Amadeusz pisze: ↑06 mar 2019, 15:11
No i pierwsze 10tyś za mną. Dokładnie co do dnia w 5miesięcy
Trochę statystyk z Fuelio:
Średnie rzeczywiste spalanie: 7,9l
Średni koszt za kilometr: 0,38złl
Najniższe spalanie między tankowaniami: 6,32l
Najwyższe spalanie między tankowaniami: 9,23l
Jazda mocno mieszania(100% duże miasto lub 100%trasa), styl raczej spokojny.
Eeeeh.
U mnie w 1.5 2WD DSG (w nawiasie podaję wyniki z podobnych warunków i tras dla poprzedniego Leona 5F 1.4 122KM manual):
Średnie po 4658 km - 8,731 (Leon po 84000km 6,894)
Minimalne - 8,214 (6,216)
Maksymalne - 9,477 (7,88)
Koszt za km - 1,325 PLN (uwzględnia opony zimowe kupione na samym początku) (0,474 PLN w Leonie, ale ta różnica oczywiście za 3-4 lata będzie dużo mniejsza)
Styl jazdy obecnie raczej spokojny (w Leonie bardziej dynamiczny).
Większość przebiegu wygląda następująco: dojazd do pracy ok. 21km, z czego 5km miasto (z tego ok. 2km w korku), 11km autostrada (AOW - jazda 120-130km/h), 5km dwupasmowa droga krajowa. Powrót w bardzo podobnych warunkach. Średnio dojazd w każdą ze stron zajmuje mi 25-30 minut.
Trasa 140km (70km w jedną stronę) S8, 120-130km/h - 8,1-8,2 (Leon: 6,5)
Trasa Wrocław-Kraków-Wrocław A4, 140km/h - 8,5 (Leon: 7,1 przy 150km/h)
W Leonie podczas dojazdu do pracy spalanie miałem średnio 6,8, ale przy wyższych prędkościach niż w Atece (na autostradzie 140-150).
Niestety 1.5 jest krokiem wstecz względem 1.4 zarówno pod względem dynamiki, spalania jak i potencjalnych problemów (np. "kangurowanie" w 1.5). Oczywiście rozumiem, że Ateca jest trochę cięższa i ma większe opory powietrza, ale jednak różnica w spalaniu jest wyższa niż powinna.
Szczerze mówiąc gdybym wiedział, że tak to będzie wyglądało, zamówiłbym 2.0 bez Beats (ze względu na różnicę w bagażniku) i przynajmniej różnica w spalaniu byłaby bardziej uzasadniona