Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 664
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: TomeL »

Moja kolejność na moje potrzeby (bez wchodzenia w argumentację): 2.0 TDI-2.0 TSI-1.6 TDI-1.5 TSI i gdybym miał wybierać jeszcze raz to wybrałbym tak samo.



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
19 maja 2019, 18:13
@Sailor 88, wielkie dzięki za kompleksowe przedstawienie doświadczeń z wypalaniem DPF. Miałem nadzieję, że może jest już lepiej… bo TDI niewątpliwie ma swoje zalety! (Kolega z dieselem bitrubo 2.0 z AdBlue w X5 mowi, że w ogóle nie myśli o wypalaniu, ale może jednak więcej jeździ na trasie niż mi się wydaje.)
W innych diesel'ach może być inaczej. Nie wiem jak jest w X5, ale na przykład w autach z tzw. mokrym filtrem (FAP), czyli grupa PSA, proces wypalania jest o połowę krótszy, ze względu na niższą temperaturę zapłonu sadzy. Osiąga się to poprzez dodawanie do paliwa specjalnego płynu Eolys (zawiesina tlenku ceru). Płyn trzeba okresowo uzupełniać i jest drogi. Niestety sam tlenek ceru nie spala się w filtrze, zapychając go stopniowo, co czyni go, przynajmniej teoretycznie, mniej żywotnym, więc znowu coś za coś... Ale w praktyce różnie z tym bywa.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

Jak już o DPF to przypomnę, że nowe 1.5tsi też ma ale GPF wersja 130KM..., nie wiem czy aby nowe 2.0tsi tez juz nie mają?

Oraz na podstawie ostatnio analizowanego nowego Tarraco 1.5tsi 150KM jest pozbawiony kangura czy braku mocy, za to jest szybszy od 2.0tdi 150KM i tak samo eko... Nomiczny:) tym bardziej że musi dawać rade prawie 2tonowej masie..., ale nawet gdzieś czytałem ze ma powstać jeszcze mocniejsza wersja 1.5..., bo jednak konkurencja z benz 1.6t-gdi wyciska bez trudu 177KM

