się po prostu w głowie nie mieści :shock:
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 4257#p4257

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

chris pisze:
23 sty 2019, 20:08
Polecam wątek o silniku 1.5 TSI 150KM z forum o Karoqu,
To się po prostu w głowie nie mieści :shock:
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 4257#p4257
Stara zasada się sprawdza. Nie warto obecnie kupować nowych konstrukcji, póki nie poprawią tak zwanych "chorób wieku dziecięcego". Produkt jest wdrażany do użytku bez należytych testów(szkoda kasy i czasu), a testerem staje się nabywca :evil: :evil: :evil:.
Przecież przy początkach 1.4 TSI było tak samo, albo jeszcze gorzej, bo tu, być może, potrzeba tylko korekty oprogramowana, a tam trzeba było głębokich zmian konstrukcyjnych.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