Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 461
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo » 20 maja 2019, 16:29

Felix pisze:
20 maja 2019, 10:14
2.0 kusiło, ale dla mnie to jednak samochód rodzinny i odstraszył mnie bagażnik mniejszy o ponad 100l (w wersji z kołem zapasowym).
1) ponad 100L??? skąd takie dane? czy koło dojazdowe zajmuje ponad 75L?
2) nie bardzo rozumiem sens porównania - to nie tak, że do 2.0 musisz mieć koło zapasowe, a w pozostałych jest zbyteczne
Mam niemiecki folder wg. którego różnica wynosi 25L (510L dla FWD i 485L dla AWD wg ISO 3832)
Co do tego, że bagażnik jest mały to oczywiście zgadzam się - jak chce się więcej, pozostaje do wyboru: assistance, zestaw naprawczy, run flat lub coś gdzieś doczepić. Koło też możesz w kazdej chwili wyjąć, nie jesteś na nie skazany... ;)
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, 16:40 przez Frodo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Felix
Posty: 251
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix » 20 maja 2019, 16:38

Powiem tak... Na początku napaliłem się na 2.0 i już prawie zamówiłem, ale jakiś taki dziwnie mały wydał mi się ten bagażnik w testowym samochodzie, że zacząłem drążyć.
Ogólnie jest tak:
1. Bagażnik w FWD ma 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
2. Bagażnik w 4 WD ma 485L z zestawem naprawczym
3. Bagażnik w 4WD ma ok. 400L z kołem zapasowym.
Przy kole zapasowym w 4WD jest dodatkowa wkładka wypełniająca ze styropianu pod podłogą bagażnika. Ma ona ok. 10-12cm wysokości. Po przeliczeniu tej róznicy przez powierzchnię wychodzi właśnie ok. 400L. Nie liczyłem dokładnie, ale gdzieś kiedyś natknąłem się na jakiś starszy cennik Ateci z Francji, w którym była właśnie podana pojemność dla 4WD z kołem jako 400L.
Co do konieczności posiadania koła... Ja chciałem mieć Beats Audio. Lubie dobry dźwięk i dla mnie to był "must have". Zwłaszcza, że w sumie 2.0 nie powaliło mnie na kolana w porównaniu do 1.4. Róznica była mniejsza, niż się spodziewałem. Dlatego zdecydowałem się na 1.4 z kołem i Beats, gdzie bagażnik nadal ma 510L.
Teraz, z perspektywy czasu, wziąłbym 2.0 bez Beats i koła...

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 461
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo » 20 maja 2019, 16:50

Felix pisze:
20 maja 2019, 16:38
1. Bagażnik w FWD ma 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego
Magia??? W AWD zajmuje 85L, a w FWD... nic? :o :shock:
PS. Ja miałem dwukrotnie w życiu sytuację, gdzie doszło do mechanicznego uszkodzenia boku opony (np prętem na drodze), tak że zestaw naprawczy nic by nie dał i dzięki zapasowemu mogłem jechać dalej. Co najmniej w jednym z przypadków znacznie by mi to skomplikowało długą podróż z rodziną, ale teraz z assistance itp. takie ryzyko może mieć sens. Może jeszcze dodam, że przestrzeń wokół koła też się da trochę zagospodarować - samo koło dojazdowe i podnośnik nie są zbyt duże.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Felix
Posty: 251
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix » 20 maja 2019, 20:00

Nie magia, tylko geometria ;)
W 4WD wnęka/wgłębienie na koło zapasowe w blasze podłogi jest dużo płytsza, bo pod nią mieści się tylny dyfer.
Jeżeli masz 4WD z kołem, to masz też pewnie styropianową wkładkę o grubości 10-12cm, prawda? W 2WD tej wkładki nie ma, a koło mieści się całkowicie we wnęce w podłodze. Tym samym bagażnik jest o te 10-12cm głębszy.
Jednocześnie przy zestawie naprawczym w obu przypadkach mieści się on w styropianowej wkładce, która wypełnia wnękę w podłodze.
Ot i cała magia.

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 21
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz » 20 maja 2019, 20:24

W tryb ECO przełącza się zawsze kiedy puścimy mogę z gazu, lub
obroty utrzymują sie albo spadają.

Czy macie jakiś sposób na wyświetlanie ilości paliwa i lub napięcia aku?

Mi 1.5 rezerwę zapala przy zasięgu ok 70km jeżeli średnie mam 7-7.5L/100,km, ale jak mam 7.7 i więcej załacza rezerwę pokazując zasięg ok65km, stąd wniosek, że rezerwa zapala się przy ok 5L w baku?