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

Tego DPFa to Kolego sailor88 to monitorujesz Obd11? Gpf też można tym sprawdzić? Czy jak?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Kanisz pisze:
20 maja 2019, 0:08
Tego DPFa to Kolego sailor88 to monitorujesz Obd11? Gpf też można tym sprawdzić? Czy jak?
Nie potrzeba OBD11, wystarczy ELM 327 za kilkanaście złotych i aplikacja VAG Dpf (jest wątek o tym na forum, możesz poczytać ze szczegółami). A jeżeli chodzi o GPF, to jest to zupełnie inna bajka. Ze względu na dużo wyższą temperaturę spalin w silnikach benzynowych, "wypalanie" filtra jest właściwie niezauważalne i nie stanowi większego problemu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Frodo pisze:
19 maja 2019, 9:38
Czytając artykuł zacytowany przez Felixa, odniosłem wrażenie, że był jakiś pomysł na oszczędny silnik i wyszedł z tego 1.5 130, ale okazało się, że musi być wersja 150 i trzeba było taką moc osiągnąć możliwie najniższym kosztem… Reszta to już historia! :shock:
Dokładnie takie samo wrażenie odnoszę, o czym już pisałem. 1.5 powstało jako oszczędne 130KM, a wersję 150KM zrobili na siłę, bo musieli. Silnik był potrzebny, a utrzymywanie istniejącego 1.4 150KM byłoby dla nich zbyt drogie. Więc klienci dostali "niedorobiony" produkt. Założenia konstrukcyjne silnika idealnie wpisują się w wersję 130KM, ale 150KM już nie (brak cyklu Millera, mniejszy stopień sprężania).
Frodo pisze:
19 maja 2019, 13:09
Rozumiem, że 1.5 wybierają ci co jeżdżą głównie po mieście i nie chcą wydawać jednak sporo więcej na 2.0 TSI.
Czy (do czasu poprawienia sytuacji z 1.5) właściciele 1.6 i 2.0 TDI z dłuższym doświadczeniem polecają w takich warunkach te silniki?
/pomijam 1.0 TSI bo zdaje się cieszyć dobrymi opiniami/
Ja jeżdżę głównie w trasie (ok. 70% przebiegu), z czego duża część to autostrada i specjalnie wybrałem... 1.4 TSI :)
1.5 jest ze względu na zmiany w roku modelowym i żałuję, że nie anulowałem zamówienia.
Ale zupełnie świadomie wybrałem 1.4 TSI. Miałem wcześniej 1.4 122KM EA211 w Leonie i byłem bardzo zadowolony z osiągów, spalania, kultury pracy i braku problemów.
Nie powiem - 2.0 kusiło, ale dla mnie to jednak samochód rodzinny i odstraszył mnie bagażnik mniejszy o ponad 100l (w wersji z kołem zapasowym). Jak powiedzieć żonie, że zmieniamy Leona na większy, bardziej rodzinny samochód, który ma bagażnik większy tylko o 20l od tegoż Leona? :)
Teo pisze:
19 maja 2019, 13:24
To ja mam jedno fundamentalne pytanie...
Kupujac nowy samochod Seat Ateca, obecnie, mamy do dyspozycji pomijajac najslabsze silniki, cztery jednostki: 1.5 i 2.0 TSI oraz 1.6 i 2.0 TDI. Ktory silnik jest najlepszy pod kątem zywotnosci i kultury pracy ?
Popieram Sailor88 - 2.0 TSI. Niestety nie wziąłem ze względu na sporo mniejszy bagażnik. Szkoda, że nie występuje 2.0 2WD...
Kanisz pisze:
20 maja 2019, 0:06
Jak już o DPF to przypomnę, że nowe 1.5tsi też ma ale GPF wersja 130KM..., nie wiem czy aby nowe 2.0tsi tez juz nie mają?
Oraz na podstawie ostatnio analizowanego nowego Tarraco 1.5tsi 150KM jest pozbawiony kangura czy braku mocy, za to jest szybszy od 2.0tdi 150KM i tak samo eko... Nomiczny:) tym bardziej że musi dawać rade prawie 2tonowej masie..., ale nawet gdzieś czytałem ze ma powstać jeszcze mocniejsza wersja 1.5..., bo jednak konkurencja z benz 1.6t-gdi wyciska bez trudu 177KM
Jak już napisał Sailor88 - GPF to trochę inna bajka, ze względu na temperatury spalin. Ale tak naprawdę jak będzie w rzeczywistości zobaczymy dopiero za jakiś czas.
Ogólnie wszystkie obecnie produkowane TSI mają filtr cząstek stałych. Dotyczy to nie tylko z resztą TSI, ale wszystkich samochodów z wtryskiem bezpośrednim i/lub turbo. Tak naprawdę chyba tylko Mazda (z wtryskiem bezpośrednim) się nie łapie na GPF i starsze konstrukcje bez turbo i z wtryskiem pośrednim.
Co do Tarraco to ciekawe, bo ja czytałem, że jednak nadal ma te problemy. To by tylko potwierdzało, że problemami dotknięta jest tylko część egzemplarzy tego silnika i winny nie jest soft.

