Strona 17 z 63

Re: Silnik 1.5TSI

: 06 maja 2019, 12:29
autor: Luk4as
u mnie w zamówieniu jest jasno napisane Seat Ateca 150 KM więc jeśli u Ciebie nie ma nic w zamówieniu o KM to lipa

Re: Silnik 1.5TSI

: 06 maja 2019, 14:00
autor: xipil
Del

Re: Silnik 1.5TSI

: 16 maja 2019, 12:08
autor: arbal
Witam,
moje spalanie
Ateca 1.5 TSI 150km
Przebieg 4600km

Przykład trasy z wczoraj.
1. Toruń rano 7:00 w małych korkch rozwózka dzieci po mieście około 15min
2. Trasa Toruń - Bydgoszcz
3. Jazda przez cała Bydgoszcz około 8:00 w mega korkach około 25min
Jazda z właczonym systeme Auto/Stop
Obrazek

Re: Silnik 1.5TSI

: 17 maja 2019, 11:19
autor: Felix
Dla zainsteresowanych (Kanisz?), pod poniższym linkiem można znaleźć artykuł o 1.5 TSI wyjaśniąjcy wiele kwestii technicznych, napisany m.in. przez pana, który jest obecnie głównym inżynierem VW (Dr. Emmelbauer-Ebner) i jak rozumiem brał udział w pracach nad silnikiem:
https://www.springerprofessional.de/the ... n/12009338
Wymagana rejestracja.
Ogólnie potwierdza się, że:
1. Wersja 130KM ma turbinę o zmiennej geometrii, a wersja 150KM ma zwykłą turbinę z "wastegate". Różnica wynika m.in. z temperatury spalin (880 stopni w 130KM, ponad 1000 stopni w 150KM).
2. Wersja 130KM pracuje w cyklu Millera (nie Budacka! - w tym cyklu pracuje 2.0 TSI 190KM, Gen3B, B jak Budack), a 150KM pracuje w zwykłym cyklu Otto. W wersji 130KM nie ma zmiany cyklu z Millera na Otta pod obciążeniem. To rozwiązanie występuje tylko w 2.0 z prostego powodu - zmiana cyklu pracy realizowana jest przez mechanizm podobny do tego, którego używa ACT. Skoro w 1.5 jest ACT, to nie ma już miejsca na mechanizm odpowiedzialny za zmianę cyklu pracy.
Generalnie wygląda to tak, jakby silnik został opracowany dla wersji 130KM, a potem trochę go przerobiono (zwykła turbina, niższy stopień sprężania, APS) i na siłę zrobiono wersję 150KM. Szczerze mówiąc patrząc na różnicę w stopniu sprężania, wydłużenie skoku tłoka (a tym samym zwiększenie pojemności z 1.4 do 1.5) było kompletnie niepotrzebne dla wersji 150KM w obecnym kształcie.
Ciekawostka - w procesie produkcji wałków rozrządu mierzone są wszystkie odchylenia od normy dla krzywek i informacja taka jest nanoszona w postaci kodu na głowicę, po czym jest wprowadzana do ECU dla danego silnika i na podstawie tej informacji ECU koryguje ustawienie wałków za pomocą siłowników hydraulicznych. Przynajmniej taką informację można wyczytać w artykule. Być może ten mechanizm szwankuje i powoduje część znanych nam problemów? To by mogło wyjaśniać różnice między egzemplarzami silników.

Re: Silnik 1.5TSI

: 18 maja 2019, 9:52
autor: Felix
Wydaje mi się, że to jednak bardziej próby optymalizacji procesu spalania, w celu obniżenia zużycia paliwa. Tak samo jak obniżanie tarcia i oporów wewnętrznych gdzie się da.
Tylko coś im nie wyszło... ;)

Re: Silnik 1.5TSI

: 18 maja 2019, 10:54
autor: sailor 88
Coraz więcej elementów układanki z której składa się silnik, wymaga dopasowania elektronicznego, bo dopasowanie mechaniczne jest już niewystarczające (zbyt mała powtarzalność wykonanych elementów). W TDI (common rail) już od dawna koduje się każdy wtryskiwacz osobno po zamontowaniu w fabryce, a potem przy każdej wymianie. Powód jest prosty, jak najlepsze osiągi, przy jeszcze lepszej "ekologii".

Re: Silnik 1.5TSI

: 18 maja 2019, 11:24
autor: Felix
Oczywiście masz rację.
Problem w tym, że o ile zakodowane wtryskiwaczy to tylko element softu, o tyle korekcja wałków rozrządu wymaga dodatkowych elementów mechanicznych, które prędzej czy później zaczną szwankować. Po prostu wprowadzono do silnika kolejny element, który potencjalnie może zawieść.
A efektów w postaci lepszych osiągów czy niższego zużycia paliwa brak.

Re: Silnik 1.5TSI

: 18 maja 2019, 14:25
autor: sailor 88
Dodatkowych elementów mechanicznych nie ma. Zastosowano tylko nowy, superszybki fazator (wariator) wałka rozrządu (wymogi cyklu Millera).

Re: Silnik 1.5TSI

: 18 maja 2019, 18:03
autor: sailor 88
No niestety @Frodo, to jest cena postępu. Z jednej strony lepiej, bo szybciej, więcej, bardziej eko, itd. ale z drugiej strony zawsze więcej rzeczy do zepsucia. Zobacz na przykład w Twoim aucie, podwójny układ wtryskowy daje wiele korzyści, ale też potencjalnie zwiększa awaryjność (odpukać w niemalowane). Taka lajfa ;) obecnie...

Re: Silnik 1.5TSI

: 18 maja 2019, 18:14
autor: Kanisz
Felix pisze:
17 maja 2019, 11:19
Dla zainsteresowanych (Kanisz?), pod poniższym linkiem można znaleźć artykuł o 1.5 TSI wyjaśniąjcy wiele kwestii technicznych, napisany m.in. przez pana, który jest obecnie głównym inżynierem VW (Dr. Emmelbauer-Ebner) i jak rozumiem brał udział w pracach nad silnikiem:
https://www.springerprofessional.de/the ... n/12009338
Wymagana rejestracja.
Ogólnie potwierdza się, że:
1. Wersja 130KM ma turbinę o zmiennej geometrii, a wersja 150KM ma zwykłą turbinę z "wastegate". Różnica wynika m.in. z temperatury spalin (880 stopni w 130KM, ponad 1000 stopni w 150KM).
2. Wersja 130KM pracuje w cyklu Millera (nie Budacka! - w tym cyklu pracuje 2.0 TSI 190KM, Gen3B, B jak Budack), a 150KM pracuje w zwykłym cyklu Otto. W wersji 130KM nie ma zmiany cyklu z Millera na Otta pod obciążeniem. To rozwiązanie występuje tylko w 2.0 z prostego powodu - zmiana cyklu pracy realizowana jest przez mechanizm podobny do tego, którego używa ACT. Skoro w 1.5 jest ACT, to nie ma już miejsca na mechanizm odpowiedzialny za zmianę cyklu pracy.
Generalnie wygląda to tak, jakby silnik został opracowany dla wersji 130KM, a potem trochę go przerobiono (zwykła turbina, niższy stopień sprężania, APS) i na siłę zrobiono wersję 150KM. Szczerze mówiąc patrząc na różnicę w stopniu sprężania, wydłużenie skoku tłoka (a tym samym zwiększenie pojemności z 1.4 do 1.5) było kompletnie niepotrzebne dla wersji 150KM w obecnym kształcie.
Ciekawostka - w procesie produkcji wałków rozrządu mierzone są wszystkie odchylenia od normy dla krzywek i informacja taka jest nanoszona w postaci kodu na głowicę, po czym jest wprowadzana do ECU dla danego silnika i na podstawie tej informacji ECU koryguje ustawienie wałków za pomocą siłowników hydraulicznych. Przynajmniej taką informację można wyczytać w artykule. Być może ten mechanizm szwankuje i powoduje część znanych nam problemów? To by mogło wyjaśniać różnice między egzemplarzami silników.
Chyba:
Volkswagen Group of America, Inc. (VWGoA) mianował dr Wolfganga Demmelbauera-Ebnera na stanowisko głównego inżyniera ds. Technicznych w północnoamerykańskim regionie Volkswagena. Dr Demmelbauer-Ebner zastępuje dr Matthiasa Erba, który został mianowany na szefa działu Holistic User Experience Volkswagena w głównej siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu w Niemczech.

Dzięki za obszerne wyjaśnienie ale jak masz dostęp do tego artykułu to mógłbyś skopiować i wrzucić mi na priva albo maila?
Zastanawiające jest, że grupa VAG nigdzie nie podaje oficjalnie charakterystyki i wszędzie wszyscy wymieniamy się swoimi spostrzeżeniami i ogólnymi artykułami.