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 461
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo » 20 maja 2019, 20:35

Felix pisze:
20 maja 2019, 20:00
Nie magia, tylko geometria ;)
W 4WD wnęka/wgłębienie na koło zapasowe w blasze podłogi jest dużo płytsza, bo pod nią mieści się tylny dyfer.
Jeżeli masz 4WD z kołem, to masz też pewnie styropianową wkładkę o grubości 10-12cm, prawda? W 2WD tej wkładki nie ma, a koło mieści się całkowicie we wnęce w podłodze. Tym samym bagażnik jest o te 10-12cm głębszy.
Jednocześnie przy zestawie naprawczym w obu przypadkach mieści się on w styropianowej wkładce, która wypełnia wnękę w podłodze.
Ot i cała magia.
Wyjaśniasz różnicę pomiędzy 2WD i 4WD i to wiem - napęd nie mieści cię w piastach... Natomiast ja odniosłem się do Twojego stwierdzenia "Bagażnik w FWD ma 510L niezależnie od posiadania koła zapasowego" - bez dodatkowych zmian konstrukcyjnych, w 2WD musi być więcej miejsca (w jakiejś formie) bez koła, niż z kołem. Chyba, że np. zgodnie z normą ISO wnęka na koło nie jest wliczana do pojemności bagażnika i w tym tkwi "magia" lub wkładka w 2WD bez koła jest olbrzymia (jak koło).
PS. Zgadzam się co do Beats - mam i nic specjalnego! Chyba wyrzucone pieniądze. Natomiast (zwłaszcza przy tej mocy) 4WD bardzo się przydaje - szczególnie ruszanie i włączanie się do ruchu na mokrej lub zamarzniętej powierzchni staje się bez porównania przyjemniejsze.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 596
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Janisz » 20 maja 2019, 21:37

Janisz pisze:
23 sty 2018, 9:11
W Atece z napędem 4drive mamy do dyspozycji 485L pod warunkiem, że wyjmiemy z bagażnika podłogę, wkład, który jest pod nią oraz koło dojazdowe.

Realnie do dyspozycji mamy wyłącznie 400L pojemności ;)
Janisz pisze:
23 sty 2018, 10:21
l3niwi3c pisze:
23 sty 2018, 9:35
To ogromna różnica 400l vs 510l. Przy dwójce maluchów (w tym jedno malutkie) byłoby mi mało. Pewnie nie zwróciłbym na to uwagi, więc dobrze że w ogóle nie interesowałem się wersją 4Drive :)
Jestem pewien, że w wersji FWD też nie masz do dyspozycji pełnych 510L pojemności. Może jak wyjmiesz koło dojazdowe i resztę pianek to tyle uzyskasz. Najpierw zamówiłem Atecę FWD po czym zmieniłem zamówienie na 4drive. Po czasie znalazłem info na zagranicznym forum, że realna pojemność bagażnika 4drive to 400L i mocno mnie to zmartwiło. Zacząłem drążyć temat na facebooku Seat i w salonach ale każdy nie znał odpowiedzi na moje pytanie. Jedyną rzetelną informację udało mi się wyczytać z francuskiego cennika Seata ;) wklejam zdjęcie poniżej:

Obrazek

Pisałem już dawno temu o tym na forum i to potwierdzam. Handlowcy klepali tylko informacje z broszur a Seat facebook odpisywał mi jakbym był jakimś czepialskim debilem....Infolinia też nie była w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Felix
Posty: 251
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix » 20 maja 2019, 22:23

@Kanisz, rezerwa w VAG to zwykle (z tego co pamiętam) 7 lub 9l w zależności od samochodu.
Nie wiem ile ma rezerwa w Atece, ale zakładając, że zbiornik jest ten sam co w Leonie (w wersjach 2WD), to będzie 9l. W Leonie tankując do pełna od rezerwy wchodziło mi ok. 47l, w Atece 44-45l.
Wyświetlanie ilości paliwa do zatankowania można zakodować OBD11 lub VCDS.

@Frodo, masz rację. Teraz sprawdziłem jak wygląda wkładka do zestawu naprawczego i we wnęce koła zostaje sporo miejsca. Czyli są 2 opcje. Albo nie liczą tego miejsca, albo (co bardziej prawdopodobne) bagażnik z kołem również w 2WD jest mniejszy, niż podają w katalogach.
Co nie zmienia faktu, że różnica nie jest aż tak duża jak w 4WD i bagażnik nadal jest sporo większy niż w 4WD z kołem.
Co do Beats, to nie gra źle (z czasem się "wygrzewa" i zaczyna grać dość przyjemnie), więc nie jest to kasa wyrzucona w błoto (biorąc pod uwagę cenę). Ale gdybym wybierał teraz, wiedząc co już wiem o samochodzie, Beats i silniku 1.5, po prostu wybrałbym 2.0 zamiast audio.

@Janisz, czyli mieliśmy podobnie, tylko ja sprawdzałem przed zamówieniem i zdecydowałem się na 2WD :)
Właśnie ten francuski cennik miałem na myśli, tylko nie mogłem go już drugi raz znaleźć. Dzięki za screenshot.

Teo
Posty: 150
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: Ateca, 1,5 TSI FR, manual

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Teo » 22 maja 2019, 0:48

No to pochwale sie... zostalem wezwany na "zamontowanie" nowego softu do 1.5 TSI ktory ma wyeliminowac skakanie... Wizyta w przyszlym tygodniu.

Felix
Posty: 251
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix » 22 maja 2019, 9:15

Oooo, super. Dzięki za info. Czyli w końcu wypuścili ten soft dla Seata.
W takim razie muszę dzwonić do serwisu i się umawiać.
Z ciekawości - zostałeś wezwany przez serwis (coś im wcześniej zgłaszałeś i mieli to w bazie), czy przez Seata (jako akcja serwisowa)?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości