Re: Silnik 1.5TSI
: 26 lip 2019, 9:23
Takie pewne rady proponuję zachować dla siebie a nie wypisywać je na forum. Jak toś już wyżej napisał. Zmieni się liczba flashowań i będzie wiadomo. Auto, które przyjeżdża na przegląd podłączane jest pod kompa. Dane są odczytywane i przesyłane do Centrali. W razie co mają podkładkę dlaczego to gwarancja nie obejmuje naprawy silnika, turbo czy skrzyni.cdQbA pisze: ↑25 lip 2019, 14:04Propozycja z innej beczki. Czy nie zastanawialiście się nad zmianą mapy silnika i dostrojeniem go pod auto na hamowni? Może to rozwiązałoby problem. Można by ponieść moment obrotowy, rozszerzyć zakres jego dostępności, zmienić kąty wyprzedzenia zapłonu i np dostroić go pod PB 98.
Osobiście wydaje mi się, że bolączką tego silnika jest głównie manualna skrzynia biegów i jej długie przełożenia, które miały obniżyć spalanie.
To powoduje brak przyspieszenia i szarpanie dla małych prędkości obrotowych.
Stąd też niemożliwość wyeliminowania tej usterki, trzeba by było zmienić skrzynie biegów.
Programowo Volkswagen nie może za bardzo ingerować w silnik, ponieważ dalej musi on spełniać normy emisji spalin.
Stąd też moja propozycja. Idźcie do tunera, niech profesjonalnie zestroi wam samochód pod wasze potrzeby i zobaczycie czy to pomoże.
Jeżeli chodzi o pytania o gwarancję to w 99.9% przypadków serwis nie jest w stanie wykryć modyfikacji. Nawet jeżeli zaktualizuje wam oprogramowanie silnika, to obecnie firmy tunerskie przetrzymują kopie ustawień sterownika zarówno przed jak i po strojeniu. Można spokojnie za 150 zł wgrać mapę na nową.
Jeżeli miałbym się męczyć to poszedł bym w tę stronę. Niestety ekologia zabija motoryzację.