Re: Silnik 1.5TSI
: 11 cze 2019, 16:34
Frodo@, mam dokładnie takie samo zdanie. Problemem na pewno nie jest turbina, czy też sposób jej sterowania, ani wadliwy soft. Problem leży raczej w systemie wymiany ładunku w cylindrze ( fazowanie rozrządu) i sam proces spalania ( skład mieszanki paliwowo-powietrznej, parametry wtrysku paliwa) i temu podobne. I tak jak piszesz, poszukiwano sposobu na obniżenie spalania, przy zachowaniu osiągów, czyli obniżenie emisji... I wszystko fajnie, bo taki jest trend, ale nie kosztem użytkownika, po prostu wypuszcza się niesprawdzone (niedopracowane) konstrukcje. VAG to poprawi i 1,5 TSI wróci do łask, ale potrzeba czasu, bo to są zmiany konstrukcyjne... Czyli historia się powtórzyła, bo tak było z 1,4 TSI, najpierw niewypał, a potem bardzo udana jednostka. Ale jednak stosownych wniosków nie wyciągnęli, niestety...Frodo pisze: ↑11 cze 2019, 14:22Silnik, z którym są problemy od nowości i na gwarancji to kiepski interes dla VAG. Więc można mieć pewność, że póki co nie ma prostego i taniego rozwiązania lub ewentualnie jest w fazie testów. Jakbym miał zgadywać, to pewnie największym problemem jest zachowanie pierwotnych parametrów, szczególnie w zakresie emisji.