Strona 14 z 63

Re: Silnik 1.5TSI

: 09 kwie 2019, 17:29
autor: Amadeusz
Żeby nie być gołosłownym.
Powrót z pracy w ruchu miejskim:


Obrazek

Ciekawe to jest bo znajomy ma nowego VW Caddy
Diesla i owszem obserwuje w zimie wyższe spalanie, ale nie aż tak znaczące jak w w tym silniku benzynowym. Ta reguła dotyczy wszystkich silników benzynowych?

Re: Silnik 1.5TSI

: 09 kwie 2019, 17:54
autor: Pepeg
Przejechałeś 11km w 9 minut, ciekawy jestem jakie to miasto?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Re: Silnik 1.5TSI

: 09 kwie 2019, 17:57
autor: Amadeusz
Odwrotnie 9km w 11minut ;)

Re: Silnik 1.5TSI

: 09 kwie 2019, 19:27
autor: Pepeg
W krakowie taki wynik to tylko nocą.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Re: Silnik 1.5TSI

: 09 kwie 2019, 23:24
autor: Przyszły Atekowicz
Tak czy siak 50km/h to the avg w mieście ;)

Re: Silnik 1.5TSI

: 10 kwie 2019, 19:38
autor: prtg
troche mojego spalania do porownania, jakies 5k zrobione, automat

ostatnie zdjecie starsze (styczen i +- realny przebieg), bo aktualne dlugookresowe pokazuje ~270km, ten licznik jakos sie przekraca?
30km+ w kursie robie z klima na auto, poza miastem 25 i pare wiosek, a potem juz jak Bog da i partia pozwoli

na zimno po miescie na krotkich dystansach to jakas tragedia jest 11-13L na pierwszych 5km pokazuje bez specjalnych korkow, potem wyraznie spada

co do kangura, to zauwazylem ze na pierwszym km zimny silnik lepiej sie zachowuje przy -10 niz przy temp w okolicach zera, pare razy to jak L-ka wyjezdzalem na glowna

w przyszlym tyg wymieniam na letnie i zobacze co to zmieni

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Silnik 1.5TSI

: 10 kwie 2019, 21:23
autor: mike
Dobra, a ja tak z innej beczki. Czy zauważyliście, że po odbiorze nowego auta z salonu w początkowym okresie czasu auto mocniej dymi i są wyczuwalne spaliny? Czy silnik coś "przepala" od nowości czy jakie są tego przyczyny. Po odbiorze przejechałem autem może 10-15km i rzuciło mi się w oczy, że jest wyraźnie zauważalny dym z rury wydechowej a w jej pobliżu czuć wyraźnie zapach spalin. Coś jest nie tak?

Oczywiście chodzi mi o silnik 1.5 TSI skrzynia DSG.

Re: Silnik 1.5TSI

: 11 kwie 2019, 7:57
autor: dario37
Normalna rzecz.Wszystko jest nowe,więc się przepala.Tez tak miałem.

Re: Silnik 1.5TSI

: 11 kwie 2019, 10:03
autor: Felix
Tak, to normalne. Część elementów jest zabezpieczona czymś w rodzaju oleju, to to wszystko się wypala w początkowym okresie.
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?

Re: Silnik 1.5TSI

: 11 kwie 2019, 11:25
autor: sailor 88
Felix pisze:
11 kwie 2019, 10:03
Tak, to normalne. Część elementów jest zabezpieczona czymś w rodzaju oleju, to to wszystko się wypala w początkowym okresie.
Jeśli chodzi o spalanie, rzeczywiście największe jest w jeździe miejskiej, przy częstym ruszaniu itp. O ile jest to zjawisko normalne, o tyle w 1.5 TSI ta różnica potrafi być naprawdę duża. Przy jednostajnej jeździe na trasie nie jest źle.
Jakie macie spalanie na jałowym? U mnie zwykle przy włączonej klimie ok. 0.8-1.0l/h, przy wyłączonej klimie i wszystkich odbiornikach 0.6-0.7. Momentami (ale dosłownie na 1s) potrafi spaść do 0.5. W Leonie 1.4 TSI to było 0.4l/h bez klimy i 0.6 z klimą. Tutaj masa samochodu nie ma znaczenia, więc po prostu coś jest skopane w tym silniku, albo GPF stawia tak duże opory, że znacznie zwiększa spalanie na jałowym.
Kolejne pytanie do użytkowników 1.5 - czy u Was też silnik zaraz po zimnym rozruchu tak nierówno pracuje, a na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, słychać taki metaliczny odgłos, jakby klepiące zawory?
Prawidłowych wartości spalania na biegu jałowym należy oczekiwać wtedy, gdy wartości średnich, obliczanych przez kalkulator spalania pokrywają się z wynikami obliczanymi spod dystrybutora. A tak rzadko się zdarza, bo producent nie kalibruje tego, choć są takie możliwości po 25% w każdą stronę, ale tylko przy użyciu OBDeleven, VCDS-a, VAS-a, po wejściu do panelu wskaźników. Po kilku tankowaniach udało mi się doprecyzować spalanie rzeczywiste z wyświetlanym i u mnie jest poprawnie po ustawieniu na 108%. Spalanie na jałowym też się zmieniło. Czyli u mnie komp zaniżał spalanie jak to bywa w większości przypadków, ale w poprzednim aucie(VW Jetta) było odwrotnie, pokazywał akurat więcej niż w rzeczywistości.
A co do GPF-a to raczej nie stawia oporów na jałowym, spalin jest wtedy stosunkowo mało!