Strona 4 z 63

Re: Silnik 1.5TSI

: 16 paź 2018, 17:51
autor: Amadeusz
arbal pisze:
16 paź 2018, 7:06
A czemu zakładacie, że Ateca ma dokładnie te same przełożenia co Karoq?
Sprawdź u siebie i daj znać bo z tego co widzałem też czekasz na ten model. O ile do późniejszego wrzucenia 2ki można się przyzywczaić o tyle nie wiem co zrobić przy dojeździe do skrzyżowania ze zmieniającymi światłami bo jak nie zatrzymasz się a chcesz wykonać dynamiczny manewr to jak zredukujesz do dwójki to tracisz ok 2s żeby on się zebrał do 2tyś obrotów i miał odejście a jak zredukujesz na 1 to masz najpierw szarpnięcie i hamowanie silnika, ale zyskujesz moc od samego początku :roll:
W 99% sytuacji drogowych nie ma to znaczenia, ale w tym 1% może to być kulczowe.

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 lis 2018, 10:38
autor: arbal
Amadeusz potwierdzam po 2 tyg jeżdżenia 1.5TSI mam takie samo wrażenie:
- z 1 na 2kę trzeba trochę przygazować
- przy wchodzeniu w zakręt 2 i próbie przygazowania, zajmuje mu chwilę aby się zebrać...

Poprzednio mialem Skode Rapid 1.2TSI i ni ebyło takich problemów.
Niestety ale trzeba się przestawić i przyzwyczaić do tego.

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 lis 2018, 18:53
autor: Rafiner
To od jakiej prędkości zaczyna ciągnąć ? Od 30 km/h czy 40 km/h.
Generalnie 2 zawsze była biegiem " ratunkowym" jak trzeba było nagle uciekac ze skrzyżowania itp. źle to wyglada co piszecie. Musze się przejechać manualem. A macie może konto na yt żeby to nagrać telefonem?

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 lis 2018, 19:06
autor: Amadeusz
Na 2 między 10-20km/h jest lipa na granicy zgaśnięcia silnika, 20-30 rozpędzanie bez dynamiki. Powyżej 30km/h zaczyna sie normalny ciąg. Ja już miałem parę niefajnych momentów w jeździe miejskiej kiedy chciałem odjechać z 2 a nie było z czego. Uczę się jeździć na 1, ale szarpie przy redukcji z 3 czy 4 przy dojeździe np. do świateł

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 lis 2018, 23:14
autor: Przyszły Atekowicz
Amadeusz pisze:
07 lis 2018, 19:06
Na 2 między 10-20km/h jest lipa na granicy zgaśnięcia silnika, 20-30 rozpędzanie bez dynamiki. Powyżej 30km/h zaczyna sie normalny ciąg. Ja już miałem parę niefajnych momentów w jeździe miejskiej kiedy chciałem odjechać z 2 a nie było z czego. Uczę się jeździć na 1, ale szarpie przy redukcji z 3 czy 4 przy dojeździe np. do świateł
Takie rewelacje zniechęcają do automatu (dsg). Mało który YouTuber wspomina o takich rzeczach na swoich testach ale oni zazwyczaj pojadą 50km i wielka recenzja. Trochę to niepokojące bo poważnie myślę nad dsg w moim następnym aucie a lubię jeździć bezpiecznie i czasem dynamicznie... Opinie niektórych o szarpaniu przy starcie innych skrzyń dsg czy też wrzucania wyższych biegów o 1000rpm za szybko też nie napawa optymizmem... Jak żyć? :) .

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 lis 2018, 23:25
autor: Luk4as
Yyy...mi sie wydaje ze koledzy maja problem z manualem a w DSG jest ok. Czy sie myle ?

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 lis 2018, 0:26
autor: Endrju
Raczej manuale, inaczej w opisie było by dsg.

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 lis 2018, 7:03
autor: Luk4as
Przyszły Atekowicz wyciaga zle wnioski

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 lis 2018, 7:48
autor: Amadeusz
Endrju pisze:
08 lis 2018, 0:26
Raczej manuale, inaczej w opisie było by dsg.
Dokładnie chodzi o manual.

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 lis 2018, 8:51
autor: Endrju
Hymm czyli albo dag albo meczarnia z manualem. Do czego to dochodzi.