Ciekawostka ode mnie - od jakiegoś czasu (kilka dni) zacząłem jeździł właściwie tylko w trybie sport i wygląda na to, że spalanie jest sporo niższe, niż w trybie normal. Potwierdzę to jeszcze za jakiś czas.
Być może ten silnik po prostu bardzo nie lubi niskich obrotów, wymuszanych przez DSG w trybach normal i eco. Radzi sobie z nimi, ale niekoniecznie mało wtedy pali. Z resztą w trybie sport dużo częściej też włącza się tryb dwucylindrowy.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Powiem tak... Na początku napaliłem się na 2.0 i już prawie zamówiłem, ale jakiś taki dziwnie mały wydał mi się ten bagażnik w testowym samochodzie, że zacząłem drążyć.
Ogólnie jest tak:
1. Bagażnik w FWD ma 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
2. Bagażnik w 4 WD ma 485L z zestawem naprawczym
3. Bagażnik w 4WD ma ok. 400L z kołem zapasowym.
Przy kole zapasowym w 4WD jest dodatkowa wkładka wypełniająca ze styropianu pod podłogą bagażnika. Ma ona ok. 10-12cm wysokości. Po przeliczeniu tej róznicy przez powierzchnię wychodzi właśnie ok. 400L. Nie liczyłem dokładnie, ale gdzieś kiedyś natknąłem się na jakiś starszy cennik Ateci z Francji, w którym była właśnie podana pojemność dla 4WD z kołem jako 400L.
Co do konieczności posiadania koła... Ja chciałem mieć Beats Audio. Lubie dobry dźwięk i dla mnie to był "must have". Zwłaszcza, że w sumie 2.0 nie powaliło mnie na kolana w porównaniu do 1.4. Róznica była mniejsza, niż się spodziewałem. Dlatego zdecydowałem się na 1.4 z kołem i Beats, gdzie bagażnik nadal ma 510L.
Teraz, z perspektywy czasu, wziąłbym 2.0 bez Beats i koła...

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Nie magia, tylko geometria ;)
W 4WD wnęka/wgłębienie na koło zapasowe w blasze podłogi jest dużo płytsza, bo pod nią mieści się tylny dyfer.
Jeżeli masz 4WD z kołem, to masz też pewnie styropianową wkładkę o grubości 10-12cm, prawda? W 2WD tej wkładki nie ma, a koło mieści się całkowicie we wnęce w podłodze. Tym samym bagażnik jest o te 10-12cm głębszy.
Jednocześnie przy zestawie naprawczym w obu przypadkach mieści się on w styropianowej wkładce, która wypełnia wnękę w podłodze.
Ot i cała magia.

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

W tryb ECO przełącza się zawsze kiedy puścimy mogę z gazu, lub
obroty utrzymują sie albo spadają.

Czy macie jakiś sposób na wyświetlanie ilości paliwa i lub napięcia aku?

Mi 1.5 rezerwę zapala przy zasięgu ok 70km jeżeli średnie mam 7-7.5L/100,km, ale jak mam 7.7 i więcej załacza rezerwę pokazując zasięg ok65km, stąd wniosek, że rezerwa zapala się przy ok 5L w baku?

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Janisz »

Janisz pisze:
23 sty 2018, 9:11
W Atece z napędem 4drive mamy do dyspozycji 485L pod warunkiem, że wyjmiemy z bagażnika podłogę, wkład, który jest pod nią oraz koło dojazdowe.

Realnie do dyspozycji mamy wyłącznie 400L pojemności ;)
Janisz pisze:
23 sty 2018, 10:21
l3niwi3c pisze:
23 sty 2018, 9:35
To ogromna różnica 400l vs 510l. Przy dwójce maluchów (w tym jedno malutkie) byłoby mi mało. Pewnie nie zwróciłbym na to uwagi, więc dobrze że w ogóle nie interesowałem się wersją 4Drive :)
Jestem pewien, że w wersji FWD też nie masz do dyspozycji pełnych 510L pojemności. Może jak wyjmiesz koło dojazdowe i resztę pianek to tyle uzyskasz. Najpierw zamówiłem Atecę FWD po czym zmieniłem zamówienie na 4drive. Po czasie znalazłem info na zagranicznym forum, że realna pojemność bagażnika 4drive to 400L i mocno mnie to zmartwiło. Zacząłem drążyć temat na facebooku Seat i w salonach ale każdy nie znał odpowiedzi na moje pytanie. Jedyną rzetelną informację udało mi się wyczytać z francuskiego cennika Seata ;) wklejam zdjęcie poniżej:

Obrazek

Pisałem już dawno temu o tym na forum i to potwierdzam. Handlowcy klepali tylko informacje z broszur a Seat facebook odpisywał mi jakbym był jakimś czepialskim debilem....Infolinia też nie była w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

ODPOWIEDZ