Trzeba zaznaczyć że silników o poj 1.5tsi w gamie VAGa są dwa rodzaje:
1.5tsi DADA 150KM który miał spore problemy np. w Suvach Skody i Seata i innych również, gdzie VW przygotował nowy soft, który miał to wyeliminować
oraz
1.5tsi DACA 131KM który znacznie lepiej radzi sobie z tzw efektem kolysania, ponieważ w tym przypadku nawet w wersji z manualną skrzynią biegów to kwestia nauczenia się operowania inaczej sprzęgłem
Jeżdżę 1.5tsi 131KM 96kW DACA z manualną skrzynią od listopada 2018 i nawet żona potrafi nim jeździć tak żeby nie kołysało. Można się przyzwyczaić i nauczyć puszczać sprzęgło, i mnie nie kangurzy
Tym bardziej, że takie kołysania czasami pojawiało się tylko na zimnym silniku i jak powoli ruszalem autem przez pierwsze 1000km, potem nauczyłem się tym jeździć. Teraz po prawie 2 latach nie widzę tego tzw kangura
W tych silnikach DACA tzw przez niektórych kangur nie występuje jeżeli ruszamy żwawo tylko wtedy kiedy ruszamy powoli niezdecydowanie..., ale to też można się nauczyć żeby nie kolysalo.
Na pewno jest tak że trzeba sprytniej operować sprzęgłem bo auto nie wybacza błędów.
Moja teoria na ten temat jest taka, że jest to kwestia nowej turbo sprężarki VTG, gdzie porównując zwykle silniki benzynowe wolnossace i te ze zwykłym turbo z WastGate bez BiTurbo do nowej wersji 1.5tsi DACA z VTG zauważyłem, że przy tych nowych silnikach z VTG turbo rozkręca się już zaraz powyżej 1300rpm i jak się rusza powoli lekko dodając gazu oraz puszczając odrazu sprzęgło a następnie też lekko odpuszcza się gaz wywołuje się tzw efekt kangura,
Natomiast jak ruszam szybko albo przytrzymując gaz tak jak go wcisnąłem aż do całkowitego odpuszczenie sprzęgła to nie ma żadnego kołysania
Autami z różnymi silnikami jeździ się inaczej, możliwe też, że mamy do czynienia z anomalią która nie występuje we wszystkich autach lecz tylko w niektórych i tylko na początku kiedy sprzęgło i skrzynia biegów musi się zestroic z kierowcą i z czasem zanika...